Citat:
Gällande videon är det troligen m72 LAW som syns i bild eller någon variant på dom. Sedan är är det pansarvärnsrobotar, oklart vilket fabrikat, kan vara Kornet eller någon variant av TOW. Sedan är det lite olika minor, omöjligt att avgöra fabrikat.
Jag står inte på någon "sida" alls i konflikten, jag konstaterar bara att alla sidor begår övergrepp åt alla håll, för mig är det obegripligt att man kan stödja islamister, i detta fallet Iran då. Iran är en islamistisk stat som du verkar stödja i denna konflikt? Sunni-islamister är iofs ännu värre men faktum kvarstår du "håller" på islamister.
Jag står inte på någon "sida" alls i konflikten, jag konstaterar bara att alla sidor begår övergrepp åt alla håll, för mig är det obegripligt att man kan stödja islamister, i detta fallet Iran då. Iran är en islamistisk stat som du verkar stödja i denna konflikt? Sunni-islamister är iofs ännu värre men faktum kvarstår du "håller" på islamister.
Jag tycker detta är en av de saker som handlar mellan rätt o fel, närmast.
Sådana grundläggande frågor, man attackerar och ockuperar inte andras länder, Iran är ett muslimskt land men de får de väl vara, de har inte attackerat nått annat land eller nått sånt.
Men snart är hela karusellen igång igen, när Iran ska demoniserar, och de gasar sitt folk och allt de där, och de som säger i mot är ""Ayatollahister" eller vad det blir (Assadist, Putinist, som de vart för Syrien & Ryssland)
Som skandinav och den svenska neutralitetspolitiken är de svårt att förstå, åtminstone för mig, hur den raka motsatsen kan se ut, men de är Israelisk ockupantpolitik, och där har Ryssland, SAA, Hezbollah och Iran gjort en enastående insats att stoppa.
Tillfälligt iallafall, de kommer inte ge upp förren Palestina är befriat, om ens då. Nu när ISIS är så gott som besgrat så borde världen fira, även Israel som officiellt varit pådrivande i "War on Terror" but nope:
IDF prepares for 'new' Syria
https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2017/11/israel-iran-syria-lebanon-hezbollah-idf-army-guerilla.html
Föga förvånande, det är en israelisk skapelse, Proxy Armé, vars ledare, Baghdadi har gjort ett enda tal, i en tom Moské i Mosul (som ISIL sprängde i Juni) som påstår sig vara muslimer som ger sig på israels fiender och de gick i panik-mode och tillsammans med sina vänner Saudiarabien deklarerade Hezbollah "Terrorist Group".. en aning fräckt får man ju lov att säga, efter de slagits mot ISIS tillsammans med SAA sedan kriget började.
Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan stödja sionisterna, däremot. Det va väl en bra världsordning behöver inte ställa allt upp o ner.
Ju fortare de lämnar Syrien, desto bättre.