2018-03-06, 03:57
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Precis och jag ställer mig frågande till varför torterare skulle så systematiskt dokumentera sina brott, i synnerhet som förklaringen är att de har varit tvungna att lägga fram bevis på att de verkligen har avlivat sina offer. Och alla dessa regeringssoldater som tycks ha gått samma öde till mötes? Ja, de har säkert en förklaring till det också. Med alla dessa oklarheter så tror jag inte att bevismaterialet skulle klara sig i en domstol, åtminstone inte i en amerikansk sådan med deras höga beviskrav.

Läs gärna länkad rapport om olika NGO.s aktiviteter i Syrien. Rapportförfattaren kan dock beskrivas som minst sagt naiv när det gäller Assad och Baath men uppgifterna finns på annat håll också och han lämnat faktiskt en gedigen referenslista på sina källor och för ett logiskt resonemang kring uppgifterna. Han är trots allt en erkänd professor på en seriös institution så lite trovärdighet måste man säga att han har till skillnad mot individer som Eliot Higgins på Bellingcat och Charles Lister et al. på alla dessa Saudi/Qatar-finansierade think tanks.

https://counter-hegemonic-studies.net/wp-content/uploads/2018/01/TA-hum-war-18-1.pdf
absolut, ska plöja igenom det. Tackar!

Chimsky och HnD. Hur har ni kommit fram till att dessa bilder kommer inifrån Syrien? Jag menar, ngt måste ni väl ha sett eller läst som har gjort er så säkra på er ståndpunkt. Vad?
Citera
2018-03-06, 04:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
absolut, ska plöja igenom det. Tackar!

Chimsky och HnD. Hur har ni kommit fram till att dessa bilder kommer inifrån Syrien? Jag menar, ngt måste ni väl ha sett eller läst som har gjort er så säkra på er ståndpunkt. Vad?
Man litar 100% på NGO:s som HRW som i sin tur litar 100% på sina uppgiftslämnare. Kriget i Syrien måste dock beskrivas som extremt när det gäller desinformation och propaganda där "rebell"-sidan måste sägas ha haft ett medialt övertag med dess uppbackning från Väst, Turkiet, Israel och andra Gulfstater. Man är själv väldigt naiv om man inte ser det. Eller en del av propagandaapparaten kanske.

The first casualty of War is Truth
Citera
2018-03-06, 04:15
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Man litar 100% på NGO:s som HRW som i sin tur litar 100% på sina uppgiftslämnare. Kriget i Syrien måste dock beskrivas som extremt när det gäller desinformation och propaganda där "rebell"-sidan måste sägas ha haft ett medialt övertag med dess uppbackning från Väst, Turkiet, Israel och andra Gulfstater. Man är själv väldigt naiv om man inte ser det. Eller en del av propagandaapparaten kanske.

The first casualty of War is Truth
Jo jag har förstått att detta krig är extrem då det kommer till desinformation. Men jag antog att gubbarna som jag frågade trots allt hade på fötterna. Dom är ju så noggranna med att påpeka för andra om källkritik, så dom torde då ha starkt på fötterna för sin ståndpunkt.
Citera
2018-03-06, 04:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jo jag har förstått att detta krig är extrem då det kommer till desinformation. Men jag antog att gubbarna som jag frågade trots allt hade på fötterna. Dom är ju så noggranna med att påpeka för andra om källkritik, så dom torde då ha starkt på fötterna för sin ståndpunkt.
Läs det sista jag skrev (eller snarare det näst sista) och fundera lite.
Citera
2018-03-06, 04:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Läs det sista jag skrev (eller snarare det näst sista) och fundera lite.
Så kan det absolut vara.
Citera
2018-03-06, 04:54
Medlem
taucetis avatar
Och nu så tar Usa en paus ifrån kriget mot IS. Anledningen är för att massa SDF soldater(kurder) har valt att lämna SDF för att joina kriget gentemot Turkiet istället. Vilket dilemma man har i Pentagon.

Några citat följer nedan:

Citat:
On Monday, the Pentagon spokesman Colonel Robert Manning acknowledged that the Turkish offensive had affected the US-led fight against Islamic State (IS, formerly ISIS/ISIL) terrorists on the ground, effectively leading to an “operational pause.”
Citat:
“Some fighters operating within the SDF have decided to leave operations in the middle Euphrates river valley to fight elsewhere, possibly in Afrin,” Major Adrian Rankine-Galloway, another Pentagon spokesman, admitted on Monday. “They’re not fighting ISIS anymore, and that basically meant that they’re not taking territory back from ISIS as quickly as they had been in the past.”
https://www.rt.com/news/420557-pentagon-syria-operational-pause/
Citera
2018-03-06, 06:39
Medlem
Citat:
Du måste vara den största jävla dyngspridaren här i tråden. Så länge du inte kan skaka fram någon NGO eller dyl. som faktiskt har varit på plats och gjort egna undersökning, och som istället förlitar sig på olika islamistpsykopaters grupperingar, så tycker jag att du kan upphöra med ditt maniska argumenterande om Assads och ryssarnas krigsbrott. I synnerhet som att de som faktiskt har varit och är på plats berättar en annan historia.

Civila dör i krig och det är oerhört tragiskt men det finns inga som helst bevis på att vare sig Assad eller ryssarna bryter mot krigets lagar eller några resolutioner i striderna i E Ghouta. Det enda vi har är den andra stridande partens uppgifter och de är terrorister och inget annat. Punkt.

Varje tänkande människa inser nog att varken Assad eller ryssarna skulle medvetet gör sig skyldiga till krigsbrott i det här läget när de inte ens behöver göra det för att gå mot seger. De som vidhåller det lever antagligen i en hallucination eller är en del av den islamistiska propagandan. Vem är du?

Dina idéer är verkligen som gjorda för Slaktaren i Damaskus. Så länge han håller alla ute som kritiserar honom så finns det ingen som legitimt kan kritisera honom enligt dig.

Så praktiskt för Slaktaren i Damaskus.
Citera
2018-03-06, 06:40
Medlem
arbetets avatar
Rädda det som räddas kan:

Citat:
Lavrov: We have more and more evidence that our Western partners, first of all the United States, would like to take this "Al Nusra" out from under attack and save it in order to try to change the regime in Damascus

https://syria.liveuamap.com/en/2018/5-march-lavrov-we-have-more-and-more-evidence-that-our-western

Originaltweet:

Дмитрий Смирнов
‏@dimsmirnov175

Citat:
Лавров: У нас все больше свидетельств того, что наши западные партнеры, прежде всего США, хотели бы эту "Джебхат ан-Нусру" вывести из под удара и сберечь ее, чтобы попытаться сменить режим в Дамаске

https://twitter.com/dimsmirnov175/status/970748390165438464

Noterade också att TV4-nyheterna faktiskt inte nämnde något om någon kemattack. Däremot sa man att FN:s hjälpsändning blev beskjuten med granater och fick avbryta operationen. Man sa dock inte vem som hade skjutit.
Citera
2018-03-06, 08:20
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Och nu så tar Usa en paus ifrån kriget mot IS. Anledningen är för att massa SDF soldater(kurder) har valt att lämna SDF för att joina kriget gentemot Turkiet istället. Vilket dilemma man har i Pentagon.

Några citat följer nedan:

https://www.rt.com/news/420557-pentagon-syria-operational-pause/

Kriget mot DAESH har inte varit något annat än teater sen de lät terroristerna att lämna Raqqa med sina vapen. Det hela är skådespeleri så att USA kan destabilisera Syrien så mycket som möjligt. Den där lilla DESH remsan vid gränsen har funnits i ett tag nu.

Blir inte förvånad om amerikanerna ger nya vapen till DAESH nu och låter de avancera igen...
Citera
2018-03-06, 08:30
Medlem
Citat:
Både tunnbomber och klorin. Det var värst! Det vore betydligt effektivare då att man skulle använda vanliga bomber. Assad skulle kunna låna några av ryssarnas termobariska bomber. Det hade verkligen gjort processen kort med de civila.
Men varför i hel fridens namn släpper Assad inte dessa klorinbomber över de stridande terroristerna istället? Så många frågor...
Låt oss prata om Julian Röpcke istället tycker jag.
Ryssarna har inga snälla bomber, det kanske västvärlden har, men varken Syrien eller Ryssarna har snalla bomber. De skapar död och förödelse och det bästa är att se till att sådant aldrig behöver användas.
Att påstå det använts tunnbomber av SAA och dess allierade är ett okunnigt påstående.
Ryssarna har thermobaric bomber i olika storlekar, som inte är förbjudna att använda och mycket effektiva.
Den största thermobaric bomben som ryssarna har gör en radie på 300 meter från nedslaget till ett manlandskap. Det ar en vatska som förbränns innan nedslaget som ger en enorm hetta och syrebrist, darför allt syre förbrukas.
Ryssarna har anvant thermobaric bomber mot IS, med förödande verkan.
Samma sak med det har tjatet om gas, de skulle val aldrig anvanda gas mot det egna folket och dess soldater, som borde vara sjalvklart.
Citera
2018-03-06, 08:52
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kriget mot DAESH har inte varit något annat än teater sen de lät terroristerna att lämna Raqqa med sina vapen. Det hela är skådespeleri så att USA kan destabilisera Syrien så mycket som möjligt. Den där lilla DESH remsan vid gränsen har funnits i ett tag nu.

Blir inte förvånad om amerikanerna ger nya vapen till DAESH nu och låter de avancera igen...
Jag bjuder på en öl om du får in den förutsägelsen.

Så hur liten är denna ficka med dom kvarvarande IS terroristerna?
Citera
2018-03-06, 09:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vapenvilan är till för att tillgodose civilas intressen genom att tillåta hjälp. Hur kan du vara så dum?

Redan i morse kom rapporter om att Assadregimen hade beslagtagit nödvändiga mediciner av FN. Nu kommer det rapporter om att FN har vänt tillbaka utan att lasta av förnödenheterna. Hur kan du sitta och försvåra sådan brutalitet? För att dom krigar mot påstådda terrorister? Är det inte exakt det Israel och USA har gjort hela tiden och som du kritiserat? Vad är det som är fel på dig din schizofrena gubbjävel.

Att vapenvila är nödvändig för de civila är självklart. Varför antyder du att jag ifrågasatte det?
Frågan var varför inte USA såg till att terroristerna skulle följa vapenvilan. Den ville du alltså inte svara på.
Terroristerna hade lovat att släppa civila, det har vi inte sett än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in