2014-07-25, 13:30
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Division 17, armébasen utanför Ar Raqqa har fallit och IS har tagit över hela komplexet. Tydligen så skulle även den självutnämnde kalifen Al Baghdadi ha deltagit i striderna enligt olika källor.
Skit snack.

Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Vad är det som gör tjetjenerna till såna bra krigare?
De är vältränade, har varit med i många konflikter i Afghanistan, Tjetjenien, Irak ..... de som krigar i Syrien har deltagit i andra krig och klarat sig, de är alltså duktiga, de som dör som flugor är nybörjare .

Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Urusla är dom väl inte? Dom har ju ändå stått emot rätt länge.
Bas17 har varit omringad och under attack i snart två år, mer än hälften av soldaterna hade deserterat redan i början av 2012 och i varje attack på basen förlorar man några soldater, det finns inga säkra siffror om hur många SAA som försvarar basen men de siffror jag sett är runt 700st .
Citera
2014-07-25, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Ja de är sunni, inte vanliga sunni men salafijävlarna är sionisterna knähundar och vill inte attackera Israel och därför hittar på massa skit för att inte hjälpa Gaza

SAA attackerar IS i hela landet men har inte prioriterat al-Raqqa och detta har al-Nusra&co utnyttjat för att sprida lögner som att IS är allierade med Assad och många trodde på dessa lögner.

Vad är skillnaden mellan dig och en ISIS medlem när du skyller allt på judar?
Citera
2014-07-25, 14:11
Medlem
sorias avatar
Bas17 utanför Raqqa fick hittills den största attacken, basen har fått ta emot attacker nästan dagligen men inte på denna nivå det kan bero på Assads senaste tal som nämnde al-Raqqa .

Attacken började natten tis-ons och som vanligt med självmordsattacker, två lastbilar lastade med flera ton sprängmedel sprängdes vid basens första försvarslinjen, enligt vissa rapporter misslyckades dessa lastbilar att komma nära, basen har en säkerhetszon på 2km och försvaret ska ha lyckats spränga lastbilarna innan de kom tillräckligt nära., många IS var med i attacken och hade tyngre vapen, sånt som de fick tag i Irak, men den 17e försvarade sig bra och när stridsflyg kom var det kört för IS, förlusterna varit stora och de tvingades avbryta offensiven, lämnade efter sig ett par hundra döda och skadade.

I natt gick de till attack igen och igen började offensiven med nya självmordsattacker, denna gången var det 3-4 lastbilar som lyckades komma riktig nära,IS lyckade ta kontrollen över en del av basen, bla delen som kallas kemidelen, det är den delen som hade hand om kemiskavapen men varit övergiven sen 2012 då al-Nusra hade lyckats ta den redan då.
SAA tog tillbaka kontrollen över byggnaderna när al-Nusra och ISIS var upptagen med interna strider i början av året .
Självmordsbombarna som körde lastbilarna är redan identifierade och alla var saudier.

SAA har omgrupperat och förbereder sig för nya attacker, enligt obekräftade rapporter har en del känslig utrustning lämnat basen idag och att de som är kvar har fått order att överge basen om det kostar mycket att förvara den.

IS anföll även staden Hasakah från flera håll, mest på 121 basen i Mylebie söder om staden men även på stadens största sjukhus och Baathparti huvudkvarter, den sista blev först attackerat av fyra självmordsbombare som sprängde upp sig inne i byggnaden, IS tog sen kontrollen över en del av byggnaden i några tim men tvingades fly ,en bild på byggnaden
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/q71/s720x720/10526090_369512266529158_1376670310338206545_n.jpg

121basen kallade på hjälp och fick en jätte konvoj strids/pansarvagnar från 154 pansarbas i Kamishli, IS tvingades dra sig tillbaka men befolkningen är rädda för nya attacker vilket gjorde att tusentals killar/män köade i morse för att anmäla sig till armen och NDF.
Citera
2014-07-25, 14:12
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taus
Vad är skillnaden mellan dig och en ISIS medlem när du skyller allt på judar?
Vad menar du?

Och var har jag skyllt på judar?
Citera
2014-07-25, 15:12
Bannlyst
Citat:
Vad menar du?

Och var har jag skyllt på judar?

Syftade på det med Israel, man kan ju inte skylla allt på dem. Folk i mellanöstern måste komma överens för att skapa fred.
Citera
2014-07-25, 15:27
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NomanChmosky
Fast det där stämmer inte, lilla du. MB fick drygt hälften av rösterna i parlamentsvalet. MB hade aldrig varit så utspritt i det egyptiska samhället om de inte åtnjöt legitimitet och stöd bland befolkningen.
MB vann valet bara för de var redan organiserade och hade Qatars miljarder i ficka, andra sidan i valet som var också väl organiserat var fd Baath och såna politiker som satt i Mobaraks regering och därför måna la sina röster på MB för de ville inte ha någon från Mobaraks sida få makten.

MB gav tomma löften och ljug om Israel, alla vi minns hur Morsi och MB sjung vi ska befria al-Quds även om det kostar en miljon martyrer....vad gjorde Morsi då? Det första Morsi gjorde som president var att besöka Israel och han var den enda arabiska/muslimska president som kallade Netanyaho för min vän .
MB är lika islamister som IS, eller al-Qaida men de kunde inte bestämma precis som de ville för de fick makten i ett val och inte hade armen bakom sig, Mrsi försökte sakta öka hans makt men folket genomskådade detta och det blev hans fall.

Citat:
1. Den väpnade oppositionen är driven av principer, idéer, eller teologi

2. För att demokrati ska uppstå i Syrien måste man införa 100% demokrati redan från dag ett efter en revolution

3. Samhället är viktigare än rättvisa
Skit snack från din sida som vanligt
1- den beväpnade oppositionen drivs av girighet och utländska pengar.
2- fel, man kan uppnå 100% demokrati på fredliga vägar, en revolution ska se till landets bästa och inte utländska makter .

Citat:
Soria, jag har sagt till dig flera gånger nu. Jag är inte en islamist. Hade jag varit det hade jag skrivit om det. Vad är det du inte förstår?
Du är en jävlaislamist, du kan lura dig själv men inte andra
Läs tex vad Thunderman skrev i tråden och jämför med skiten du skriver och sen jämför.... var ärligt mot dig själv , du lär märka att du är en islamist rakt genom.
Citera
2014-07-25, 15:28
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taus
Syftade på det med Israel, man kan ju inte skylla allt på dem. Folk i mellanöstern måste komma överens för att skapa fred.
OK jag får fråga det igen ...var i mitt inlägg skyllde jag något på Israel?
Menar inte att Israel är oskyldig men jag fattar inte vad du vill eller vad du frågar om .
Citera
2014-07-25, 16:15
Medlem
Citat:
Menar inte att Israel är oskyldig men jag fattar inte vad du vill eller vad du frågar om .
Han syftar på att det finns en vis kultur i MÖ där man skyller allt på Israel och judar. Alla ens fiender är lierade med dom samt går deras ärende osv. Det ser bara konstigt ut när man överblickar allt detta och ser att alla grupper gör samma sak.
Citera
2014-07-25, 17:45
Medlem
Prawitzs avatar
En dokumentär om en "jihadist" från Danmark. En kriminell loser som hittar Gud och bestämmer sig för att åka till Syrien. Patetiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=_mA8J2U88hw
Citera
2014-07-25, 17:59
Bannlyst
Citat:

Du stödjer Assad som vill förinta Israel, vad tycker du själv? Vad är det för skillnad på dig och ISIS?

Citat:
Ursprungligen postat av deppshit
Han syftar på att det finns en vis kultur i MÖ där man skyller allt på Israel och judar. Alla ens fiender är lierade med dom samt går deras ärende osv. Det ser bara konstigt ut när man överblickar allt detta och ser att alla grupper gör samma sak.

Du fick fram det jag ville säga! Dela upp allt och lev sida vid sida.
Citera
2014-07-25, 18:15
Medlem
120 importerade rebeller/terrorister i ISIL dödade, enligt Farsnews.

Citat:
TEHRAN (FNA)- The Syrian army repelled an offensive launched by the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) against the headquarters of division 17 in Raqqa province, killing and wounding many anti-government fighters in the battlefield.

A Saudi suicide bomber started the offensive, yet the army soldiers detonated his car at a far distance from its target, Al-Manar reported.

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13930503000577
Citera
2014-07-25, 18:35
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deppshit

Haha sa faktiskt till en kompis att allt är inte Israels fel att det ser ut som det gör i MÖ. Då svarade han mig "När judarna bodde i Europa var krig normalt och vi upplevde 2 världskrig, och när de flyttade ner till MÖ började skiten där nere också"

Sen har ju Israel ett finger med i spelet när det gäller Syrien det fattar ju alla.

https://www.google.se/search?q=benjamin+netanyahu+shaking+hand+fsa&tbm=i sch&ei=7obSU7_RLaLNygOtsoCIDg#facrc=_&imgrc=n98tP1 65nWxwNM%253A%3BGRUUm6qAB8KhzM%3Bhttps%253A%252F%2 52Fsyrianfreepress.files.wordpress.com %252F2014%252F07%252Fisraeli-prime-minister-benjamin-netanyahu-next-to-a-wounded-mercenary-israeli-m ilitary-field-hospital-at-the-occupied-golan-heights-border-with-syria-18-february-2014.jpg%3Bhttp%2 53A%252F%252Fsyrianfreepress.wordpress.com%252F201 4%252F07%252F15%252Fjustified-vengeance-the-pretex t-for-bombing-gaza-was-the-netanyahu-government-behind-the-killings-of-the-three-israeli-teenagers%2 52F%3B628%3B418

Dont forget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in