Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Var det inte du som tyckte det var en lysande idé att beväpna Al-Nusra et consorets?:
Syrisk tv: 39 döda i attack i Aleppo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PboXJ/syrisk-tv-39-doda-i-attack-i-aleppo
Nu är jag själv benägen att tro att detta är ett dåd av antingen IS eller HTS (det lutar mer åt IS med tanke på rapporter om stridande ur HTS befunnits bland de döda), men var det inte du som tyckte att är viktigt att ha bevis? Att MSM är köpta trots att i princip all media rapporterar nu om detta. Jag förstår heller inte varför du inte pratar om "logik" eller "motiv" här heller. Borde du inte ifrågasätta varför HTS eller rebellerna skulle "förstöra" sitt rykte genom att begå ett sådant dåd?

Jag slösar min tid på dig och sådana som dig.
Ni/du applicerar olika standarder beroende på vilket sida som utför brotten. Det är dubbelstandard, varför jag betraktar både dig och flera här som hycklare.
Det är fortfarande, ur geopolitiskt hänseende, en "lysande idé". Jag menar, inte väl slutar Ryssland beväpna Assad för hans kemvapenattacker? Varför skulle länder som stödjer rebellerna göra det för att en grupp civila dödar? Stater som beväpnar rebellerna räknar med vissa "sidoeffekter", såsom civila dödsfall där rebeller dödar dessa, antingen medvetet (som i detta fall) eller omedvetet.