2017-10-23, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Jo precis.
Vet dock inte detta om Ryssland. Ryssarnahar ju sagt att man kommer besvara SDF om de fortsätter så som de gör nu, vore riktigt fult att bara lämna Syrierna mot Kurderna sådär. Vem vet, Turkiet kanske avlöser Ryssland när man ska daska Kurderna en gång för alla?. Vågar nog ändå sätta en slant på att Ryssland stannar dock, alldeles för mycket resurser har lagts ner från Rysslands sida. Man vill nog inte se Väst och dess sista knähund dominera över Assad, det är ju det som man försökt motverka i över två år (Ryssland). Blir tillbakagång mot ruta ett i så fall.

Men du har rätt i det att nu när IS och FSAs marionettrådar klippts så pumpar man den sista marionettdockan med vapen och resurser och hoppas på det bästa, Kurderna är som sagt Djävulstrions Israel/Saudi/USAs sista hopp om att inte floppa totalt.

Ryssarna har sagt det men de har också sagt att kriget i Syrien är snart slut och när de anger % på terroristfritt område räknar de inte kurder som terrorister.
Lägg till att Putin nyligen sålt s400 till saudi och bahrain, och att netanyahu varit på polarbesök i moskva med polarkroppsspråk från putin till skillnad från hans vanliga kroppsspråk. Shuigu var även nyligen i telaviv och Ryssarna hjälpte lägligt kurderna med oljeaffärer innan omröstningen....
Min analys är att Putin är en kryptojude och spelar teater, han krigar emot terrorism för att få förtroende och kommer göra "misstag" och u-svängar snart. Ryssarna dödade nyligen en egen general genom att läcka info om var han var när han besökte fronten, det är så judar jobbar i dolda nät för att rensa.
Vi får se..... men jag vet att jag har rätt
Hitler gjorde samma sak, han låtsades vara the good guy innan han förintade hela Tyskland med allierade (blitzkrieg är en myt, det var allierade), han ville förlora 2vk. Putin gör exakt samma taktik.

Kissinger: "We have allowed China to increase their military strength and Russia to recover from Sovietization, to give them a false sense of bravado, this will create an all together faster demise for them."

Terrorkriget mot ISIS är det lilla spelet, sen finns det stora spelet.
Citera
2017-10-23, 19:50
Medlem
WarlockGeorges avatar
Syrien har floppat totalt. Israel mår däremot bättre än någonsin, trots att en klubb för inbördes beundran i denna tråd hävdar annat.
Citera
2017-10-23, 20:04
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Ryssarna har sagt det men de har också sagt att kriget i Syrien är snart slut och när de anger % på terroristfritt område räknar de inte kurder som terrorister.
Lägg till att Putin nyligen sålt s400 till saudi och bahrain, och att netanyahu varit på polarbesök i moskva med polarkroppsspråk från putin till skillnad från hans vanliga kroppsspråk. Shuigu var även nyligen i telaviv och Ryssarna hjälpte lägligt kurderna med oljeaffärer innan omröstningen....
Min analys är att Putin är en kryptojude och spelar teater, han krigar emot terrorism för att få förtroende och kommer göra "misstag" och u-svängar snart. Ryssarna dödade nyligen en egen general genom att läcka info om var han var när han besökte fronten, det är så judar jobbar i dolda nät för att rensa.
Vi får se..... men jag vet att jag har rätt
Hitler gjorde samma sak, han låtsades vara the good guy innan han förintade hela Tyskland med allierade (blitzkrieg är en myt, det var allierade), han ville förlora 2vk. Putin gör exakt samma taktik.

Kissinger: "We have allowed China to increase their military strength and Russia to recover from Sovietization, to give them a false sense of bravado, this will create an all together faster demise for them."

Terrorkriget mot ISIS är det lilla spelet, sen finns det stora spelet.

Lite väl konspiratoriskt för min smak

Putins "mingel" med Saudi är beräknat, då han vet att man tjänar på att isolera Saudi från Israel/USA, då dessa två kommer lida stort. Putin vet att nu när Iran/Syrien/Ryssland är de dominerande krafterna i Syrienkriget så kommer Saudi krypa till honom för att han har bra förbindelser med Iran, inget mer. Saudi skiter i byxan nu när Iran blir mer och mer starkt. Att han sålde några S400 och gav dem några vapen är bara taktik för att få Saudierna att känna sig säkra. Hela grejen går ut på att knäcka Trion nu när de blir allt mer maktlösa..

Samma sak med mötet med Israel osv.
Citera
2017-10-23, 20:36
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
SAA har sagt att man skjutit ner plan från Israel många gånger utan att det varit sant.

Malbrunot reported that on January 12 Israeli F-35s took out a Russian-made S-300 air defense system around Syrian President Bashar Assad's palace in Damascus and another Russian-made Pantsir-S1 mobile surface-to-air missile system set for delivery to Hezbollah in Lebanon.

http://nordic.businessinsider.com/f-35-combat-mission-syria-2017-4?r=US&IR=T

Israels operationer i Syrien steg kraftigt efter att man fick F-35 planen.

Du måste väl ändå medge att det är suspekt att bara timmar efter att Syrien sagt att dom skjutit på ett Israeliskt plan så hävdar Israel att en fågel har skadat deras F-35?
Citera
2017-10-23, 20:58
Avslutad
Var hände flygplansicindenten någonstans på israelisk territorium? Klarade sig piloten? Är inte den typen av stridsplan anpassad för att inte ta skada av fåglar? I mellanöstern flyger det mycket falkar och andra stora råvfåglar. An en stork ska ha flygit in i motorn tror jag inte alls på.
Citera
2017-10-23, 21:54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
Den som tror på israhell får skylla sig själv. F35 är testad mot fåglar.

Korrekt, här är Certifikatet: https://postimg.org/image/9ib77smmy3/ (eller vad de nu är haha, från Southfront)
Man ska aldrig lite på sionistiska judar, de ljuger hela tiden.
Citera
2017-10-24, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag tror tvärtom. Erdogan är råislamist och att han avskyr judar och Israel. Han har även öppet visat sitt stöd för Palestina flera gånger.

Bro, jag trodde också det... En råislamist snor inte, det är emot islams grundprinciper.

Visst har han visat rätt öppet sitt "stöd" för palestinska folket? Hur skulle han annars vinna islamiska världens hjärtan? Sen kan du fråga mig vad han gjort för palestinierna?

1, Erdogan är inte ens en turk, han är georgier, du kan inte hitta ett enda tal där erdogan sagt jag är turk.

2, spola till ca 1:20 erdogan får ta emot ett pris från sionisterna.

3, han som skrev boken är fängslad än idag http://www.dr.com.tr/Kitap/Musanin-Cocuklari-Tayyip-ve-Emine/Ergun-Poyraz/Arastirma-Tarih/Politika-Arastirma/Turkiye-Politika-/urunno=0000000235569

Jag kan rabbla upp hur mycket som helst om erdogan. Då skulle den bästa sionisten framstå som amatör jämfört med erdogan. Är någon som lyckats lura omvärlden så äre erdogan.
Citera
2017-10-24, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad ska han göra för palestinierna? Han kan inte invadera Israel och ta tillbaka all mark och ge den till Palestina, det fungerar inte så.

Jag trodde på allvar att Erdogan var en sionist när han tog USA/Israels parti när kriget i Syrien var som värst, nedskjutningen av det ryska planet och mina aningar om Erdogan förstärktes mer, jag var nästintill övertygad om det men jag hade fel. Efter kuppen hände något, han blev helt plötsligt anti-väst, han t.o.m hotade Europa och han började plötsligt gulla med Iran och Ryssland. En riktig sionist hade ALDRIG pratat med Iran.

Jag tror däremot att Trump har judiska rötter, han är snuskigt rik och beter sig som en jude i sitt sätt att tala och se ner på människor. Där har du en riktig jude.

Ja, han kan inte göra något men ändå har han vunnit hela muslimska världens hjärtan utan att göra något. Det gör inte en till råislamist.

Vill inte gå in i kuppen grejjen.

Erdogan ändra ställningen innan kuppen mot väst. Han blev ännu mer övertygad om vilket dubbelspel det körde han själv sade till usa, ni väljer pkk:s förlängda arm ypg före ett natoland som turkiet. det är vad som fick erdogan att ändra mycket. sen så har erdogan tappat mycket stöd hemma också, han har kört hela tiden jag vet allt, jag vet bäst men efter 16 år i makten funkar det inte längre att veta bäst. folk ser vad som händer. erdogan är den som fortfarande är för ett ja medlemskap i eu. vad fan ska en råislamist och ett muslimskt land göra i en kristen union? Äh, jag är övertygad om att erdogan är jude. han kör precis som dom. men det var mer intressant att prata om putin är icke är.

trump är jude, farfarn flydde ju tyskland. om jag inte har fel har han valt alltid juddinor. hans senaste har också juderötter. melania heter hon va?

händer inget just nu för övrigt så vi kan prata om sånt här också

edit. turkiska militären har gått in i idlib. kommer bli krig mellan ypg och turkiska militären. det jag undrar hur usa kommer förhålla sig här.

ska lägga mig snart, ska borsta tänder och kanske hinner med ett inlägg till, till dig.
Citera
2017-10-24, 00:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grejen var att det skulle ha varit menat som en styrkedemonstration under ryske försvarsministern Sergey Shoygu besök i Israel. Istället blev det uppenbart att F35 förlorade fajten mot en syrisk stork.

Fast i verkligheten så kanske man skall läsa vad israelerna säger innan man tror på allehanda trams-propaganda som sprids. Israel har inte haft några problem med att slå ut det syriska luftförsvaret med sina vanliga flyg, så varför skulle man använda F-35 som inte ens är operationella än enligt alla bedömare?

Det troliga är att Israel har bombat Syrien precis som man ville under en tid nu, och när en F-35 helt orelaterat träffade en fågel vid landning snappade syrierna upp detta och försökte höja moralen med ytterligare en lögn. Troligen är inte motorn skadad, utan det handlar om att man fruktade att stealth-"skinnet" var sprucket.

Intressant är också att detta kommer just som att Indien sagt att de inte anser ryssarnas nya plan PAKFA når upp till samma standard som F-35 och de därför förkastat det. Skulle kunna förklara en del.
Citera
2017-10-24, 01:12
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Ja, han kan inte göra något men ändå har han vunnit hela muslimska världens hjärtan utan att göra något. Det gör inte en till råislamist.

Vill inte gå in i kuppen grejjen.

Erdogan ändra ställningen innan kuppen mot väst. Han blev ännu mer övertygad om vilket dubbelspel det körde han själv sade till usa, ni väljer pkk:s förlängda arm ypg före ett natoland som turkiet. det är vad som fick erdogan att ändra mycket. sen så har erdogan tappat mycket stöd hemma också, han har kört hela tiden jag vet allt, jag vet bäst men efter 16 år i makten funkar det inte längre att veta bäst. folk ser vad som händer. erdogan är den som fortfarande är för ett ja medlemskap i eu. vad fan ska en råislamist och ett muslimskt land göra i en kristen union? Äh, jag är övertygad om att erdogan är jude. han kör precis som dom. men det var mer intressant att prata om putin är icke är.

trump är jude, farfarn flydde ju tyskland. om jag inte har fel har han valt alltid juddinor. hans senaste har också juderötter. melania heter hon va?

händer inget just nu för övrigt så vi kan prata om sånt här också

edit. turkiska militären har gått in i idlib. kommer bli krig mellan ypg och turkiska militären. det jag undrar hur usa kommer förhålla sig här.

ska lägga mig snart, ska borsta tänder och kanske hinner med ett inlägg till, till dig.

Erdogan lider av megalomani. Hade han varit någorlunda bra på sin politik borde han räknat ut att Assad skulle stå kvar, han trodde på riktigt att han var Sultan över mellanöstern ett tag den infantila idioten, istället fick han krypa på alla fyra till husse Putin. Jag håller med dig att Turkiet inte har något i EU att göra, de borde satsa mer på Kina/Iran/Ryssland kortet.

Kommer han verkligen göra något åt YPG? Det har gått för lång tid nu, inget händer. ISIS är borta ur spelet mer eller mindre, snart borde något hända kan man tycka.
Citera
2017-10-24, 06:54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fuck va sjukt..
Ryssarna har såklart rätt med Raqqa, de är fan jämnat med marken. Totalt.
Även om jag visste det så är de fan svårt att ta in.. RT Drone över Raqqa, förutom kurder som dansar i ruinerna som hundar..
- have a look on the Drone: https://www.youtube.com/watch?v=rWL5CBZxVNc

”I parken lekte barn, så släppte man ner Bomb, och staden försvann”
Är det inte nån Cornelius låt som som går sådära? Passar på Raqqa nu.
Citera
2017-10-24, 07:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast i verkligheten så kanske man skall läsa vad israelerna säger innan man tror på allehanda trams-propaganda som sprids. Israel har inte haft några problem med att slå ut det syriska luftförsvaret med sina vanliga flyg, så varför skulle man använda F-35 som inte ens är operationella än enligt alla bedömare?

Det troliga är att Israel har bombat Syrien precis som man ville under en tid nu, och när en F-35 helt orelaterat träffade en fågel vid landning snappade syrierna upp detta och försökte höja moralen med ytterligare en lögn. Troligen är inte motorn skadad, utan det handlar om att man fruktade att stealth-"skinnet" var sprucket.

Intressant är också att detta kommer just som att Indien sagt att de inte anser ryssarnas nya plan PAKFA når upp till samma standard som F-35 och de därför förkastat det. Skulle kunna förklara en del.
F35 är en flygande kalkon.
PAKFA has a major flaw.

Hur tycker du att dessa två uttalande låter som? Om man tittar på avsändaren. 10.000-kronorsfrågan den här morgonen.

Visst kan det vara så att det syriska narrativet är propaganda men så är nog israelernas också. Vad tror du? Händelseförloppet är trots allt: F35 ute på uppdrag att antagligen provocera fram någon reaktion från Syrien återvänder och får direkt åka till verkstaden. Officiellt har det träffats av en stork. Strax därefter anfaller Israel ett gammalt luftvärn runt Damaskus.

Samtidigt är Rysslands försvarsminister på besök i Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in