2016-08-04, 16:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Dat är svårt att få någon som helst överblick av läget då båda sidor far med osanning och överdriver.

Det känns dock som om rebellerna följer sin linje från igår med mediatystnad d.v.s. inte lägga ut selfies, filmer, bilder på nätet som SAA och RyAF har nytta av.

Här en undantag som visar på vilken varierad ansamling av rebeller som anslutit sig. Röda och blå t-shirtar blandat med kamouflagekläder och lite mer militärt stuk.

Kaos är bara förnamnet... Känns som om tiden talar för SAA.

https://www.youtube.com/watch?v=LYiVUpjLydE
Det intressanta är hur alla påstår att dessa är legosoldater fastän deras dialekt är syriskt. Turkiet och Saudiarabien måste vara ambitiösa med att träna in dialekten också
Citera
2016-08-04, 16:38
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Först och främst, sedan när har du hållit dig till neutrala/oberoende källor? Är påståendet från Assadregimen om att han var 12 år en neutral eller oberoende källa? För det andra, alla inlägg utgör tillsammans stöd som talar för att han INTE var 12 år. Inget enskilt inlägg utgör ensamt tillräckligt stöd åk teorin. Förstår du? För det tredje, om din goda Assadkälla hävdar att han är en palestinsk flykting och sedan kommer en annan pro-Assad källa som hävdar det inte stämmer, hur trovärdig blir då den enda källan ni förlitar er på som menar på att offret är 12 år?

Vill du övertyga mig och andra att han inte är 12 år får du visa på belägg som talar för det. Om du inte har det så ser jag inte hur du har något nytt att komma med.

Jag postar alla källor(från båda sidor) till händelser i konflikten som jag finner intressanta och relevanta för stunde, skillnaden är att jag varken någonsin påstått att dom är oberoende om dom inte är det och inte heller leverar jag partiska källor när någon efterfrågar oberoende och låtsas som ingenting när man egentligen leverar något helt annat.

Nej twitter inläggen innehåller påståenden och en bild på ett påstått id som likaväl kan har tillverkats i efterhand för damagekontroll av anhängare till gruppen. Detsom krävs för att det övht skulle vara ett bevis är en blind tro på en av sidorna i konflikten.

Min goda assadkälla, nu får du väll ändå ge dig haha? Det var du som länkade den och påstod att den skulle innehålla något från ett pro assad account som talade om att grabben inte är ett barn.

Jag har inte försökt övertyga dig om något, jag svarade/citerade en helt användare och gjorde klart att länkarna inte innehöll det han frågade efter så att även andra i tråden kunde få en headups och slippa klicka sig in på dom för att få veta om det faktiskt var oberoende källor som innehöll det du påstår.

Jag förstår att det är fett med hjärnblödning för vissa nu pga utveckligen i Syrien det senaste 1.5 året men herregud men lugna nerverna arma människa
Senast redigerad av postkran 2016-08-04 kl. 16:44.
Citera
2016-08-04, 16:42
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Jag postar alla källor till händelser i konflikten som jag finner intressanta, skillnaden är att jag varken påstår att dom är oberoende om dom inte är det eller leverar partiska källor när någon efterfrågar oberoende sådana och låtsas som ingenting när du leverar något helt annat.

Nej twitter inläggen innehåller påståenden och en bild på ett påstått id som likaväl kan har tillverkats i efterhand för damagekontroll av anhängare till gruppen.

Min goda assadkälla, nu får du väll ändå ge dig haha? Det var du som länkade den och påståd att den skulle innehålla bevis för att grabben inte är ett barn.

Jag har inte försökt övertyga dig om något, jag svarade/citerade en helt användare och gjorde klart att länkarna inte innehöll det han frågade efter så att även andra i tråden kunde få en headups och slippa klicka sig in på dom för att få veta om det faktiskt var oberoende källor som innehöll det du påstår.

Jag förstår att det är fett med hjärnblödning för vissa nu pga utveckligen i Syrien det senaste 1.5 året men herregud men lugna nerverna arma människa
Inga inlägg innehöll påståenden, utan det var bilder på ID, en poster och ett inlägg på FB från en av hans familjemedlemmar. Tycker du det låter som "påståenden"?

"en bild på ett påstått id som likaväl kan har tillverkats i efterhand för damagekontroll av anhängare till gruppen." - Det är möjligt, har du bevis eller belägg som talar för att det föreligger på det sättet? Jag tror inte du förstår att bevisbördan ligger på dig när jag har framfört beläggen. Om du misstänker att något föreligger får du hämta fakta, annars, återigen, har du inget att komma med.

Förresten, vad har du för källa som talar för att han var ett barn?
Citera
2016-08-04, 16:52
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Inga inlägg innehöll påståenden, utan det var bilder på ID, en poster och ett inlägg på FB från en av hans familjemedlemmar. Tycker du det låter som "påståenden"?

"en bild på ett påstått id som likaväl kan har tillverkats i efterhand för damagekontroll av anhängare till gruppen." - Det är möjligt, har du bevis eller belägg som talar för att det föreligger på det sättet? Jag tror inte du förstår att bevisbördan ligger på dig när jag har framfört beläggen. Om du misstänker att något föreligger får du hämta fakta, annars, återigen, har du inget att komma med.

Förresten, vad har du för källa som talar för att han var ett barn?

1 bild på ett ID, en bild från inlägg på facebook från ett account som påstås tillhöra en pro assad person som ska varit aktiv sedan förra året.
Man påstår att det är ett ID tillhörande grabben som blev halshuggen och påstår att ett facebookkonto tillhörande en pro-assad ska vara en kusin till grabben som bekräftar att grabben är 19 bast.

Det vet du mycket väl om själv.

Jag har inte sagt att så är fallet. Jag sa att det likaväl KAN vara det.

Nej det ligger inte någon bevisbörda på mig, då jag inte kommit med några påståenden. Du får gärna citera vart jag gjort påståenden annat än att klargöra att du leverade partiska källor när du blev efterfrågad att länka oberoende sådana och sedan beskrev jag helt enkelt vad ett av dom innehöll.

Har jag påstått att han är ett barn? Var vänlig och citera det också är du snäll.

Du behöver ju inte hitta på grejer som jag ska ha sagt när inläggen finns på samma och förgående sida. Blir ju lite knasigt då.
Senast redigerad av postkran 2016-08-04 kl. 16:57.
Citera
2016-08-04, 17:05
Medlem
Cents4s avatar
Här har vi ännu mer bevis på hur Amerika och sionistlobbyn stöttar halsskärare och såkallade 'moderata rebeller'. Intressant läsning måste jag säga.

https://southfront.org/what-we-know-about-us-backed-new-syrian-army/
Citera
2016-08-04, 17:47
Medlem
Citat:
Jag tror inte du förstår att bevisbördan ligger på dig när jag har framfört beläggen.

Du debatterar ohederligt. Bevisbördan ligger inte alls hos postkran.

Citat:
Först och främst, det var ingen 12-åring.

Ditt påstående, din bevisbörda.

Varför ljuger du och framställer det som en sanning?
Citera
2016-08-04, 17:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
1 bild på ett ID, en bild från inlägg på facebook från ett account som påstås tillhöra en pro assad person som ska varit aktiv sedan förra året.
Man påstår att det är ett ID tillhörande grabben som blev halshuggen och påstår att ett facebookkonto tillhörande en pro-assad ska vara en kusin till grabben som bekräftar att grabben är 19 bast.

Det vet du mycket väl om själv.

Jag har inte sagt att så är fallet. Jag sa att det likaväl KAN vara det.

Nej det ligger inte någon bevisbörda på mig, då jag inte kommit med några påståenden. Du får gärna citera vart jag gjort påståenden annat än att klargöra att du leverade partiska källor när du blev efterfrågad att länka oberoende sådana och sedan beskrev jag helt enkelt vad ett av dom innehöll.

Har jag påstått att han är ett barn? Var vänlig och citera det också är du snäll.

Du behöver ju inte hitta på grejer som jag ska ha sagt när inläggen finns på samma och förgående sida. Blir ju lite knasigt då.
Låt oss ta det seperat.

1. Om jag hämtar fram en bild och du påstår att det är manipulerat, varför ska jag behöva bevisa att den INTE är manipulerad? Det är ju den som påstår att den kan vara manipulerade som bör lägga fram belägg.

2. Vi har ju en bekräftat pro-Assadkonto (inte en påstådd, vet du vem Ivan är på Twitter?) som menar att pojken inte var från ett palestinskt flyktingläger. Sänker det inte trovärdigheten hos Assadanhängarnas sida enormt? Hur vet jag om resten av deras fakta stämmer?

3.En familjemedlem har kommit ut och sagt att pojken lider av en sjukdom och var en volontärkrigare. Om det är påhittad, var är hans familj? Varför vederlägger de inte denna s.k. lögn?

4. Lyssna på klippet och avgör om rösten är en 12 årings. https://twitter.com/i/videos/755766443636035589?embed_source=facebook eller https://twitter.com/i/videos/756124259475415040?embed_source=facebook eller https://twitter.com/i/videos/756000381633789952?embed_source=facebook

Inget är konklusivt, men det är belägg som talar för att han 19 snarare än 12.

Du har inte påstått något, men handen på hjärtat, om du är mån om att folk håller sig till "neutrala och oberoende källor", varför har du inte klagat på de tidigare som hävdat att han varit just 12? Är det helt orimligt från min sida att anta vad du har för ståndpunkt då?
Citera
2016-08-04, 18:08
Medlem
Eftersom allt nu pekar på att regeringen kommer vinna mot islamisterna, vad kommer hända med de befolkningsgrupper som är på den förlorande sidan? jag förväntar mig att det kommer blir massakrar och att dom river deras moskeér? Eller kommer dom försöka vara snälla?

Men vad jag undrar är kommer dom försöka fördriva dom eller kommer dom försöka hålla kvar dom i landet där de kan få bättre möjligheter att hämnas?

Dom som flytt och tillhör rebellsidan, får dom komma tillbaka tror ni? Kanske om de konverterar till någon den andra varianten av islam eller så? Eller ska de ruttna bort i jordanien? Eller var ska det bli av dom?
Citera
2016-08-04, 18:10
Medlem
Mooskys avatar
Det är 11 jihadistgrupper och 11 rebellgrupper beroende på vem som tolkar grupperna i Aleppo.
Just nu har dom strålat samman i ett gemensamt mål.
På andra sidan är det Hezbollah och andra grupper som lyder direkt under Iran, och Assad samt ryska krigsflyg.
Det är svårt att vinna krig i luften.
Där vinner man absolut inget utan man måste ner på marken.

Putin rustar och oppositionen till Assad förstärker. Medan kriget rasar sitter människorna inne i Aleppo och har bara förnödenheter för några veckor. Ryska/Assad bomber tar fortfarande mest civila och man skiter i vad man bombar. Folket drabbas hårdast precis som vanligt. Civila inne i Aleppo samlar däck för att inte bli bombade av hänsynslösa Assad/Putin.

Uppdaterad karta där oppositionen går framåt.
https://pbs.twimg.com/media/CpBsAnFUkAA7rtD.jpg
Citera
2016-08-04, 18:15
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Eftersom allt nu pekar på att regeringen kommer vinna mot islamisterna, vad kommer hända med de befolkningsgrupper som är på den förlorande sidan? jag förväntar mig att det kommer blir massakrar och att dom river deras moskeér? Eller kommer dom försöka vara snälla?

Men vad jag undrar är kommer dom försöka fördriva dom eller kommer dom försöka hålla kvar dom i landet där de kan få bättre möjligheter att hämnas?

Dom som flytt och tillhör rebellsidan, får dom komma tillbaka tror ni? Kanske om de konverterar till någon den andra varianten av islam eller så? Eller ska de ruttna bort i jordanien? Eller var ska det bli av dom?
Nej, inget pekar på att regimen "vinner". De har gjort framsteg, men det finns mycket att erövra. Aleppo är viktigt, och det finns flera sätt att leverera mer avancerade vapen till rebellerna. Vi kan förvänta oss en mer utförlig policy mot Assadregimen efter att Hillary tar över presidentämbetet.
Citera
2016-08-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är 11 jihadistgrupper och 11 rebellgrupper beroende på vem som tolkar grupperna i Aleppo.
Just nu har dom strålat samman i ett gemensamt mål.
På andra sidan är det Hezbollah och andra grupper som lyder direkt under Iran, och Assad samt ryska krigsflyg.
Det är svårt att vinna krig i luften.
Där vinner man absolut inget utan man måste ner på marken.

Putin rustar och oppositionen till Assad förstärker. Medan kriget rasar sitter människorna inne i Aleppo och har bara förnödenheter för några veckor. Ryska/Assad bomber tar fortfarande mest civila och man skiter i vad man bombar. Folket drabbas hårdast precis som vanligt. Civila inne i Aleppo samlar däck för att inte bli bombade av hänsynslösa Assad/Putin.

Uppdaterad karta där oppositionen går framåt.
https://pbs.twimg.com/media/CpBsAnFUkAA7rtD.jpg

synd att dom inte fick lämna det belägrade området för att rebellerna behöver dem för att inte bombas totalt.

men å andra sidan så kanske det är lika bra de dör med en gång, de har nog ingen framtid de barnen. Deras föräldrar stöttade rebellerna och det kommer nog inte förlåtas. Finns redan för mycket folk i området, nu kommer sluträkningen, upprorets blodigaste del börjar kanske nu, när folket kräver hämnd mot mördarna. Dom kommer inte vara så noga med vilka som dör, bara att det dör många från dom. ingenstans att fly heller, inga av de som gav dom vapen kommer hjälpa dom längre.
Citera
2016-08-04, 18:20
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Låt oss ta det seperat.

1. Om jag hämtar fram en bild och du påstår att det är manipulerat, varför ska jag behöva bevisa att den INTE är manipulerad? Det är ju den som påstår att den kan vara manipulerade som bör lägga fram belägg.

2. Vi har ju en bekräftat pro-Assadkonto (inte en påstådd, vet du vem Ivan är på Twitter?) som menar att pojken inte var från ett palestinskt flyktingläger. Sänker det inte trovärdigheten hos Assadanhängarnas sida enormt? Hur vet jag om resten av deras fakta stämmer?

3.En familjemedlem har kommit ut och sagt att pojken lider av en sjukdom och var en volontärkrigare. Om det är påhittad, var är hans familj? Varför vederlägger de inte denna s.k. lögn?

4. Lyssna på klippet och avgör om rösten är en 12 årings. https://twitter.com/i/videos/755766443636035589?embed_source=facebook eller https://twitter.com/i/videos/756124259475415040?embed_source=facebook eller https://twitter.com/i/videos/756000381633789952?embed_source=facebook

Inget är konklusivt, men det är belägg som talar för att han 19 snarare än 12.

Du har inte påstått något, men handen på hjärtat, om du är mån om att folk håller sig till "neutrala och oberoende källor", varför har du inte klagat på de tidigare som hävdat att han varit just 12? Är det helt orimligt från min sida att anta vad du har för ståndpunkt då?

1. Har jag påstått att den är manipulerad? Nej, däremot har jag skrivit att den likaväl KAN vara resultatet av damagekontroll från den berörda gruppens anhängare. Det här har jag redan försökt förmedla till dig i mina förra inlägg. Om du sen har problem med grammatiken och inte kan göra skillnad på "kan" och "är" är inte mitt problem.

2. Fast du länkade till källor som du påståd skulle påvisa att grabben inte är ett barn, vilken etnictet grabben har var aldrig sakfrågan.

3. Allt som finns i twitterinlägget ifråga är en bild på ett facebookinlägg, som enligt opposition påstås tillhöra en kusin till grabben och att inläggen bekräftar att han var 19 år.

4. Som sagt att du har fått hybris är inget som berör mig. Jag skrev ett inlägg riktad till en helt annan användare för att ge en heads upp till resten av deltagarna att inlägget inte innehöll det som efterfrågades(så att inte fler behöver ödsla tid i tron om något annat)utan snarare motsatsen och även något som inte hade med åldern att göra även om du först påstod att det skulle göra det.

Det är en sak att länka partiska källor för att stödja sin sak, det är en annan att efterfrågas oberoende sådana och som svar länka högst partiska källor utan att säga ett ljud om det i hopp om att folk inte ska märka det.

Vad dina lösa antaganden om mina ståndpunkter och åsikter är är oväsentligt/ointressant och inte heller något som rättfärdigar de oärliga och agressiva debatt-tekniker(Där du bland annat försökte vända på allt och få det till att skrivit saker jag inte skrivit och att jag hade någon form av bevisbörda på mig) som nyss uppenbarade sig sedan en sida bakåt.
Senast redigerad av postkran 2016-08-04 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in