Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 11:48
  #43141
Medlem
Yaskos avatar
PKK lämnar över sin enklav i Aleppo till Assad. Syriska flaggor upprättade söder om Afrin.

https://twitter.com/markito0171/stat...97929757761536

https://twitter.com/markito0171/stat...61420518313984

Vilka prostituerade dessa PKKare är alltså. Nu har de hunnit hissa USA, Ryssland och Syriens flaggor så här långt... 😂😂😂
Citera
2018-02-22, 12:03
  #43142
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kan nån förklara varför Ryssland tog upp detta i FN. Bombar inte de i Ghouta till att börja med???!!!
Ryssland kan inte använda det framgångsrika receptet från Aleppo, det är fullkomligt fastlåst. Lavrov manade häromdagen Väst att se till att "rebellerna" skärper sig. Kritiken i media är massiv och Ryssland kan inte lösa situationen själva.

Jag ser det som att de skickar över bollen till Väst och det är ju faktiskt där ansvaret ligger.
Det är min tolkning.
Citera
2018-02-22, 12:31
  #43143
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Staffan de Mistura inför dagens FN-möte i Genéve: Det måste bli beslut om vapenvila i östra Ghouta, det finns inget alternativ.

U.N. envoy sees difficult talks on Syria ceasefire deal
https://in.reuters.com/article/midea...G60SF?rpc=401&
Då kan han väl ta ett snack med islamistpsykopaterna i Ghouta då. De har fått åtskilliga fredserbjudande som de har avvisat. Istället har de fortsatt med att kidnappa kvinnor och barn samt avfyra granater mot Damaskus.
Citera
2018-02-22, 12:44
  #43144
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då kan han väl ta ett snack med islamistpsykopaterna i Ghouta då. De har fått åtskilliga fredserbjudande som de har avvisat. Istället har de fortsatt med att kidnappa kvinnor och barn samt avfyra granater mot Damaskus.
Ja, de är nog inte intresserade av vapenvila, jag tror inte att USA vill ha det heller. De vill hellre se en massaker, som de kan anklaga Syrien och Ryssland för.

Jag kan inte förstå vad deras envishet handlar om annars. De har ju inget att vinna på fortsatta strider. Säkert är många psykopater på den sidan, ja, och det kan förstås också vara förklaringen.
Citera
2018-02-22, 12:52
  #43145
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, de är nog inte intresserade av vapenvila, jag tror inte att USA vill ha det heller. De vill hellre se en massaker, som de kan anklaga Syrien och Ryssland för.

Jag kan inte förstå vad deras envishet handlar om annars. De har ju inget att vinna på fortsatta strider. Säkert är många psykopater på den sidan, ja, och det kan förstås också vara förklaringen.
Hörru, varför har du undvikt tråden hittills efter att jag avslöjat ditt hyckleri? Är du inte modig nog att stå för dina egna yttranden?

(FB) Konflikten i Syrien

Om du vill undvika missförstånd bör du ju röja alla otydligheter och eventuella motsägelser.
Citera
2018-02-22, 13:04
  #43146
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
PKK lämnar över sin enklav i Aleppo till Assad. Syriska flaggor upprättade söder om Afrin.

https://twitter.com/markito0171/stat...97929757761536

https://twitter.com/markito0171/stat...61420518313984

Vilka prostituerade dessa PKKare är alltså. Nu har de hunnit hissa USA, Ryssland och Syriens flaggor så här långt... 😂😂😂

Vad har deras alternativ varit under konfliktens gång?

Jänkarna övergav dem vid de mest ödesdigra ögonblick och visade för dem var deras prioritet låg.

Som tydliggjorts innan i tråden så har de syriska kurderna inga allierade i närområdet och militärt samarbete präglas av taktisk nödvändighet.
Citera
2018-02-22, 13:06
  #43147
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då kan han väl ta ett snack med islamistpsykopaterna i Ghouta då. De har fått åtskilliga fredserbjudande som de har avvisat. Istället har de fortsatt med att kidnappa kvinnor och barn samt avfyra granater mot Damaskus.

Vilka fredserbjudanden och under vilka villkor?

(Har inte kunskap om det så förnekar ingenting.)
Citera
2018-02-22, 13:14
  #43148
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Vilka fredserbjudanden och under vilka villkor?

(Har inte kunskap om det så förnekar ingenting.)
Det senaste t.ex. att de ger upp sina vapen:

Syria’s East Ghouta militants derail peace talks with armed provocations – Russian MoD

“The appeals by the Russian reconciliation center to illegal armed groups to stop resistance, surrender arms and regularize their status did not bring positive results,” the ministry’s spokesman Major-General Yuri Yevtushenko said in a statement on Wednesday, adding that the humanitarian situation in East Ghouta is “getting critical.”


https://on.rt.com/8zp0
Citera
2018-02-22, 14:32
  #43149
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag är definitivt ingen hycklare och jag skämmer inte ut mig!
Du har vägrat förtydliga dina ståndpunkter sedan första gången jag skrev dom till dig. Kalla det vad du vill, "bota min misstro" eller annat, men det är tydligt att du inte kan försvara dina tidigare ståndpunkter i ljuset av dina nuvarande.

Ingen vill diskutera med en hycklare som vänder kappan efter vinden.
Citera
2018-02-22, 14:36
  #43150
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför förnedrar du dig till att agera hejaklack åt Hopes, som har skräpat ner den här tråden mer än någon annan? Han har fått mycket mer uppmärksamhet än han förtjänar och jag besvarar förstås honom när det passar mig.

Har du hört något FN-mötet?

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8223231.html

Ryssarnas svar gentemot FN:s önskan om vapenvila verkar vara positiv. Dock så anser det att Ahrar al sham etc. inte bör täckas av en potentiell framtida vapenvila.

Får se vem som sätter käpparna i hjulet för en vapenvila med sin vetorätt. Ryssland på befogan av Assadregimen för att underlätta dess återtagande av området eller att USA skyddar sina Al-Qaeda proxies med föreställningar offentligt om att detta är för civilbefolkningens välbefinnande.

Tror att förhandlingarna är dömda att misslyckas då USA eller Rysslands ambitioner i Syrien är så polariserande.
Citera
2018-02-22, 14:36
  #43151
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför förnedrar du dig till att agera hejaklack åt Hopes, som har skräpat ner den här tråden mer än någon annan? Han har fått mycket mer uppmärksamhet än han förtjänar och jag besvarar förstås honom när det passar mig.

Har du hört något FN-mötet?
Det har vi ju redan förstått att du endast besvarar frågan du kan besvara. När det inte passar dig så väljer du att ignorera. Anser du att det bidrar till en sund diskussion av ämnet? Du är inte ju inte ens villig att ta detta på PM. Vad är mening med att du ens är här om du inte vill diskutera varandras åsikter? Detta är inte en plattform där endast dina åsikter kommer till uttryck.
Citera
2018-02-22, 14:44
  #43152
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det har vi ju redan förstått att du endast besvarar frågan du kan besvara. När det inte passar dig så väljer du att ignorera. Anser du att det bidrar till en sund diskussion av ämnet? Du är inte ju inte ens villig att ta detta på PM. Vad är mening med att du ens är här om du inte vill diskutera varandras åsikter? Detta är inte en plattform där endast dina åsikter kommer till uttryck.

Detta är en illustration av den "anti-imperialistiska" världsbilden. Ett fossilerat kalla kriget perspektiv speglar detta där allt som är i konflikt med USA= ondska.

Respekt för staters suveränitet och internationell lag så länge detta inte är i stäv med ovanstående. I sådana fall blir massmordsapologism, kränkning av nationell suveränitet och förakt för humanitär lag förståeligt för kremlin-folk.

Alla anklagelser mot detta narrativ bemöts med förnekelse och attacker mot meningsmotståndare om "sionistiska" sympatier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback