2016-07-31, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1. Rebellerna är i allra högsta grad levande.
2. Det har det gjort under många år inget nytt.
3. Assad har nästan ingen egen militär kvar utan Iran och Ryssland bistår med soldaterna samt en del barnsoldater.
4. Assad har kontroll med hjälp av andra länders bombningar.
5. En revolution tröttnar inte och kommer aldrig att ge sig.

Och flyktingströmmarna är Assad och Putins verk inget annat. Den största orsaken till massflykt är inte IS utan Assad. Det gäller att sortera ut regimens media i både Syrien, Iran och diverse Pravda.
Finns ingen sanning där utan styrs av regimen.
Syrien var ett öppet och fredligt land innan saudierna, turkarna, israelerna och amerikanerna pumpade in miljarder för att få till ett inbördeskrig. Assad har aldrig varit problemet och det är ett faktum. Det är bara titta på hur bra syrierna hade det innan kriget.
Citera
2016-07-31, 18:00
Medlem
Citat:
Alla viktiga Rebellgrupper 20+ är med i Aleppo. Även Nusra (Jabhat Fath as-Sham).
Bränner däck för förhindra flygattacker.

Utan Putins bombningar hade Assad varit ur vägen inom mycket kort tid.

Assad hängde kvar bra innan Ryssland kom in i det hela, i det långa loppet hade nog assad förlorat men snabbt hade det inte gått
Citera
2016-07-31, 18:04
Medlem
Mooskys avatar
https://pbs.twimg.com/media/CotFu53UEAUN6J_.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CotGL6UUAAYoPHh.jpg

Ny uppdaterad karta och rebellernas nya område i blått.
Citera
2016-07-31, 19:26
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
1. Rebellerna är i allra högsta grad levande.
2. Det har det gjort under många år inget nytt.
3. Assad har nästan ingen egen militär kvar utan Iran och Ryssland bistår med soldaterna samt en del barnsoldater.
4. Assad har kontroll med hjälp av andra länders bombningar.
5. En revolution tröttnar inte och kommer aldrig att ge sig.

Och flyktingströmmarna är Assad och Putins verk inget annat. Den största orsaken till massflykt är inte IS utan Assad. Det gäller att sortera ut regimens media i både Syrien, Iran och diverse Pravda.
Finns ingen sanning där utan styrs av regimen.

- Rebellerna är levande men dom har snart förlorat kriget.
- Assad hade definitivt förlorat, men vart vore rebellerna utan lön, utbildning och TOW från cia/saudi/turkiet?
- Assad har en till stor del utländsk arme, hans egen klan födde för lite barn. Men just nu vinner den klanen tack vare Putin.
- Assad har definitivt stor hjälp av bombningarna, han vinner kriget tack vare dom.
- Många revolutioner tröttnar och misslyckas, se bara på rebellerna i Syrien som nu förlorar.
Se hur går det för revolutionen in Venezuela och Kuba? Hur gick det för rebellerna i Spanien? Vad blev det av Sovjets stora revolution?
Citera
2016-07-31, 19:28
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Varje månad bombas "det sista sjukhuset" i Aleppo

http://www.moonofalabama.org/2016/07/last-hospital-in-aleppo-destroyed-week-after-week-after-week.html
Citera
2016-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Varje månad bombas "det sista sjukhuset" i Aleppo

http://www.moonofalabama.org/2016/07/last-hospital-in-aleppo-destroyed-week-after-week-after-week.html

Om man skulle tro Islamistslöddren så har den Syriska armén bombat 100 ggr fler sjukhus än det finns i hela mellanöstern.

Det säger väl allt om en människan när den tror på sådan rappakalja. Förhoppningsvis så bombar ryssarna och syrierna skiten ur denna islamistoffensiv. Upp till 5000 Islamistskadedjur att utrota.
Citera
2016-07-31, 19:58
Medlem
Jag gissade rätt angående rebellernas offensiv för att försöka bryta belägringen från Södra Aleppo. Jag tror faktiskt att de kommer att lyckas (om det blir tillfällig eller permanent vet jag inte). Iran har inga trupper i Södra Aleppo och Tiger-styrkorna är placerade i norra Aleppo (som har lyckats hålla Castello-vägen mot rebellernas offensiv igår).

SAAs enda chans är Ramouseh artilleribas som är känd för att vara välutrustad och tränad. Om den är full bemannad kommer rebellernas offensiv att misslyckas, garanterat.
Senast redigerad av Chambre 2016-07-31 kl. 20:03.
Citera
2016-07-31, 20:02
Medlem
Ser ut som att rebellerna gjort en del erövringar under dagen, dock så är allt rätt diffust med mycket propaganda.

Men det pekar just nu på att de gjort framsteg och att miliserna för regimen inte klarar att stå emot utan håller på att bryta samman.

Dock verkar Ryssarna samt Syriska flygvapnet vara aktiva på fronten så troligtvis åsamkar de rätt kraftig skada mot rebellerna.

Är allt eller inget för dem denna gång, lyckas de inte denna gång lär förlusterna bli för stora för att de ska ha en chans att försöka ännu en gång så nu öser de på.
Citera
2016-07-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ser ut som att rebellerna gjort en del erövringar under dagen, dock så är allt rätt diffust med mycket propaganda.

Men det pekar just nu på att de gjort framsteg och att miliserna för regimen inte klarar att stå emot utan håller på att bryta samman.

Dock verkar Ryssarna samt Syriska flygvapnet vara aktiva på fronten så troligtvis åsamkar de rätt kraftig skada mot rebellerna.

Är allt eller inget för dem denna gång, lyckas de inte denna gång lär förlusterna bli för stora för att de ska ha en chans att försöka ännu en gång så nu öser de på.

Det är som du säger, att de svårt att veta vad som händer just nu då det kommer in olika uppgifter från båda sidorna. Man får helt enkelt avvakta och se. Man kan i allafalla tycka att saa borde vara beredda på denna offensiv och om så inte är fallet är det riktigt dåligt.
Citera
2016-07-31, 20:21
Medlem
Rapporter från Aleppo: https://pbs.twimg.com/media/CotoJNyWEAA4Tpr.jpg

Och nej, artilleribasen är inte fullt bemannad. Vi får hoppas att det går dåligt för terroristerna.
Citera
2016-07-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDens
Det är som du säger, att de svårt att veta vad som händer just nu då det kommer in olika uppgifter från båda sidorna. Man får helt enkelt avvakta och se. Man kan i allafalla tycka att saa borde vara beredda på denna offensiv och om så inte är fallet är det riktigt dåligt.

Helt klart, ingen offensiv som kommer ur tomma intet, varit rykten om denna ett par veckor nu. Har vi i Sverige hört talas om den så är det omöjligt att trupper på marken i Syrien inte har koll på läget.

Men det som jag oroar mig mest över är miliserna som försvarar områdena, deras moral är inget att jubla över. Hade vi haft SAA där så hade jag känt mig mycket mera trygg
Citera
2016-07-31, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chambre
Jag gissade rätt angående rebellernas offensiv för att försöka bryta belägringen från Södra Aleppo. Jag tror faktiskt att de kommer att lyckas (om det blir tillfällig eller permanent vet jag inte). Iran har inga trupper i Södra Aleppo och Tiger-styrkorna är placerade i norra Aleppo (som har lyckats hålla Castello-vägen mot rebellernas offensiv igår).

SAAs enda chans är Ramouseh artilleribas som är känd för att vara välutrustad och tränad. Om den är full bemannad kommer rebellernas offensiv att misslyckas, garanterat.
Det är alltså dags för ryssarna att lägga fosfor- och klusterbomber i södra Aleppo. Skit ska skit ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in