2018-01-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
NATO har inget och säga till om Syrien. Blanda inte äpplen och päron...

Så länge Turkiet tillhör NATO så kan de visst det. NATO har inget att säga till om Syrien men det var ni som skrek på hjälp när situationen blev lite spänt tidigare och krävde att NATO länderna skulle skicka patriot robotar och annan utrustning för att skydda landet mot syrisk aggression. Roliga ni är ni turkar som vrider och vänder på verkligheten för att passa era argument och handlingar.
Senast redigerad av Copernicus 2018-01-25 kl. 21:42.
Citera
2018-01-25, 21:44
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Så länge Turkiet tillhör NATO så kan de visst det.

Nej, det kan de inte. Sluta dagdrömma om att NATO ska rädda PKK. Kommer inte att hända.
Citera
2018-01-25, 21:45
Medlem
Citat:
Nej, det kan de inte. Sluta dagdrömma om att NATO ska rädda PKK. Kommer inte att hända.

Ganska vanligt för turkar att undvika direkt svar på kommentarer som inte passar de. Men skrik inte efter hjälp från NATO om läget ändras längre fram. Och det kan det mycket väl göra.
Citera
2018-01-25, 21:49
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ganska vanligt för turkar att undvika direkt svar på kommentarer som inte passar de. Men skrik inte efter hjälp från NATO om läget ändras längre fram. Och det kan det mycket väl göra.

Oroa dig inte. Sitt och njut bara av Op. Olivkvist...
Citera
2018-01-25, 21:50
Avslutad
Citat:

Du får också ta på dig att utveckla ditt svar, vilket läge pratar vi om? Om Turkiet går ur NATO?
Citera
2018-01-25, 22:11
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Om Turkiet går ur NATO?
Om Turkiet lämnar/kickas från NATO finns det inget som stoppar leveranser av ännu fler vapen till kurderna och i sinom tid erövrande av "sydöstra Turkiet".
Citera
2018-01-25, 22:12
Medlem
Yaskos avatar
PKKPYDSDFYPG ber verkligen om Assads hjälp. Hade jag varit Assad hade jag krävt att de lämnar alla arabiska områden samt krävt att de slänger USA ut...
Citera
2018-01-25, 22:18
Medlem
Citat:
PKKPYDSDFYPG ber verkligen om Assads hjälp. Hade jag varit Assad hade jag krävt att de lämnar alla arabiska områden samt krävt att de slänger USA ut...

Ja AFP citerar kurdiska källor som ber om nåd.

https://twitter.com/AFP/status/956618094058893319
Citera
2018-01-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
När skrev jag att NATO inte är en försvarsallians?

Jag vet att det var OT, jag svarade bara på CAKARIM som tidigare förnekade att Tel Aviv är topp #2 inom teknologi i världen, som senare erkände att han hade fel när jag länkade bl.a. denna videon. https://m.youtube.com/watch?v=Nn-_8IniOVk

Tel Aviv och dess teknologi är förmodligen top notch!
Nato har på inget sett fördömt Turkiet, tvärtom man ger Turkiet rätt att försvara sig mot terrorism.

Citat:
inlägg #41034
Citera
2018-01-25, 22:40
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tel Aviv och dess teknologi är förmodligen top notch!
Nato har på inget sett fördömt Turkiet, tvärtom man ger Turkiet rätt att försvara sig mot terrorism.
Inte direkt fördömt, men de sade att Turkiet bör lämna Rojava och att deras nuvarande bombningar hindrar NATOs intressen i regionen. Se Washington Post-artikeln jag länkade.
Citera
2018-01-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Inte direkt fördömt, men de sade att Turkiet bör lämna Rojava och att deras nuvarande bombningar hindrar NATOs intressen i regionen. Se Washington Post-artikeln jag länkade.

Det är USA som har närvarande i Syrien och dikterar potentiella utgångar.
Vad Stoltenberg uttrycker är irrelevant.
Tsk har dödat kurder och islamister obehindrat under flera år.
Stoltenberg framstår som en dåre i sina uttalanden.
Citera
2018-01-25, 23:26
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det är USA som har närvarande i Syrien och dikterar potentiella utgångar.
Vad Stoltenberg uttrycker är irrelevant.
Tsk har dödat kurder och islamister obehindrat under flera år.
Stoltenberg framstår som en dåre i sina uttalanden.
Fair enough. Men detta är ett mer eller mindre oprovocerat angrepp från Turkiets sida och jag antar att det är därför NATO är relativt skeptiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in