2016-11-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
SAA klarar inte ett skit. SAA och Ryssland strider inte mot ISIS, de försöker bara ta Aleppo, vilket Assad försökt med sedan 2012. Han och Ryssland har mest dödat civila och orsakat flyktingströmmen till Europa.

Så det säger du, nu rabblar du samma mantra som alltid och det ger inte något att diskutera denna del med dig, har försökt förr och du kör bara samma mening om och om igen utan någon nyans.

Nytt gällande Aleppo ifrån en pålitlig twittrare:

"For Aleppo , i have Alot of good news

Tiger Forces will Advance later in areas will talk about it when Start

Its Operation Northern Storm"

https://twitter.com/MIG29_/status/798619465210413056
Citera
2016-11-15, 21:19
Medlem
https://twitter.com/MIG29_/status/798616922820517888

Bild på en ifrån FSA , svårt att gissa sig till hans allians
Citera
2016-11-15, 22:13
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Det går rätt lätt och snabbt? Åt vilket håll tror du de rör sig efter det? Manbij och Raqqa sa någon, eller Aleppo?

De stannar nog vid Al-Bab och går inte mot Aleppo. Skulle skada Turk-Ryska relationerna allvarligt. Jag tror mest på Manbij/PKK. Bara några veckor sen slaktades 200 PKKare vid Afrin men då var det PKKarna son försökte utnyttja situationen och gå mot Al-Bab.

Jag tror att turkarna kommer bättre överens med Trump när han tar över makten. Obama gör nu en sista vapenleverans till PKKPYDSDFYPG innan han försvinner förgott från scenen. Det är antingen nu eller aldrig för PKKPYDSDFYPG när det gäller Raqqa, jag är inte lika säker på att Trump kommer att stödja dessa terrorister särskilt mycket.

Så länge turkiskstödda FSA håller sig i Jarablusområdet och eventuellt tar Manbij och Tel Rifat från terroristerna så kommer ingen reagera, Trump har tom sagt(eller nån nära rådgivare, minns inte vilket) att han stödjer en no-fly zone över Jarablus.

Går däremot nån FSA grupp mot Aleppo, då blir det strul, mycket strul...
Citera
2016-11-15, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ryssland bombar i Aleppo, men de ryska lögnarna påstår att de bombar ISIS. Ryssarna påstår att det inte flygbombats i Aleppo på 28 dagar, och att de inte har någon aaaaaning om det sjukhus som bombades idag.

Det här har jag inte heller förstått riktigt. Ryssland och hans anhängare här säger hela tiden hur man bombat sönder isis men jag kan inte se några bildbevis. Däremot som du säger så ser jag dagligen sönderbombade sjukhus och flera hundra dödade civila. Får inte ekvationen att gå ihop.

Om rysslands bomber och allt där inom deras arsenal verkligen är bra saker så borde isis vara nästintill utrotade idag?
Citera
2016-11-15, 22:50
Medlem
äntligen slår ryssland HÅRT mot ISIS och andra grupperingar av terrorister/legosoldater!

I aftonbladet beskrivs det såklart som något negativt just nu, men det här är strålande nyheter för alla syrier!
Citera
2016-11-15, 22:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Det här har jag inte heller förstått riktigt. Ryssland och hans anhängare här säger hela tiden hur man bombat sönder isis men jag kan inte se några bildbevis. Däremot som du säger så ser jag dagligen sönderbombade sjukhus och flera hundra dödade civila. Får inte ekvationen att gå ihop.

Om rysslands bomber och allt där inom deras arsenal verkligen är bra saker så borde isis vara nästintill utrotade idag?
Rysk taktik i Tjetjenien var att slå sönder all infrastruktur för islamisterna. Göra landet obrukbart.
Samma taktik här verkar det som, Syriska flygvapnet verkar dock försöka slå ut islamister.

Rysk förmåga till precisionsbekämpning verkar dessutom väldigt överdriven.

Att Assad numer har ett Punggrepp på Islamisterna i Aleppo verkar allt mer tydligt.
Citera
2016-11-15, 23:04
Medlem
Citat:

Aleppo verkar ju vara staden med flest sjukhus i Mellanöstern.
3 st förstörda dom senaste 5 dagarna enligt jihad Julian.

Turkarna gick in i Qabasin och is var försvunna. Dom har nog bara rakat sig precis som i jarabulus.
https://twitter.com/sayed_ridha/status/798568934089756672
Citera
2016-11-15, 23:39
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

Bild bevis?
Du, det finns video bevis på när man bombar över 500 olje tank av IS förare som försökte åka in till Turkiet.

Tillslut sköt Turkiet ner ryska planet som skulle göra om samma bombningar mot IS som åkte in och ut fritt i Turkiet
Citera
2016-11-15, 23:41
Medlem
Citat:

Fruktansvärt svårt att slåss mot terrorister som gömmer sig i sjukhus m.m. Vadå inga bildbevis? Det är bara att göra en enkel googling.
Citera
2016-11-16, 04:44
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ryssland bombar i Aleppo, men de ryska lögnarna påstår att de bombar ISIS. Ryssarna påstår att det inte flygbombats i Aleppo på 28 dagar, och att de inte har någon aaaaaning om det sjukhus som bombades idag.
Hur många sjukhus har Aleppo? 500? Och Ryssland har precisionsbombat alla dem men missat alla modiga rebeller? Som i princip utrotat alawiterna (här visar du dig vara ett fan av folkmord förutsatt att rätt folk utrotas). Du försvarade till med halsavskärningen av en 12-åring. Du är något av det vidrigaste som existerat här på Flashback.
Citera
2016-11-16, 06:30
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Hur många sjukhus har Aleppo? 500? Och Ryssland har precisionsbombat alla dem men missat alla modiga rebeller? Som i princip utrotat alawiterna (här visar du dig vara ett fan av folkmord förutsatt att rätt folk utrotas). Du försvarade till med halsavskärningen av en 12-åring. Du är något av det vidrigaste som existerat här på Flashback.

Är det slutet nu?

Putin träffade Trump och vips så började massiv bombning av Aleppo efter veckor av lugn.

Trump är som vi vet ingen fan av fsa, Turkiet eller den allmänna muslimen, och Turkiet samt FSA är den värsta sortens "muslimer" extremister som verkligen svärtar ner både islam och andra "riktiga" goda muslimer.
Citat:
Putin Has Ordered ‘Massive Strike’ On Syria To Finally Defeat ISIS.

After several weeks of relative calm, Putin has ordered a major airstrike on the rebel-held areas of eastern Aleppo, Syria.

The attacks came just hours after Russian president Vladimir Putin met with Donald Trump to discuss ‘international terrorism and extremism’.

http://www.unilad.co.uk/politics/putin-has-ordered-massive-strike-on-syria-to-finally-defeat-isis/

Men han (Xelious) är nog den enda "svensken" som försvarar och hejar på FSA och Turkiet som inkluderar halshuggningar. själv tror jag att han ljuger om sin svenskhet. (Ingen svensk älskar fsa och Turkiet på samma gång som han).
Citera
2016-11-16, 08:48
Medlem
humanlifes avatar
Al-Assad gör sig inga illusioner om Trump, för han vet att han kommer att utsättas för hårt tryck inom administration. Men om Trump vill bekämpa terrorismen blir han en naturlig allierad.

Citat:

Syria’s Assad cautious about Trump, but ready to fight terrorism together

BEIRUT, November 16. /TASS/. US president-elect Donald Trump will become a "natural ally" of Damascus if he starts fighting against terrorism, Syrian President Bashar Assad said in an interview with Portugal’s state-run RTP broadcaster.

In his first public comment on the results of last week’s presidential election in the United States, the Syrian leader said he does not expect much from Trump, "who will be under influence of various forces in his administration."

More:
http://tass.com/world/912694
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in