Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Det verkar vara många som har problem med läsförståelsen här jag har
inte urskuldat USA, jag konstaterade bara att Ryssland bryter mot internationella lagar, var skrev jag att USA
inte gör det?
Läs mitt inlägg igen:
(FB) Konflikten i Syrien
I övrigt håller jag med dig om att USA också bombar civila i bland, det är dock inget dom gör medvetet. Terrorister håller tyvärr till bland civila, det ligger i sakens natur.
Ryssland har dock använt klusterbomber i tätbebyggt område och det får väl anses som medvetet.
USA använder uteslutande bomber av typ JDAM eller andra styrda vapen.
SAS opererar i Syrien och en av uppgifterna torde vara målbelysning av kända terroristtillhåll.
Den här videon du hänvisar till att Ryssland skulle han använt klusterbomber i tättbebyggd område, enligt vittnesuppgifter var det Mig plan som bombade och då var det syriskt flyg som bombade.
Ryska flyget använder inte Mig plan i Syrien utan SU plan, Su 35 är det mest använda planet.
Mig planen är mycket lätt att känna igen därför borde inte något misstag ha begåtts.
Ryssland använder guidade bomber som har hög träffsäkerhet, de kan missa på 2-3 meter men inte mer.
Däremot det syriska flyget med Mig plan har inte guidade bomber som kan missa, och har sannolikt gjort det också vid flertal tillfällen.
Det bevisas med att när Ryssland gick in i kriget på Syriens sida med flyget och precisionsbombning blev det mycket stor förändring för SAA, de började vinna slagen och ta tillbaka terräng mot att de tidigare tappat.
Alla militära experter är överens att det var med det ryska inträdet, i huvudsak med flyget som gjorde att kriget vände till Syriens fördel och är idag på väg att slå ut terroristerna.
Det är samverkan med flyg, artilleri, tanks och marktrupper som gör slagen effektiva för SAA.