Citat:
Ursprungligen postat av
Paul0
Nu är det för alla klart, vem som hela tiden understödde och idag fortfarande understödjer arabiska terrorister som i medier diplomatiskt kallas som "rebeler".

Soa stort nöje och uppriktig skadeglädje! Soadana känslorna kan inte döljas.
Och om efteroat ska det handla om ansvaret försök er inte glömma bort era egna ord och känslor. Mytiska "Islamiska staten" TM har visat sig som en hemlig enhet av NATO.
Vad yrar du om "era egna ord" vad menar du med det? IS är ingen del av NATO, ta av foliehatten.
Du är medveten om att Syrien gick ut 2015 med att ett angrepp på IS är ett angrepp på Syrien?
Källa:
http://vpk-news.ru/news/28108
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskMuslimah
Rysslands resyrser i området är mycket begränsade, Syriens militär har fört en kamp på liv och död i 6 år. Detta ger naturligtvis symtom ifrån slagfältet då och då. Dock, om Palmyra, ute i öknen och i princip tomt, blir fyllt med IS och dess vänner - så kommer dom att få betala ett högt pris. Det skrev jag också tidigare i tråden. Krig, strid och kamp böljar alltid i viss mån.
SAA har förvisso kraftsamlat i Aleppo antar jag, men ryssarnas resurser måste vara hårt ansträngda om IS kunde ta Palmyra igen. Att rycka fram i ökenterräng torde vara rena självmordet om ryssarna
hade satt in markattack, SU-25 är väl operativt i Syrien vad jag vet. SAA tar mark från FSA och andra islamistgrupper med IS förlorar inte så mycket mark för tillfället.