Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Det handlar inte om att säkra oljan min vän, det handlar om att skapa kaos som håller oljepriserna uppe, något amerikanska företag tjänar enorma summor på.
Iraks olja har man säkrat. Men att skapa kaos genom att sätta länder i brand tror jag inte så mycket på, kanske? Oavsett om det är anledningen så tror jag att man vill sälja olja då vi går mot en ny innovation med bilar som körs utan bensin, man gör allt för att bli kvitt beroendet av oljan och det är lägligt nu när människan erövrat nya tekniker. Om kanske 20 år så kommer judarna inte längre kunna håva in lika mycket pengar på oljan som de gör idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Instabiliteten gör att flödet inte är självklart och då höjs priset. Ett exempel är när Trump bombade Syriens militär, då sköt oljepriserna i höjden.
Lilla Syrien har egentligen inte så mycket oljeresurser men ändå kan det påverka? Tror inte det men det är märkligt och inte sammanträffande att länder som sitter på olja ska vara det land som drabbas, titta på hur Venezuela ser ut idag? Fick judarna inte kontroll över oljan där och CIA härjar i Venezuela?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pre 1914
Oljan spelar ingen roll, den finns tillgänglig oavsett vem som styr, vore skillnad om olja vore en extrem bristvara men det är det ju inte.
Tror det mer handlar om, och som några skribenter i här i tråden helhjärtat stöder, att alla viktigare länder ska kunna fjärrstyras från london och washington. Att de i alla avgörande frågor ska stödja deras agendo. Och gör de inte det behöver de åtgärdas.
Tror också på det du säger, tror ännu mer på att Syrien ska uppdelas och den del (norra) ska hamna i Israels ägo.