2015-10-11, 06:34
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av financialcenter
För i helvete retarderade människa du har tagit upp och repeterat detta minst 7,8,9,10 gånger under senaste dagarna. Det du kommer med är ingeting nytt, det du föreslår har USA och sina allierade genomfört i Syrien i minst 4-5 års tid. Du måste vara den enda idioten kvar i Sverige som inte förstått att USA och allierade förser de extrema jihadisterna med vapen och utrustning och all möjlig övrig hjälp. Du får isåfall specifiera mer exakt vad denna utökade/upptrappade stöd tilll terroristerna från USA/västs sida skulle vara, vad är det man ska "utöka" som inte funnits tidigare? Ska man börja förse terroristerna med kryssningsmissiler menar du? anti-flyg missiler? eller mini-atombomber? Specifiera

Human Rights Watch är en NGO som ägs och finansieras helt av en enda person nämligen George Soros. För dig som anser Geroge Soros vara en av dina allra största förebilder kan det kasnke uppfattas som en ansedd och mycket seriös organisation, men för övrigt folk är det inte så. Som jag sa tidigare har HRW blivit påkomma flera gånger när de försökt fabricera "bevis" mot Assad:
http://www.globalresearch.ca/human-rights-watch-fail-uses-photo-of-american-bombing-destruction-to-condemn-assad/5435941

Sen vill jag veta vilka anklagelser Läkare utan gränser kommit emot Assad som du påstår? Är igenting som kommit till kännedom här tidigare. Som av en tillfällighet har chefen för den enligt dig ansedda organisationen HRW Kenneth Roth gått ut och "hyllat" de amerikanska bombningar av Läkare Utan Gränsers sjukhus i Kunduz häromdagen. Han twittrade men radera meddelandet en kort tid efter, bilddump på kommentaren kan ses i länken: http://undermattans.blogspot.pe/2015/10/hrw-chefen-forsvarade-usas-bombning-av.html. Vad är det för sorts "humanitär" organisation anser du när dess chef skriver något sådant om ett tiotal frivilliga läkare som bombats sönder i bitar?

Bra replik tycker jag, arrogansen är häpnadsväckande hos vederbörande.
Även Batutas replik är mycket bra.

Liten analys av situationen i Syrien.
http://www.liveleak.com/view?i=a1e_1444515709

Skönt att det rör på sig.
Senast redigerad av SvenskMuslimah 2015-10-11 kl. 06:39.
Citera
2015-10-11, 07:16
Bannlyst
Ha ha, idag skickade Ryssarna klusterbomber mot terroristerna i Hama i syrien, Fan det känns som julafton för snart lär alliansen Israel/Usa och ISIS rasa.

LITA PÅ DET HA HA
Citera
2015-10-11, 09:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror du behöver läsa undersökningen själv för att slippa skämma ut dig med anklagelser om lögn:

http://www.opinion.co.uk/perch/resources/syriadata.pdf

Som i alla liknande undersökningar kan man hitta saker som stödjer ens sida om man tittar noga, men om vi skall se på Assad så är svaren följande (sidan fyra av rapporten):

Mycket positiva 26%, ganska positiva 21%
Mycket negativa 30%, ganska negativa 19%

Landet är således helt delat. Äldre har en mer positiv bild medan yngre har en mer negativ sådan. I regimkontrollerade områden har 73% en positiv syn, och i rebellkontrollerade områden har 79% en negativ syn. Personligen tycker jag det tyder på att stilleståndet i kriget beror på att de olika sidorna kontrollerar sin befolkningsbas.

Andra intressanta iakttagelser från undersökningen:

- 55% av befolkningen anser Iran har ett negativt inflytande över Syrien och lika många anser att Gulfstaterna har ett negativt inflytande.

- 43% anser att utländska stridande för regimen är ett problem, och 36% anser att utländska stridande för oppositionen är ett problem

- 82% av syrierna anser att USA skapat IS, men samtidigt anser 42% att IS är skapade av syriska regimen

- 47% stödjer koalitionens flyganfall, och 50% är emot

Det mest anmärkningsvärda är dock att enbart en minoritet (40%) anser att livet var klart bättre före krisen.
Du kan räkna upp hur mycket siffror du vill, men för det första är Assad den president som folket har valt. För det andra har varken du, USA, Saudi eller något annat land för den delen något att göra med hans maktställning.
Syrien är en suverän stat och skall få sköta sina egna angelägenheter utan främmande makters inblandning enligt folkrättsliga principer.
USA, Saudi har kraftigt kränkt Syrien med sina proxykrigare och borde ställas inför krigsrätt.
Citera
2015-10-11, 10:11
Medlem
Intressant läsning om Ryssarnas gammaldags krigföring mot befolkningen i Syrien. http://www.expressen.se/kronikorer/carl-bergqvist/skillnaden-mellan-att-missa-och-att-traffa-fel/ Dessutom varnar nu FN för att civil flygfart i områden kan innebära risker eftersom långdistansraketer flyger på ungefär samma höjd som dom civila flygplanen. Hur korkade är egentligen makten i Kreml som så uppenbart skiter i det mänskliga lidande deras dumma bomber nu åstadkommer. Att väst skulle liera sig med Ryssland mot IS är nog uteslutet med tanke på ryssens hänsynslösa framfart.
Citera
2015-10-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun
Ha ha, idag skickade Ryssarna klusterbomber mot terroristerna i Hama i syrien, Fan det känns som julafton för snart lär alliansen Israel/Usa och ISIS rasa.

LITA PÅ DET HA HA

I Hama är ryssarnas bombningar troligen mer riktade mot den al-Qaidaledda terroralliansen.

Skall enligt uppgift bestå av:

Citat:
@al_khalidi_sham
I large Operations Room has been prepared by the Mujahideen for Hama
- JN
- Ahrar
- Jund Aqsa
- Faylaq Al sham
- FSA

And others
15:10 - 10 okt. 2015
https://twitter.com/al_khalidi_sham/status/652969490389573632

Det är en skön blandning. Nästan uteslutande islamister av varierande ruttenhetsgrad.

al-Qaidas gren i Syrien al-Nusra, som har 30% tillresta jihadister.
al-Qaida-lierade Jund Aqsa med majoritet av tillresta jihadister, varav en hel del råa tjetjener som ryssarna vill åt.
al-Qaida-lierade Ahrar al-Sham, inhemska salafister som även är kopplade till Muslimska Brödraskapet.
Muslimska Brödraskapets Faylaq Al sham
Slutligen FSA, en blandad soppa som kan bestå av alltifrån salafijihadister till USA-stödda sk moderata rebeller.

Bästa vore att ryssarna och Assad kunde jaga iväg det här patrasket i riktning mot IS, så att de kunde förgöra varandra.
Citera
2015-10-11, 10:45
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Intressant läsning om Ryssarnas gammaldags krigföring mot befolkningen i Syrien. http://www.expressen.se/kronikorer/carl-bergqvist/skillnaden-mellan-att-missa-och-att-traffa-fel/ Dessutom varnar nu FN för att civil flygfart i områden kan innebära risker eftersom långdistansraketer flyger på ungefär samma höjd som dom civila flygplanen. Hur korkade är egentligen makten i Kreml som så uppenbart skiter i det mänskliga lidande deras dumma bomber nu åstadkommer. Att väst skulle liera sig med Ryssland mot IS är nog uteslutet med tanke på ryssens hänsynslösa framfart.

Snälla, dom varnar inte för missilerna eftersom dom ju flyger mycket lågt jämfört med planen. När blev expressen trovärdigt, en blaska av rang. Idioten talar ju emot det vi ser på marken, herre Gud, vakna arme man. Dom som skiter i det mänskliga lidandet är sådana som du som vill fortsätta dubbelspelet och låta så många människor som möjligt lida. Sådana som till varje pris vill ha msm meddelandet ut skriket oavsett hur barockt det är.
Citera
2015-10-11, 10:47
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du kan räkna upp hur mycket siffror du vill, men för det första är Assad den president som folket har valt. För det andra har varken du, USA, Saudi eller något annat land för den delen något att göra med hans maktställning.
Syrien är en suverän stat och skall få sköta sina egna angelägenheter utan främmande makters inblandning enligt folkrättsliga principer.
USA, Saudi har kraftigt kränkt Syrien med sina proxykrigare och borde ställas inför krigsrätt.

Till skillnad från Ukraina styrs Syrien av en diktator som har massmördat sin egen befolkning. Därför ynkligt av dig att påpeka Syriens rätt att sköta egna angelägenheter samtidigt som du tydligt har visat ditt stöd för ryssarnas invasion och ockupation av ukrainskt territorium.
Citera
2015-10-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Denne Carl Berqqvist som har skrivit din artikel är major i flygvapnet, naturligtvis inbiten rysshatare och kulturmarxist så att hans analys framställer Ryssarna som barbariska är föga förvånande.

Jag tror Putin är ganska smart. Rysslands anseende i världen har ökat väsentligt sedan de gick in i Syrien. Visst dör det människor där och en del av dem är säkert civila, men alla som bor kvar i Syrien vet att de gör det på egen risk. Krig är alltid hemskt, det vet vi alla.

Det som IS och många andra terrorgrupper håller på med är definitivt inte bättre. Man håller sexslavar, våldtar kvinnor, torterar människor, tvångskonverterar människor till islam, avrättar människor med inhumana metoder och har till och med ägnat sig åt kannibalism.

För att besegra IS och andra terrorgrupper måste man tyvärr använda hårda metoder. Det handlar inte om att plåga människor i onödan, det handlar om att man måste ha en effektiv krigföring.

Det finns dumma och smarta bomber. Dumma bomber ramlar bara ner utan styrning och kan skada allt möjligt som inte borde skadas. Smarta bomber kan styras mot ett mål med precision. Ryssarna använder både halvsmarta och helsmarta bomber, men inga helt dumma.
Smarta bomber är dyra och används när man verkligen måste ha hög precision som om man behöver bekämpa ett terrornäste bredvid ett sjukhus. Dummare varianter används om man till exempel vet att det bara finns terrorister i en by eller om man ser en mängd terrorister i öppen terräng.
Citera
2015-10-11, 11:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Till skillnad från Ukraina styrs Syrien av en diktator som har massmördat sin egen befolkning. Därför ynkligt av dig att påpeka Syriens rätt att sköta egna angelägenheter samtidigt som du tydligt har visat ditt stöd för ryssarnas invasion och ockupation av ukrainskt territorium.
Varför kallar du Assad för diktator? Vilka har han massmördat?

SAA avancerar i väst:

” The Syrian army backed by allied militia have advanced in western Syria after heavy Russian airstrikes in areas around the main highway running through major cities, a group monitoring the war said on Sunday.”

http://www.reuters.com/article/2015/10/11/us-mideast-crisis-syria-idUSKCN0S506F20151011

Även DN skriver om SAAs framryckningar:

Bashar al-Assads armé rycker fram i västra Syrien med hjälp av de ryska flygräderna, uppger oppositionskällor.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/al-assads-arme-rycker-fram-med-ryskt-stod/
Senast redigerad av humanlife 2015-10-11 kl. 11:26.
Citera
2015-10-11, 11:12
Medlem
Whiros avatar
RuAF Mi-24 Helicopter Gunship in Action in Hama

http://www.liveleak.com/view?i=eee_1444427121
Citera
2015-10-11, 11:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Detta är anledningen till att jag försöker undvika att diskutera med dig i största möjliga mån; du pratade om en undersökning och när jag tittar lite närmare på samma undersökning blir den helt plötsligt ointressant och du börjar svamla om något annat.

Mer klädsamt hade varit om du hade kommenterat uppgifterna jag tog mig tid till att ta fram, uppgifter som visar att det är absurt att anklaga mig för lögn när jag påstår att Syrien är ett delat land. När det gäller "valet" av Assad 2014 var detta naturligtvis allt annat än demokratiskt, man rösta enbart inom regeringskontrollerade områden.
Citera
2015-10-11, 12:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta är anledningen till att jag försöker undvika att diskutera med dig i största möjliga mån; du pratade om en undersökning och när jag tittar lite närmare på samma undersökning blir den helt plötsligt ointressant och du börjar svamla om något annat.

Mer klädsamt hade varit om du hade kommenterat uppgifterna jag tog mig tid till att ta fram, uppgifter som visar att det är absurt att anklaga mig för lögn när jag påstår att Syrien är ett delat land. När det gäller "valet" av Assad 2014 var detta naturligtvis allt annat än demokratiskt, man rösta enbart inom regeringskontrollerade områden.
Även du inser nog svårigheten att hålla val när det kryllar av terrorister av olika schatteringar understödda av främmande makter i landet.

Det väsentliga är fortfarande att USA, Saudi mfl kränker Syrien, de begår krigsbrott och orsakar ett ofantligt lidande för folket i Syrien. Jag är säker på att domen över USA & co kommer att bli hård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in