2014-04-25, 17:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
En intressant video ifrån ANNA, som jag inte vet om den varit uppe i tråden tidigare:

https://www.youtube.com/watch?v=dBilLJr-WOc

Det lustiga är att, medan tanks står och skjuter på motorvägen så åker vanliga bilar förbi!

Hade detta inträffat i Sverige så hade man, först, utrymt alla kvarter inom en mils radie, och sedan stängt av motorvägen fem kilometer i vardera riktningen!
Citera
2014-04-25, 22:43
Medlem
En väldigt sevärd dokumentär av Vice.
http://youtu.be/9Cb3OURdl3g

Jag skulle kunna göra ett väldigt långt inlägg här men jag uppmuntrar alla att se på dokumentären för att bilda sig en uppfattning av den "moderata oppositionen" FSA.

Det framgår helt öppet att dem får vapen och logistik av jänkarna, Quatar och turkarna. Det framgår också väldigt tydligt att dem samarbetar med Al Quaida. Det äkligaste är att dem försöker framstå som att dem vore nån form av moderata muslimer som inte håller på med samma saker som ISIS, fast att det är helt uppenbart att dem är samma skrot och korn.

Se den...
Citera
2014-04-25, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan

Jag skulle kunna göra ett väldigt långt inlägg här men jag uppmuntrar alla att se på dokumentären för att bilda sig en uppfattning av den "moderata oppositionen" FSA.

Det framgår helt öppet att dem får vapen och logistik av jänkarna, Quatar och turkarna. Det framgår också väldigt tydligt att dem samarbetar med Al Quaida. Det äkligaste är att dem försöker framstå som att dem vore nån form av moderata muslimer som inte håller på med samma saker som ISIS, fast att det är helt uppenbart att dem är samma skrot och korn.

Se den...

När man ser detta så vet man att ISIS är skapad av Assad och Iran.
Citera
2014-04-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin
+1

Syrien stötte, gav vapen, träning och skickade många terrorister till Irak när USA var i Irak. Det var ISIS man stötte.

Dessutom är det väldigt konstigt att ISIS och Syriska regimen inte slåss.
Citera
2014-04-26, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
+1

Syrien stötte, gav vapen, träning och skickade många terrorister till Irak när USA var i Irak. Det var ISIS man stötte.

Precis, men ISIS blev kraftigt försvagade efter konflikterna mot kurderna och några dagar senare använde de sig av 2 st självmordsbombare som dödade 11 st och skadade 11 st kurder, deras "main target" är kurdernas autonomi.
Men när Assad faller så kommer dessa jihadister att fokusera sig på andra länder som Turkiet, Iran och Irak. Då kommer de att fatta vinken av all skit som de har matat Syriska befolkningen med.
Senast redigerad av haraldwin 2014-04-26 kl. 00:31.
Citera
2014-04-26, 00:37
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan

Se den...

Den "moderata" ledaren säger 20:30 in i klippet följande om ISIS "And they have given up the Islam they pretend to believe. Because really they're a Shi'a group, who have nothing to do with Islam."

Det är ett väldigt moderat tankesätt att benämna shiamuslimer som icke-muslimer och jämföra dem med ISIS.
Citera
2014-04-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haraldwin

Citat:
+1

Herregud... FSA tog emot alla utländska jhadister med öppna armar utan att höja ett ögonbryn och nu gråter över att ISIS samarbetar med Assadisterna. ISIS har gång på gång attackerat SAA:s millitärbaser i ett tidigt skede av kriget. Är detta ett samarbete enligt er? Att SAA inte attackerar ISIS lika mycket nu som då är bara smart, de vinner på att ISIS överlever längre. ISIS är en grupp som hatar allt och alla och ser de flesta som kafir men de hyser nog ett större hat mot förrädarna i FSA/IF än vad de gör mot SAA för tillfället.

Så ironiskt att alla pro-fsa sa att de bara fanns 1000 ISIS soldater i Syrien som de samarbetade med. Nu har ISIS starka fästen i Raqqa,Al-bab,Manbij,Tal Abyad, Tal Hamis(för att nämna några)och rebellerna/kurderna har ännu inte tagit över dessa områden Ni kan gärna fortsätta tro att ISIS och Assadregimen varit allierade från början, de gör inte mig något. Jag ser de bara som en ursäkt för att rebellerna får spö av de barbariska och tanklösa jihadisterna i ISIS
Citera
2014-04-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Herregud... FSA tog emot alla utländska jhadister med öppna armar utan att höja ett ögonbryn och nu gråter över att ISIS samarbetar med Assadisterna. ISIS har gång på gång attackerat SAA:s millitärbaser i ett tidigt skede av kriget. Är detta ett samarbete enligt er? Att SAA inte attackerar ISIS lika mycket nu som då är bara smart, de vinner på att ISIS överlever längre. ISIS är en grupp som hatar allt och alla och ser de flesta som kafir men de hyser nog ett större hat mot förrädarna i FSA/IF än vad de gör mot SAA för tillfället.

Så ironiskt att alla pro-fsa sa att de bara fanns 1000 ISIS soldater i Syrien som de samarbetade med. Nu har ISIS starka fästen i Raqqa,Al-bab,Manbij,Tal Abyad, Tal Hamis(för att nämna några)och rebellerna/kurderna har ännu inte tagit över dessa områden Ni kan gärna fortsätta tro att ISIS och Assadregimen varit allierade från början, de gör inte mig något. Jag ser de bara som en ursäkt för att rebellerna får spö av de barbariska och tanklösa jihadisterna i ISIS
Du kan åtminstone inte förneka att Syrien gav ISIS stöd på olika sätt, innan Syriska inbördeskriget?
Citera
2014-04-26, 00:52
Medlem
Citat:
Du kan åtminstone inte förneka att Syrien gav ISIS stöd på olika sätt, innan Syriska inbördeskriget?

Det har jag faktiskt inte så stor koll på. Kan du länka en källa på att Assadregimen stödde ISIS sedan tidigare?
Citera
2014-04-26, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp

Du skrev faktiskt inget av intresse, för ISIS är islamister men attackerar sunniter och låter de värsta kuffaren Alawiterna vara kvar är världens mysterium..eller så är de betalda.

Japp du är ute och cyklar som Hoffman men utan den coola looken. Assad och Iran skapade ISIS för att försvaga rebellerna, varför säger araben att amerikanerna betalar de för att få bort ISIS först? Precis...
Citera
2014-04-26, 01:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det vet jag inte mycket om, men jag har i tidigare trådar visat på att den syriska regimen stödde islamist-terrorister under Irakkriget, så det är inte omöjligt.

Har du relevanta hänvisningar?
Citera
2014-04-26, 01:07
Medlem
Ardalans avatar
Från första början så var det Iran som bildade 90% av alla islamiska terrorgrupper och detta är ren fakta. Men nu har det förflutit en hel del tid sedan dess och många av dessa nätverken har gett sig på sin egen skapare. Det samma gäller Syrien. Det är en stat som stöt en rad olika terrorgrupper i flera decennium, men nu så är alla dessa lakejer på andra sidan fronten.

Det är ytterst sannolikt att det finns personer inom ISIS som har goda kontakter med Damaskus. En del personer, men inte hela organisationen. I vilket fall så har vi facit i handen och kan se att ISIS varit mer till nytta för regimen än rebellerna. Och givetvis mest till nackdel för kurderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in