2018-02-12, 07:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jo jag har koll på den konspirationsteorin. Det någorlunda bevisade är väl på sin höjd att de kan ha fått tag på diverse vapen som kvarlämnades av USA efter ockupationen av Irak, men inte mer.
Här är lite mer om hur USA haft på sig spenderbyxorna med länkar till officiella dokument. Du kan knappast beskylla denna Twittrare för att vara pro-Assad:

Joshua Landis‏

@joshua_landis

Citat:
U.S. Gov spending in Syria according to Amb Robert Ford exceeds $12 billion for both military & civilian expenses. (I presume this does not include CIA spending, which must also be considerable?) - Testimony by @fordrs58
https://www.mei.edu/content/article/syriawhich-way-forward-testimony-amb-robert-s-ford … via @MiddleEastInst

https://twitter.com/joshua_landis/status/961500414066782208

NYT:

Behind the Sudden Death of a $1 Billion Secret C.I.A. War in Syria

WaPo:

Secret CIA effort in Syria faces large funding cut

Så en hel del pengar har spenderats och sannerligen inte på biblar, pasta eller ris.
Citera
2018-02-12, 08:41
Medlem
Den ärorika TAF förutsätter att plundra och begå krigsbrott.
https://twitter.com/tobiashuch/status/962780932708225024
Citera
2018-02-12, 08:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
Den ärorika TAF förutsätter att plundra och begå krigsbrott.
https://twitter.com/tobiashuch/status/962780932708225024
Du bist ein lügner:

https://twitter.com/Muradd609/status/962820038519599104
Citera
2018-02-12, 10:03
Medlem
humanlifes avatar
En överenskommelse verkar ha träffats mellan YPG och Assad, Assad skall hjälpa dem mot Turkiet. Vad avtalet innebär i övrigt står inte.
Citat:
Kurds reach deal with Assad over soldiers to Afrin

Kurdish militants battling Turkey’s army in northern Syria say they have secured the agreement of Russia and Syria to allow reinforcements to be sent to the Kurdish enclave of Afrin.

The Kurdish People’s Protection Units (YPG) has reached an understanding with the regime of Bashar al Assad, Kino Gabriel, a spokesman for the YPG, according to Al Jazeera.

"There are different ways to get reinforcements to Afrin, but the fundamental route is via regime forces,” he said. “There are understandings between the two forces ... for the sake of delivering reinforcements to Afrin."

https://ahvalnews.com/syria-turkey/kurds-reach-deal-assad-over-soldiers-afrin
Citera
2018-02-12, 10:27
Avslutad
Kina alltså. Så vidrig land, så vidrig tänkande. De borde inte fan överge kommunismen och borde fortsätta med det. Imperialismen har målat deras ögon svart.

Kina säger att det är redo att bygga upp Syrien nu när krigets slut börjar närma sig. Kina som hela tiden varit bakom kulisserna och sett på hela tiden visar sig nu. Självklart tänker gulingen att man bygger upp landet mot olja.
Min respekt för det skitlandet har försvunnit helt och hållet. Gillade förut att det fanns en stormakt som Kina för att kunna utmana USA men nu hoppas jag att USA sinom tid bombar de jävla gulingarna åt helvete. Där kan dom fortsätta äta hundar. Jävla skitfolk.

Vill fan inte ens tänka på hur de skulle vara om de tog kontrollen över världen.
Citera
2018-02-12, 10:30
Avslutad
Intressanta tider nu, vidriga Tillerson är i Turkiet och ska samtala med utrikesministern, ska vi tro på Cavusolgu som han heter var hans ord: Antingen kommer vi fram till vår relations förbättringar nu eller så glömmer vi varandra för all framtid.
Citera
2018-02-12, 10:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Kina säger att det är redo att bygga upp Syrien nu när krigets slut börjar närma sig. Kina som hela tiden varit bakom kulisserna och sett på hela tiden visar sig nu. Självklart tänker gulingen att man bygger upp landet mot olja.
Du tror kriget i Syrien blivit mindre blodigt om även Kina gått in o stött någon av parterna militärt? Tycker du inte det räcker med USA, Turkiet, Israel m fl?

Om Kina går in och hjälper till med återuppbyggnad är väl det bara bra, tro inte att USA kommer göra det.
Citera
2018-02-12, 10:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Kina alltså. Så vidrig land, så vidrig tänkande. De borde inte fan överge kommunismen och borde fortsätta med det. Imperialismen har målat deras ögon svart.

Min respekt för det skitlandet har försvunnit helt och hållet. Gillade förut att det fanns en stormakt som Kina för att kunna utmana USA men nu hoppas jag att USA sinom tid bombar de jävla gulingarna åt helvete. Där kan dom fortsätta äta hundar. Jävla skitfolk.

Vill fan inte ens tänka på hur de skulle vara om de tog kontrollen över världen.

Jag har en annan uppfattning om Kina och jag tror att de har haft stor betydelse för Syriens framgångar i kriget. De har verkat i kulisserna som du säger, men det har betytt väldigt mycket.
Deras ekonomiska styrka väger tungt när de backar upp Putin och Assad.

Vi betraktar Putin som en hjälte, men du vet, bakom en hjälte finns det alltid en stark uppbackning. Xi Jinping är en stark fredsivrare och samarbetsman, han har säkert haft gott inflytande på Putin och Assad, när det gäller strategi och taktik och hur man skall manövrera ut USA.

Och att Syrien nu tar emot hjälp från Kina med återuppbyggnaden, är ju tecken på att deras samarbete är gott.
Citera
2018-02-12, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du tror kriget i Syrien blivit mindre blodigt om även Kina gått in o stött någon av parterna militärt? Tycker du inte det räcker med USA, Turkiet, Israel m fl?

Om Kina går in och hjälper till med återuppbyggnad är väl det bara bra, tro inte att USA kommer göra det.

Det hade absolut! Iran var enda som backade upp Ryssland. Skulle Kina visat samarbete skulle kanske inte det sett ut så här. Tror inte judelandet skulle heller vågat göra som dom gör.

Hehe, du tror inte Assad hellre accepterar ett land i det skicket som den är än att usa skulle komma och bygga upp landet?

Sen tror jag du missförståd lite, lejonninan fäller bytet sen kommer lejonet och skrämmer iväg och sätter isg och äter. Det är precis vad Kina gör nu. Och det finns massor med länder sm kan återuppbygga Syrien. Har man varit passiv hela krigets gång kan man fortsätta med det också.
Citera
2018-02-12, 10:52
Medlem
Memestars avatar
Israel slog ut 50% av Assads luftförsvar i lördagens svarsattsck enligt IDFs uppskattning. https://syria.liveuamap.com/en/2018/12-february-israeli-army-assessment-yesterday-suggested-that
Citera
2018-02-12, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag har en annan uppfattning om Kina och jag tror att de har haft stor betydelse för Syriens framgångar i kriget. De har verkat i kulisserna som du säger, men det har betytt väldigt mycket.
Deras ekonomiska styrka väger tungt när de backar upp Putin och Assad.

Vi betraktar Putin som en hjälte, men du vet, bakom en hjälte finns det alltid en stark uppbackning. Xi Jinping är en stark fredsivrare och samarbetsman, han har säkert haft gott inflytande på Putin och Assad, när det gäller strategi och taktik och hur man skall manövrera ut USA.

Och att Syrien nu tar emot hjälp från Kina med återuppbyggnaden, är ju tecken på att deras samarbete är gott.

Att Kina är bakom kulisserna menade jag inte att det var anonyma och hjälpte till. Kina har varit passiv hela tiden, inte bidragit med ett skit. Inte lyft upp ett finger.
Citera
2018-02-12, 10:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Israel slog ut 50% av Assads luftförsvar i lördagens svarsattsck enligt IDFs uppskattning. https://syria.liveuamap.com/en/2018/12-february-israeli-army-assessment-yesterday-suggested-that
Du har redan blivit uppmanad att komma med bilder. IDF:s uppskattning.

Edit:

Du vet väl att det är en ukrainare som driver syria.liveuamap?
Senast redigerad av arbetet 2018-02-12 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in