Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Om man ska vara trovärdig ska man vara opartisk.
Många tror att de är opartiska, fast de inte är det. Vi är präglade av uppväxt och vår roll i samhället.
Trovärdighet är ingen allmängiltig absolut sanning. Du kan vara trovärdig i vissa frågor, men mindre trovärdig i andra.
När läkarna bedömer videon gör de naturligtvis det utifrån sin profession, inte utifrån sina politiska ståndpunkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Om du står för att att vara öppet för Assadregimen, kommer dina rapporter och ditt resultat inte vara ämnad att avslöja regimens brott eller ansvar. Det är väl ganska självklart. lol
Eller så redogör man för sina ställningstaganden och vilket stöd man har för eventuella slutsatser i rapporten. Man kan vara objektiv i förhållande bevisen, även om man började med ett ställningstagande. Då är det brukligt att man redogör för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Syrien har sagt att man bombade kemvapenförråd tillhörande rebellerna. Här är källan.
Är din poäng att Ryssland ljuger?
Syrien har mig veterligen inte sagt att man bombade ett kemvapenförråd, utan en vapenfabrik.
Det var ett antagande att gasen skulle ha kommit därifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Vill du ta tillbaka där du påstådd att jag ljög om det?
Nej, jag ser förvisso nu att du formulerade det som det beskrevs i början. Men eftersom du ljuger så ofta så tolkade jag dig som att Assad hade erkänt att han låg bakom gasattacken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Kalla mig sociopat, terroristälskare och annat, men sanningen är inte beroende av vad jag är för något.
Nu har du ägnat massor av sidor till den här påstådda gasattacken och anklagat Assad, trots att vi och många, många andra har förklarat gång på gång att det är omöjligt att Assad skulle ha gjort detta. Han förlorar på en sådan sak, han vet att om han använder kemvapen, så skulle USA genast komma med sina bombplan, vilket de också gjorde. De inväntade inte ens några bevis.
När videon ifrågasätts, så misstänkliggör du svenska läkare som anser att den är fejk.
Kort sagt är du helt besatt av att bevisa att Assad ligger bakom. Mot allt förnuft och rimliga resonemang och mot fakta, så fortsätter du. Varför? Du har ju inga bevis, eller hur?
Om du hade ägnat en tiondel så mycket åt terrorattentatet i Aleppo, där över 100 personer i bussar blev dödade, varav många barn, så hade jag respekterat dig åtminstone lite grann. Men där hade du inget att säga, för det var så uppenbart att det var dina terrorister som låg bakom. Då teg du minsann.
Är du opartisk och trovärdig?