Citat:
Ursprungligen postat av
Iman2014
Nej, man kommer för att Sverige olikt de flesta andra länder är villiga att massivt ta emot flyktingar. Det är därför nästan ingen åker till Finland fastän det landet är likt Sverige. De som kommer bryr sig inte om politiken eller ideologin i Sverige. Titta på invandrartäta områden i Sverige hur många som röstar i valen, folk bryr sig inte. Jag bryr mig inte ett skit om politiken i Sverige eller vem som styr och detta gäller de flesta som kommer till Sverige. Nästan alla kommer för att fly undan krig (där verkar du hålla med) och de som kommer anländer ju för att landet är villiga att ta emot.
De flesta länder i europa tar inte emot flyktingar, inte ens en hundradel av vad Sverige gör så ditt argument faller på detta. Och vad menar du med att större delen av ens liv formas av politiken?
Alla är inte politiskt aktiva som dig, de flesta som kommer hit bryr sig inte om politiken. Jag vet inte ens vilka och vem som är i regeringen idag i Sverige för jag bryr mig inte det minsta. Så du borde inse att de flesta personer är inte politiskt aktiva som dig och har således inte hunnit bli indoktrinerade i propaganda som du blivit.
Varför ljuger du för? De flesta som flyr från Syrien och övriga Mellanöstern är medelklassen, alltså folk som har arbetat som lärare, läkare, ingenjörer, arkitekter. I denna grupp finns också egna företagare, elektriker och liknande. Dessa vill bo i ett sekulärt land och leva fritt från politiskt och religiöst förtryck. Framförallt vill man undslippa islamistpacket
Du tog upp Jugoslavien tidigare som ett exempel. De flesta bosnier/juggar valde att komma till Norden just för Sveriges rykte som en human demokrati där alla hade samma rättigheter. Detta har en kompis till mig berättat, att Sverige var ett land man såg upp till under kommunistregimen. Givetvis kunde inte många välja något land utan satte sig på första bästa buss, men de flesta juggar har naturligtvis prisat Sverige och sagt att dem inte kunde valt något bättre land.
Sluta sprida dina islamistlögner för inte en jävel går på dessa. Du snackar bara massa skit för att uppfylla dina egna profetier.