Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Nu tror jag ingen i tråden försöker jämställa Sverige med Syrien. Vi kan även fråga oss varför Sverige har demokratiska val, men inte Syrien. Vi kan vidare fråga oss varför homosexualitet är kriminaliserat i Syrien men inte i Sverige. Du förstår nog ganska snabbt att det inte går att dra paralleller med Sverige och Syrien.
Vidare förnekas det inte att förföljelser mot kurder inte skett. Förhoppningsvis får vi ett reformerat Syrien där alla kan åtnjuta lika medborgerliga rättigheter. Det du förespråkar är att en grupp i Syrien ska få det bra och vad som händer med resten är "skit samma". Ingen syrier stödjer en sådan politik med all rätt.
Ja, exakt, Syrien går inte att jämföras med Sverige. Sverige är bättre på det mesta. Men man blir less på användaren
Sorias lögner.
TACK! Du erkänner åtminstone att förföljelser mot kurder skett, vilket användaren
Soria inte gör. Dock har du fel, jag förespråkar ett fritt Syrien där religion inte har med politik att göra, jag förespråkar demokrati och mänskliga rättigheter, inte endast för kurder, utan för allt o alla. Dock förespråkar jag för en federation.