2017-09-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Så klart att det är jävligt bra att ISIS försöker återta Ramadi från äckel Irak som visar sitt ansikte att dom inte är fredliga utan precis som kurderna sagt och sunni araberna dvs krig skit land som är dålig för mänskligheten.

Kurderna förlorar vänner om folk läser dina inlägg. Visste att kurderna inte går att lita på men var lite skeptisk. Nu efter att ha läst ditt inlägg så är jag övertygad om att ni inte är mycket bättre än turkarna.
Citera
2017-09-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kurderna kan man hursomhelst inte lita på. Det här börjar dyka upp på sociala medier:

Breaking video: ISIS fighter admits that ISIS is forbidden to attack Kurdish forces in Deir Ezzor

https://www.almasdarnews.com/article/breaking-video-isis-fighter-admits-isis-forbidden-attack-kurdish-forces-deir-ezzor/

24 Resistance Axis‏
@Syria_Hezb_Iran

https://twitter.com/Syria_Hezb_Iran/status/912637739090227200

Klassisk alt-news från statskontrollerad media. Men de som vill tro, vill så gärna så det blir en sanning.
Citera
2017-09-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Du blir inte av med Assad. Det har dock varit en våt dröm länge för alla sionister/jihadister.

Nä, diktatorn sitter nog säkert nu med Rysslands starka stöd.
Citera
2017-09-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Haha nu är du allt bra orolig va. Daesh är snart fimpat och kurderna står på tur. Kurderna har gått runt och spänt sig, men snart knakar det riktiga kriget på och där står stenhårda stridserfarna soldater redo. Detta är du uppenbarligen rädd för, du önskar att irakiska armen hade fastnat i Ramadi igen.

Varför är du rädd för det? Har du som jag alltid vetat om att kurderna aldrig utsatts för en riktig prövning? Förutom en gång där dom förlorade 300 byar på en natt?

Med kurdernad stöd av Israel och USA så blir nog den offensiven mot kurderna ytterst kortvarig.
Citera
2017-09-27, 21:18
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Med kurdernad stöd av Israel och USA så blir nog den offensiven mot kurderna ytterst kortvarig.

Det har du helt rätt i. Men nu menade jag Irakiska armen och inte syriska. USA kan inte bomba irakiska armen, så där har kurderna inget skydd.
Citera
2017-09-27, 23:05
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Kurderna förlorar vänner om folk läser dina inlägg. Visste att kurderna inte går att lita på men var lite skeptisk. Nu efter att ha läst ditt inlägg så är jag övertygad om att ni inte är mycket bättre än turkarna.

Finns det någon som älskar Irak menar du? 🤣
Det jag skrev var sanningen, Irak är ingenting annat än en krigshettdare som bara medför elände till människor.

Irak tål inte ens att lyssna på folkets röst, en demokratisk röst får Irak att hota med krig 🤣
Citera
2017-09-27, 23:18
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Klassisk alt-news från statskontrollerad media. Men de som vill tro, vill så gärna så det blir en sanning.
Precis som dig då, du käkar ju all amerikansk propaganda som går.

Efteråt har det visat sig de flesta gånger att syrisk, iransk och rysk media varit mest sanningsenlig. Vet inte om det kommit fram till dig via CNN och Fox dock.

Att Assad vunnit kriget är självklart däremot, inte ens den blindaste amerikaknarkaren kan ha missat det. Nu är det bara en tidsfråga innan både USA och deras ISIS-vänner lämnat Syrien, antingen levande eller i bitar.
Citera
2017-09-28, 00:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om inte Ryssland kom in i spelet vore det exakt som i Irak och Libyen

Så det inte så att neocons inte vill [begå samma misstag], utan att Ryssland gjorde så att neocons inte KAN [begå samma misstag]. Och Putin vill ha 100% säkerhetsgarantier att rysk inflytande och ryska militärbaser är kvar där om 10-30 år; ingen annan förutom Assad kan på ett trovärdigt sätt lova sådant = högst osannolikt att Assad "avgår" - Ryssland har helt enkelt investerat för mycket i honom. Deal with that
Ryssland har investerat i att behålla regimen, inte Assad personligen. Gör om, gör rätt.

Syrien är för tillfället 10 gånger värre än Libyen och Irak tillsammans. Hade Ryssland inte ingripit hade kriget varit nära över för länge sedan. Nu kommer det hålla på tills alla parter fått sina intressen tillgodosedda. När man trodde kriget mot de islamistiska rebeller var över är kurderna nu ett problem för regimen.
Citera
2017-09-28, 00:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det är inte alls givet att Assad skulle förlora ett val. Han är populär i de delar av landet som styrs av regimen. Han har redan vunnit val där (jag vet att det inte erkänns av väst). Han är inte alls den impopuläre ledare väst försöker tuta i oss och var det det inte innan kriget startade heller, vilket demonstrationer till hans support visade även då.
Dessutom finns det ingen alternativ ledare. Ingen Castro eller Mandela som kan utmana honom. Bara några trötta gubbar i New York som folk inte längre minns.
Om USA och Israel har ytterligare fula kenp i bakfickan, går kriget mot sitt slut. Sedan får det syriska folket besluta om hur det skall ledas
Enligt mig är det givet, eller vart jag otydlig med det? Jag skrev det till och med ordagrant att det var min bedömning.

Syrien hade ett av de mest kontrollerade samhällen i världen innan kriget. Det är svårt att övertyga någon vettig människa att en president är "omtyckt" mot den bakgrunden.

Jag gissar på att du lärde dig vart Syrien låg på kartan 2011?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-09-28 kl. 00:56.
Citera
2017-09-28, 03:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Enligt mig är det givet, eller vart jag otydlig med det? Jag skrev det till och med ordagrant att det var min bedömning.

Syrien hade ett av de mest kontrollerade samhällen i världen innan kriget. Det är svårt att övertyga någon vettig människa att en president är "omtyckt" mot den bakgrunden.

Ja, tänk om Syrien ändå hade varit som era polare i Saudi, tänk om den sida som ni har stött hade vunnit, MB tillsammans med al-Nustra & HTS och med Daesh med på ett hörn. Nu får ni sätta hoppet till de marxistiska kurderna.
Citera
2017-09-28, 09:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Finns det någon som älskar Irak menar du? 🤣
Det jag skrev var sanningen, Irak är ingenting annat än en krigshettdare som bara medför elände till människor.

Irak tål inte ens att lyssna på folkets röst, en demokratisk röst får Irak att hota med krig 🤣
Det finns nog väldigt många som sympatiserar med Irak. Och knappast några sympatiserar med IS, så det är klart att folk reagerar när du håller på IS istället för Irak.

Du bekräftar tyvärr att kurderna spelar med i USA:s och Israels försök att splittra arabländerna, skapa kaos och inrätta sina egna styren där. Jag har länge hoppats att det inte skall behövas några strider mellan SAA och SDF, men det ser tyvärr inte så lovande ut.
Citera
2017-09-28, 09:39
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams

Låt vara att jag började intressera mig för Syrien 2011 när jag såg mönstret gå igen från Libyen och hur väst startade revolutionen där. Sedan kan man läsa historia på olika sätt. Bekvämast är att ta till sig den som serveras på silverfat och läggs tillrätta för ens agenda.
Allt har inte varit rosenrött i Syrien, vilket jag aldrig påstått. Minoriteter har dock haft skydd där från mordiska wahhabister. Och landet tog stora steg framåt när det gäller mänskliga rättigheter under nuvarande Assad.
Jag delar inte din självsäkra överlägsna syn på verkligheten, men är mer ödmjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in