Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Jag tror inte det är målsättningarna som är problemet här, utan metoderna som används för att nå målen.
Varken Ryssland eller Assad verkar vara speciellt intresserade av precisionbombningar utan kör fortfarande mycket av en "Shock and Awe"-kampanj.
En anfallstyp som USA redan under Gulfkriget blev varse om icke fungerade speciellt bra. Det enda man får ut av sådana anfall är Fler Terrorister.
På två månader har SAA återerövrat många områden, bomber har slagit ut en stor del av IS' infrastruktur och halverat deras oljeinkomster. Vad åstadkom USA på 14 månaders påstådda bombningar mot IS? Nada.
Alliansen Syrien, Hezbollah, Iran, Irak och Ryssland är alltså bevisat effektiv, så bara det är skäl nog att samarbeta med dem. Ett annat skäl är flygsäkerheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Det går inte att samarbeta speciellt effektivt med folk som släpper oljefatsbomber över bostadsområden och lägger bombmattor över hela områden när målet bara är en av områdets byggnader.
Lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Tekniskt sett så är det ju det eftersom Assad fram tills nu låtit IS göra vad de vill i princip.
Löjligt argument. Assad har försvarat sig och landet otroligt bra med tanke på omständigheterna.
Att slåss mot terrorister, som inte omfattas av krigslagar och inte skyr någonting och som dessutom får hjälp av mäktiga USA, Turkiet och Saudi m fl, det är en tuff uppgift för vilket land som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Problemet är att Syriens lagar tillåter säkerhetstjänsten att rycka ut naglarna på 11-åringar p.g.a lite klotter, vilket är svårt för väst att acceptera.
Jag skrev internationella lagar. Folkrätten, terrorlagstiftningen, länders jämlikhet och suveränitet.
Turkiet sätter journalister i fängelse så de kan fortsätta med sin handel med IS.
Ryssland följer internationell rätt och det gillar jag, det är synd att inte du också gör det.
Som du ser håller jag mig till ämnet här. Det är som jag skrev viktigt att följa internationell lag och det verkar inte UK göra, vilket är synd. Det finns skäl att misstänka att UK kommer att bomba på samma lömska sätt som USA, eftersom de inte vill samarbeta med dem som är på väg att krossa terroristerna i Syrien.
Syrien har framfört klagomål till FN över USAs bombningar, när de har slagit ut elförsörjning och liknande istället för att bomba IS.