Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Här är en till som är smått fascinerad. Det går ju hur bra som helst att ha en moral för den ena sidan och en annan moral för den andra. Assad och Putin är skyldiga till allt de anklagas för och mer därtill, medan USA är oskyldigt till allt de anklagas för.
För mig är dubbelmoral totalt obegripligt. Jag förstår det helt enkelt inte. Alla är ju faktiskt lika skyldiga att följa de lagar som finns och respektera självklar moral.
Men för somliga är det inte så. De starkaste och mäktigaste har frikort.
Ja.. moral finns inte, det är svart/vit värld där Putin & Assad är boogeyman och USA är räddar världen och när Assad var hård mot Graffkids i Daraa vad skulle de göra, om inte hjälpa Syrien byta regim?
(Jösses, jag minns ärligt inte vad som är den officiella förklaringen till invasionen av Syrien)
Sen kan man se Nikki Haley upprepa "Russia meddling in our election" på CNN samma kväll typ.
Jag ser verkligen ingen anledning att som vanlig skandinav stödja den invasion som Syrien fått uppleva. De är väl bara att tänka om de vore Sverige, några graffkids torska och demonstration i Helsingborg, följt av invasion från en dödskult och ja.. man märker vilka man vill ha som landsmän då av den här tråden.
Tror de finns många anledningar till att folk desperat håller fast vid ett narrativ.
- Verkligen blir onekligen en aning mer obehaglig
Jag hade hellre föredragit att USA bara ville förbättra världen och allt de där, nu sitter "vi" i Väst, med EU Army som växer fram och hur de smyger in Sverige i EU så kommer vi vara framtidens USA.
Men "våra politiker" stödjer jihadister, de är fan sjukt.
- Graffkids
Hur kunde Assad vara sådär hård mot påstod graff i Daraa 2011 (aka sila mygg och svälja kameler eller vad det heter)
- Agenda av nått slag.
Flashback är ju ett svenskspråkigt forum så de är inte lika vanligt här, och tror inte de är så just nu då den hjärndöda kvalité de uppvisar knappast är positivt för Pro-USA/NATO/ISRAEL. Men på andra forum så är de inte sällsynt att journalister, eller personer kopplade till armén och liknande postar och försöker kontrollera narrativet, genom typ det som regel 1.08 på Flashback förhindrar.
Sionisterna har sin Agenda, förvisso. Men de är väl OK i fall som Hope.N.Dreams som åtminstone är öppen med det. (jag har inga problem att diskutera med folk som tycker annorlunda än mig, tvärtom, och de har alltid varit en del av Flashbacks charm, och det gäller tom. sionisterna så länge de inte ljuger)
- Stolthet
De har vi alla, har man blivit lurad så tar det på egot att erkänna.
Framförallt, här på Flashback, så tror jag det är ren o skär okunskap. De läser i Media om Assad är nya Hitler, och hur Putin kommer dit och bombar sjukhus for teh lulz, och USA, som ju är Väst, är de Goda och resten av världen ond. Moralen blir som den blir, lika borta som ISIS i Syrien numera