2014-03-27, 11:37
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Varför då?
För det är inget att vara stolt över , 10000terrorister+turk artilleri,raketer,stridsvagnar, F16 som stör syriskapiloter från att göra sitt jobb , de har bombat syriskastyrkor oavbrutet i snart en vecka ..... tycker du det är ett godkänd resultat? Det enda de bevisat är hur värdelös turkarna är Snart en vecka och syrierna fortfarande kontrollerar de viktiga posterna .

Och hur många turkiska underrättelse och officerare har dött på syrisk mark? 20?30?50?
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Islamicinvitationturkey ger andra siffror och skriver att tiotals turkiska underrättelse fanns bland de döda
http://www.islamicinvitationturkey.com/2014/03/21/breaking-syria-380-terrorists-killed-including-tens-of-turkish-intelligence-279-surrendered-157-take n-to-turkeys-hospital/
Senast redigerad av soria 2014-03-27 kl. 11:45.
Citera
2014-03-27, 11:56
Medlem
Abu-Hassans avatar
Jag skulle villa klargöra några saker som inte lyfts fram i den här tråden. Det verkar också som att jag är den enda syriern med sunnibakgrund (vi utgör trots allt 86% utav befolkningen i Syrien) och jag känner att vår folkgrupp inte alls fått något utrymme.

Folk tror att regimen bekämpar dessa inkräktare för att skydda sitt folk. Folk länkar till videoklipp som visar när ISIS här inne verkar tro eller låtsas tro att oppositionen i Syrien är ett gäng halshuggande banditer och hugger huvudet utav folk och säger kolla här är terroristerna. Detta är regimens taktik och många här inne har gått på det.

Jag vill berätta vad som hände mina 2 morbröder, de tillfångatog utav ISIS norr om Aleppo när de körde en lätt lastbil fylld med frukt. De hölls fångna i 5 dagar under de värsta förhållanden en människa kan tänka sig, de blev torterade och fick se andra fångar som också var sunnimuslimer bli halshuggna framför de. Folk gjorde trosbekännelsen, men de brydde sig överhuvudtaget inte och högg ihjäl folk som ingenting. Mina morbröder berättade att inte ens Bashars shabiha behandlade folk så som ISIS. Och att ISIS just nu är ett större hot mot syrierna och revolutionen än SAA och shabiha. De släpptes igår ( vill inte berätta hur de släpptes).

ISIS blev bortkörda från al sahel och större delen utav Aleppo vilket har lett till framgångarna vi ser nu på slagfälten. De håller fortfarande Al raqqa som konstigt nog inte fått utstå en enda barrel bomb eller attack från SAA sedan staden intogs över ett år sedan.

ISIS och SAA lever i symbios och folk här inne kör med samma propaganda som de syriska tv kanalerna spottar ut. Jag kan också tillägga att många av de halshuggningsvideos som finns ute är också producerade utav shabiha för att smutskasta oppositionen, och de andra som inte är falska är filmade utav ISIS som också får ses som SAA utsträckta arm. Vi får inte glömma att Assadregimen stöttade ISIS under Irakkriget. Vi har aldrig heller sett en stor operation ledas utav ISIS där de krigar mot SAA, alltid är de kurder, kristna eller andra oppositionella de dödar.

summa sumarum

Ni betalda och obetalda Assad-lojalister glöm inte att ert helgon kommer att förlora detta kriget med eller utan utländsk intervention.

/Abu-Hassan
Senast redigerad av Abu-Hassan 2014-03-27 kl. 12:01.
Citera
2014-03-27, 12:02
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abu-Hassan
Jag skulle villa klargöra några saker som inte lyfts fram i den här tråden. Det verkar också som att jag är den enda syriern med sunnibakgrund (vi utgör trots allt 86% utav befolkningen i Syrien) och jag känner att vår folkgrupp inte alls fått något utrymme.

Folk hgimen bekämpar dessa inkräktare för att skydda sitt folk. Folk länkar till videoklipp som visar när ISIS här inne verkar tro eller låtsas tro att oppositionen i Syrien är ett gäng halshuggande banditer och hugger huvudet utav folk och säger kolla här är terroristerna. Detta är regimens taktik och många här inne har gått på det.

Jag vill berätta vad som hände mina 2 morbröder, de tillfångatog utav ISIS norr om Aleppo när de körde en lätt lastbil fylld med frukt. De hölls fångna i 5 dagar under de värsta förhållanden en människa kan tänka sig, de blev torterade och fick se andra fångar som också var sunnimuslimer bli halshuggna framför de. Folk gjorde trosbekännelsen, men de brydde sig överhuvudtaget inte och högg ihjäl folk som ingenting. Mina morbröder berättade att inte ens Bashars shabiha behandlade folk så som ISIS. Och att ISIS just nu är ett större hot mot syrierna och revolutionen än SAA och shabiha. De släpptes igår ( vill inte berätta hur de släpptes).

ISIS blev bortkörda från al sahel och större delen utav Aleppo vilket har lett till framgångarna vi ser nu på slagfälten. De håller fortfarande Al raqqa som konstigt nog inte fått utstå en enda barrel bomb eller attack från SAA sedan staden intogs över ett år sedan.

ISIS och SAA lever i symbios och folk här inne kör med samma propaganda som de syriska tv kanalerna spottar ut. Jag kan också tillägga att många av de halshuggningsvideos som finns ute är också producerade utav shabiha för att smutskasta oppositionen, och de andra som inte är falska är filmade utav ISIS som också får ses som SAA utsträckta arm. Vi får inte glömma att Assadregimen stöttade ISIS under Irakkriget.

summa sumarum

Ni betalda och obetalda Assad-lojalister glöm inte att ert helgon kommer att förlora detta kriget med eller utan utländsk intervention.

/Abu-Hassan
Och mytomanen Abu-Hassan är tillbaka, ni som inte vet vem denna patetiska figur är får läsa Regulus inlägg om Abu-Hassan
https://www.flashback.org/sp45749398
Citera
2014-03-27, 12:03
Medlem
sorias avatar
Striderna pågår fortfarande runt Kasab, terroristerna kallar på mer hjälp och enligt vissa siffror har minst 1800 terrorister dog på 4 dagar.
Fler och fler flyktingar flyr området , armeniska politiker flög till Latakia och träffade armeniska flyktingar och lovat humanitär hjälp, samtidigt har tusentals armeniska män i Armenien har anmält sig för att åka till Syrien och försvara Kasab, det är nog såna bilder som gjort armenier utanför Syrien förbannade och vill försvara sina bröder och systrar
https://www.facebook.com/MWSyria/photos/pcb.728655697156477/728648347157212/?type=1

Denna karta visar de strategiska områden där striderna är hårdast, det är uppe från Kasab staden, byn al-Nabaain, bergtopparna al-Naser och Torn45

https://www.facebook.com/syria24english/photos/a.298390980196691.60683.298382103530912/652735658095553/?type=1

CIA är oroliga för al-nusras ökade makt i Syrien
http://www.nytimes.com/2014/03/26/world/middleeast/qaeda-militants-seek-syria-base-us-officials-say.html?smid=tw-share&_r=0
Och turkarna är oroliga för ISIS
http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/03/isis-threat-turkey-syria-jihadists.html?utm_source=Al-Monitor+Newsletter+%5BEnglish%5D&utm_campaign=c4d1 49f8d1-January_9_20141_8_2014&utm_medium=email&utm_term=0 _28264b27a0-c4d149f8d1-102320513

Fler demonstrationer i Turkiet mot Erdogans inblandning i Syrien
https://www.facebook.com/photo.php?v=145535355616869
Citera
2014-03-27, 12:03
Medlem
Abu-Hassans avatar
Citat:
Och mytomanen Abu-Hassan är tillbaka, ni som inte vet ven denna patetiska figur är får läsa Regulus inlägg om Abu-Hassan
https://www.flashback.org/sp45749398

Jag har redan svarat på hans inlägg. Kan du istället bemöta mitt inlägg?
Citera
2014-03-27, 12:08
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
En snabbtitt på militaryphotos kan man ju konstatera att rebellerna/jihadisterna gör stor framsteg på landsbygden och till viss del förorter i storstäder. Massa Tanks utslagna och erövrade.

Verkar som SAA offensiv gått i stå. Man känner igen scenariot och kriget kommer fortsätta bra länge.
Problemet för terroristerna är att få moment, som läget varit har de gjort framsteg för att sedan slås tillbaks och de har väl inte i närheten av de områden de kontrollerade för ett år sedan idag? SAA kan inte köra samma taktik då de försvarar sig, även om de kan ha offensiver som del av försvaret. Även om terroristerna skulle ha halva landet under sin kontroll så verkar de har svårt att ta något av strategisk betydelse. Stödet från Turkiet skall inte ses som givet, att skicka in folk i köttkvarnen Syrien är inget problem för dem men hur intresserade de är av att bli beroende av dem förstår nog alla.

Att lita på rapporteringen i ljugmedia och diverse bloggliknande sajter ger uppenbart en felaktig bild av vad som sker i Syrien då SAA skall ha utrotats 4 ggr om och städer erövras ett par gånger i veckan.

Min bild av läget är att terroristerna helt saknar moment och troligen är inne i fasen som kommer avsluta kriget för deras del. Kunde de bygga upp moment skulle det hända lite mer i Syrien än vad som sker just nu.
Citera
2014-03-27, 12:12
Medlem
sorias avatar
Citat:
Jag har redan svarat på hans inlägg.
Länka till dit svar på Regulus inlägg då.
Citera
2014-03-27, 12:16
Medlem
Abu-Hassans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Problemet för terroristerna är att få moment, som läget varit har de gjort framsteg för att sedan slås tillbaks och de har väl inte i närheten av de områden de kontrollerade för ett år sedan idag? SAA kan inte köra samma taktik då de försvarar sig, även om de kan ha offensiver som del av försvaret. Även om terroristerna skulle ha halva landet under sin kontroll så verkar de har svårt att ta något av strategisk betydelse. Stödet från Turkiet skall inte ses som givet, att skicka in folk i köttkvarnen Syrien är inget problem för dem men hur intresserade de är av att bli beroende av dem förstår nog alla.

Att lita på rapporteringen i ljugmedia och diverse bloggliknande sajter ger uppenbart en felaktig bild av vad som sker i Syrien då SAA skall ha utrotats 4 ggr om och städer erövras ett par gånger i veckan.

Min bild av läget är att terroristerna helt saknar moment och troligen är inne i fasen som kommer avsluta kriget för deras del. Kunde de bygga upp moment skulle det hända lite mer i Syrien än vad som sker just nu.

Tro mig de saknar inte momentum, de har haft en svacka ja men nu håller det på att byggas upp när inte råttorna i ISIS hugger dem i ryggen. Igår i Douma dödade rebellerna över 70 SAA soldater och de närmar sig Lattakia med stora steg. Turkiet har börjat hjälpa rebellerna på ett helt annat plan än tidigare. Rebellerna har stor brist utav manpads och andra sofistikerade vapen och just nu har SAA fått stora leveranser från Ryssland.

USA och Israel vill att detta kriget ska ta några år till innan det tar får ta slut, första steget är att skaka av regimen dess kemiska vapen och låta landet förstöras i några år till där man spelar ut Hizbollah mot sunnijihadister. Väldigt smart drag om jag får säga det själv.
Citera
2014-03-27, 12:19
Medlem
Abu-Hassans avatar
Citat:
Länka till dit svar på Regulus inlägg då.

Leta själv och vad spelar det för roll? Ska jag leta upp ditt inlägg där du ljuger om att du i början av revolutionen själv demonstrerade mot Assad och för att sedan börja dyrka honom 2 månader senare?

Du är en patetisk person, du må kunna lura "antiimperialistiska" svenskar, men oss syrier lurar du inte.
Citera
2014-03-27, 12:22
Bannlyst
Citat:
Jag har redan svarat på hans inlägg. Kan du istället bemöta mitt inlägg?

han skrev att du är en mytoman och sen bevisade han det, vad är det du inte fattar?

du är störd i huvudet
Citera
2014-03-27, 12:22
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
För det är inget att vara stolt över , 10000terrorister+turk artilleri,raketer,stridsvagnar, F16 som stör syriskapiloter från att göra sitt jobb , de har bombat syriskastyrkor oavbrutet i snart en vecka ..... tycker du det är ett godkänd resultat? Det enda de bevisat är hur värdelös turkarna är Snart en vecka och syrierna fortfarande kontrollerar de viktiga posterna .

haha och hur mycket hjälp får SAA och Asshead från Iran, Ryssland, Hizbullah? Utan deras hjälp hade Asshead fallit för länge sedan.
Situationen just nu är den att turkiskt flyg har "downat" två syriska plan och den syriska 1 (gammal) turkisk plan. Så 2-1 till Turkiet.
Turkiet kämpa inte bara emot SAA men även mot Iran, Ryssland och Hizbullah och det verkar som om TSK och MIT gör ett bra jobb nu när rebellerna återigen avancerar mot allawit/nusayri diktaturen.

Citat:
Och hur många turkiska underrättelse och officerare har dött på syrisk mark? 20?30?50?

Osmaner dör en men återvänder hundra.
(bra källa förresten )
Citera
2014-03-27, 12:26
Medlem
TSK1453s avatar
Nusayri allawiterna i Syriens kom till maktposition idag efter Osmanska rikets fall. De samarbetade med fransmännen när sunniterna kämpade för självständighet och som tack gav fransmännen dem makten efter att de lämnat Syrien. Jag hoppas dock ändå att sunniterna ska förlåta dom och inte hämnas, förtrycka och förfölja dom när Asshead och hans nusayri diktatur har fallit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in