2017-12-05, 11:48
Medlem
Är det någon som vet vilka missiler som användes för att stoppa 3 av dom 6 missilerna som Israel skickade?

Om det skulle ha varit S-300 så bör det har stått nånting men jag hittar ingenting🤔
Citera
2017-12-05, 11:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Fast nu kommenterade jag inte om Syriens självständighet.
Utan att regimen inte är helt oskyldiga om att döda civila.
Syrien värnar civila så långt det är möjligt, det har vi sett massor av exempel på. Men krig drabbar de civila, det är oundvikligt.
Citera
2017-12-05, 13:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Syrien värnar civila så långt det är möjligt, det har vi sett massor av exempel på. Men krig drabbar de civila, det är oundvikligt.
För det första, vad har du för belägg för att "Syrien värnar civila så långt det är möjligt"? Vilka exempel talar du om

Till ditt påstående om att "krig drabbar civila, det är oundvikligt".
Du hade en annan inställning till det tidigare.
Citat:
Nej, vi skall inte acceptera civila offer i krig.

Försök att sätta dig in i deras situation.

Kan du föreställa dig att vara på flykt undan bomber som just har raserat ditt hus? Kan du föreställa dig att ha förlorat din fru/man, dina barn, din kusin?
Du har inget jobb längre. Och striderna fortsätter och stör din nattsömn och det går inte att fly för alla vägar är förstörda och det är för farligt att vara utomhus.
Och hur ser livet ut sedan, om du överlever?

/humanlife

Jag har länkat massor av FN-rapporter men du har avfärdat dessa och satt din tilltro till Assadregimen och Putin. Detta strider direkt mot vad du anklagar folk för på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Humanlife
Citat:
Ursprungligen postat av Turnip Master
FN ar ett gang idioter.
Du föredrar alltså Israel före FN! Vem är idiot?
Du säger emot dig själva hela jävla tiden.

(FB) FN ökar trycket på Israel

Du är inget annat än anti-syrisk, en patologisk lögnare och en hycklare. Dessa inlägg visar det klart och tydligt.
Citera
2017-12-05, 13:19
Medlem
BBC sysslar just nu med damage controll.
Det var Vanessa Beeley som berättade hur Pengar från England slussas till terrorister i Syrien.

2 poddar att rekomendera för att första hur allt fungerar.
UK Column News
och
21st century wire
Citera
2017-12-05, 13:39
Medlem
WarlockGeorges avatar
Citat:
Är det någon som vet vilka missiler som användes för att stoppa 3 av dom 6 missilerna som Israel skickade?

Om det skulle ha varit S-300 så bör det har stått nånting men jag hittar ingenting🤔

I själva verket stoppades ingen av missilerna som påstods komma från israeliskt flyg.
Citera
2017-12-05, 14:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
För det första, vad har du för belägg för att "Syrien värnar civila så långt det är möjligt"? Vilka exempel talar du om

Till ditt påstående om att "krig drabbar civila, det är oundvikligt".
Du hade en annan inställning till det tidigare.

Jag har länkat massor av FN-rapporter men du har avfärdat dessa och satt din tilltro till Assadregimen och Putin. Detta strider direkt mot vad du anklagar folk för på forumet.

Du säger emot dig själva hela jävla tiden.

(FB) FN ökar trycket på Israel

Du är inget annat än anti-syrisk, en patologisk lögnare och en hycklare. Dessa inlägg visar det klart och tydligt.
Det hade varit klädsamt av dig att fördöma de israeliska angreppen på Syrien de senaste dagarna.
Igår bad jag dig kommentera det brittiska biståndet till terroristerna i Syrien, men det gjorde du inte heller.
Istället ägnar du dig åt saker, som inte är aktuella, det är tydligt att du vill dra uppmärksamheten från Israels aggressioner och Västs bedrägeri mot sina skattebetalare.

De som brukar säga att sionister är skamlösa har tydligen väldigt rätt.
Citera
2017-12-05, 14:23
Medlem
Citat:

S-200 och pantsir air defense är det Assad kör på.

Men det räcker för planen att skjuta tillräckligt många missiler så kan inte försvaren hinna med som vi såg nu.
Citera
2017-12-05, 14:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Men det räcker för planen att skjuta tillräckligt många missiler så kan inte försvaren hinna med som vi såg nu.
Troligtvis Buk-M2 9M38.
Citera
2017-12-05, 16:07
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det hade varit klädsamt av dig att fördöma de israeliska angreppen på Syrien de senaste dagarna.
Igår bad jag dig kommentera det brittiska biståndet till terroristerna i Syrien, men det gjorde du inte heller.
Istället ägnar du dig åt saker, som inte är aktuella, det är tydligt att du vill dra uppmärksamheten från Israels aggressioner och Västs bedrägeri mot sina skattebetalare.

De som brukar säga att sionister är skamlösa har tydligen väldigt rätt.
Jag har i två olika inlägg kommenterat den artikeln du hänvisade.

Citat:
Vi har aldrig diskuterat det för att du har undvikit alla anklagelser mot Assadregimen. Hur ställer du dig till sådan attacker? Du har chansen att bevisa var du står.

Jag skummade igenom det du. Nästa gång får du lära dig att länka det du vill ska kommenteras. Jag har inte koll på tråden hela tiden.

Var är det i artikeln som du tycker ska kommenteras? Att rebeller begår krigsbrott? Jag har varit tydlig sedan dag ett om detta, och det vet du. Rebeller som regimen bör åtalas för eventuella krigsbrott. Regimen står för den överväldigande civila dödsfallen och ansvarig för en av de mest brutala överträdelserna av folkrätt tillsammans med IS. Det beror på att båda skiter fullständigt i vad internationella samfundet tycker.

Du bad mig återigen kommentera fallet till vilket jag svarade:

Citat:
Du måste leva i en helt annan värld för att kunna göra ett sånt påstående. Inget normalt människa kan tycka, eller ens tro, det du precis har gett uttryck för.

Jag kommenterade fallet. Du borde läsa noggrannare. Jag skrev att rebeller som begår krigsbrott bör åtalas, på samma sätt som Assadregimens figurer bör åtalas och ställas inför rätta. Det är något jag tidigt gav uttryck för. Till skillnad från dig ser jag problem hos båda sidor. Du förnekar ju all form av problematik hos Assadregimen. Det är allmän vedertagen fakta att regimen i stor utsträckning är ansvarig för krigsbrott och brott mot mänskligheten. Det är inget du kan komma ifrån.

Din fortsatta förnekelse av sådant som är så självklart är det som gör dig så otrovärdig och är förmodligen anledningen till att även dina meningsfränder tar avstånd från dig.
Du ber mig alltså för en tredje gång kommentera fallet? Är du efterbliven?

Alla som läser tråder förstår vilken patologisk lögnare du är. Du undvek hela det förra inlägget där jag visade på motsägelser efter motsägelser från din sida. Att du inte har någon skam i kroppen.

Jag fördömer inte de israeliska attackerna. Jag stödjer dom. Det är militära mål, till skillnad från dig som stödjer attacker mot civila mål.
Citera
2017-12-05, 16:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Jag fördömer inte de israeliska attackerna. Jag stödjer dom.
Tack, då vet vi.
Citera
2017-12-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Om dom lyckades skjuta ner missilerna från flygplanet med S-200 så blir jag minst sagt imponerad.
Inte för att det är ett helt värdelöst system heller men att det skulle lyckas pricka så små och snabba mål trodde jag inte.
Hade för mig att S-200s användingsområde var ballistiska missiler och flygplan.

Om inte ryssarna hjälpte till förstås 🙄
Citera
2017-12-05, 17:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tack, då vet vi.
Du vägrar alltså att stå för dina åsikter? Tack då vet vi.

En stolt hycklare verkar du vara som är endast förmögen att diskutera på sandlådenivå. Du är inte här för att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in