2014-03-13, 21:04
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Nej. En assyrier kan prata assyriska och är ofta för assyrisk nationalism. Du är en kristen arab och detta är precis vad baathpartiet vill med sin assimileringspolitik där alla ska tvingas till att vara araber men att dom får ha vilken religion som helst.

Integration innebär att man har kvar sin ursprungliga identitet men att man också anpassar sig till majoritetsbefolknings kultur. Vem försöker du lura? Det finns inte såna här saker i MÖ. Hänger du med? Du är assimilerad.

Jag väljer att inte bemöta ditt inlägg, av ovanstående skäl. Om du inte kan föra en saklig debatt utan personangrepp finns det ingen mening med att diskutera.

Jag ser inte varför faktumet att jag är assyrier är viktigt för dig i denna debatt? Varför är det viktigt att ständigt lyfta fram motpartens etnicitet? På samma sätt som när ett brott sker ställer sig Sverigedemokraterna i trådarna frågan - "Invandrare?" När jag diskuterar med dig talar jag inte med dig som kurd. Jag bemöter snarare dina argument än att fixera mig på faktumet att du är kurd. Din nationalitet eller etnicitet är oviktig för mig.

Vem är sedan du att bestämma vem jag är? Kristen arab? Vill du att jag ska kalla dig för något du inte är - "turk"? Vad vet du om min identitet? Du känner inte mig och jag känner inte dig, lägg ned provokationerna. En assyrier eller syrian måste inte vara nationalist för att vara assyrier/syrian. Jag talar assyriska/syrianska, arabiska, franska, svenska och engelska, åt sucuk med ägg till frukost och mammas kuttle till middag. Du får tro vad du vill om att jag är assimilerad.
Senast redigerad av ZuparN 2014-03-13 kl. 21:07.
Citera
2014-03-13, 21:40
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kanske SAA kan skicka den här killen till området: http://www.liveleak.com/view?i=854_1394712183
Hahaha fyfan va dåliga!! Kidnappar barn i videon, vilka tuffingar irakierna är. Kurdiska Asayish hade ätit de levande.
Citera
2014-03-13, 22:08
Medlem
Fett mycket skitsnack i tråden. On topic, så rullar det framåt för SAA i Yabrood. Senaste kartan med framstegen.

https://twitter.com/PetoLucem/status/444190928832442368/photo/1
Citera
2014-03-13, 22:10
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kidnappar barn? Vad tittar du på för kurdvideo? Särskriver du och menar kidnapparbarn eller vad? Ni gillar ju sekterism och krig, etnisk rensning brukar straffa sig dock ska du se.
Öh... skojar du eller? Kolla 0:40 på videon som Du länkade så förstår du vad jag menar.
Citera
2014-03-13, 22:17
Medlem
Syrianonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten
Öh... skojar du eller? Kolla 0:40 på videon som Du länkade så förstår du vad jag menar.

Är du verkligen så dum att du inte förstår att det inte är på riktigt. Man ser ju förfan hur ungarna skrattar när de blir jagade.
Citera
2014-03-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Jag väljer att inte bemöta ditt inlägg, av ovanstående skäl. Om du inte kan föra en saklig debatt utan personangrepp finns det ingen mening med att diskutera.

Jag ser inte varför faktumet att jag är assyrier är viktigt för dig i denna debatt? Varför är det viktigt att ständigt lyfta fram motpartens etnicitet? På samma sätt som när ett brott sker ställer sig Sverigedemokraterna i trådarna frågan - "Invandrare?" När jag diskuterar med dig talar jag inte med dig som kurd. Jag bemöter snarare dina argument än att fixera mig på faktumet att du är kurd. Din nationalitet eller etnicitet är oviktig för mig.

Vem är sedan du att bestämma vem jag är? Kristen arab? Vill du att jag ska kalla dig för något du inte är - "turk"? Vad vet du om min identitet? Du känner inte mig och jag känner inte dig, lägg ned provokationerna. En assyrier eller syrian måste inte vara nationalist för att vara assyrier/syrian. Jag talar assyriska/syrianska, arabiska, franska, svenska och engelska, åt sucuk med ägg till frukost och mammas kuttle till middag. Du får tro vad du vill om att jag är assimilerad.
Om du inte bemöter mitt inlägg så tolkar jag det som att du blev ägd. Speciellt när du säger att du inte vill bemöta mig på grund av att jag gör personangrepp, men trots detta så handlar hela ditt inlägget här om att bemöta personangrepp.

Du lyfter dock själv upp etnicitet hela tiden. Du anser ju att du sitter på en piedestal enbart för att du har koppling till Syrien. Då är det viktigt att lyfta fram ens tillhörighet? Att föra resonemanget att ens meningsmotståndare är en outsider, medan du själv är en insider. Du menar att jag som kurd inte har någon rätt att säga vad jag vill eftersom jag inte hamnade på andra sidan gränsen när sykspicot överenskommelsen slutfördes bakom stängda dörrar. Gränserna spelar ingen roll för min del och jag ser ingen skillnad på kurder från Syrien och kurder från Iran.

Sedan så har du ju själv hävdat att etnicitet spelar roll i och med att du menar att det finns en separatistisk tendens hos kurderna. Dom vill ha autonomi för det bakomliggande syftet är i slutändan att fullborda en separation, har du själv sagt. Så du själv ser skillnad på en arabisk syrier och en kurdisk syrier. En viktig fråga som man måste fråga är: Varför ska man motverka kurderna? Är det för att araberna ska sitta på kurdernas axlar?

Det är inte hållbart i förlängningen och till slut så kommer kurderna förinta tyrannen som förtrycker dom.
Citera
2014-03-13, 22:19
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten

Skit inte i byxan, det är en jävla propaganda video (en usel sådan). Är du så dum att du trodde att dom där barnen var riktiga kidnappade barn så förstår jag varför du inte bidrar med något annat än kurdpropaganda i tråden.

Det är en typisk propaganda video i uselt regi som är distinkt för hela mellanöstern.
Citera
2014-03-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN

Varför ska du förolämpa turkarna nu för helt plötsligt? Kalla han vad du vill men inte turk. sen så märker jag att du är på något sätt rädd för zagrosi, inte första gången du skriver som en kärring till han.
Citera
2014-03-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syrianonymous
Är du verkligen så dum att du inte förstår att det inte är på riktigt. Man ser ju förfan hur ungarna skrattar när de blir jagade.
Tyckte dock att dom slängde in ungen i bilen ganska hårt och brutalt. Den sekvensen såg ytterst verklig ut. Förövrigt så var det bland det mest pinsammaste jag någons sett. Vad är det för skit musikvideo araber producerar? Skulle nästan tro att det var Al-Qaida som gjorde den. Fast dom som sjung såg ut som riktigt taniga töntar. Sedan så säger det en del om vilka nyllen som SAA tar in i sin organisation. Vilken idiot som helst är välkommen.

Varför kidnappar dom barnen i videon?
Citera
2014-03-13, 22:45
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syrianonymous
Klart jag fatta men vad är poängen? Att visa att man kan kidnappa lekande barn när det kommer till kritan? Haha skojare hela bunten, som sagt dessa är ingen match mot kurdiska Asayish.
Citera
2014-03-13, 22:47
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-BOY
Varför ska du förolämpa turkarna nu för helt plötsligt? Kalla han vad du vill men inte turk. sen så märker jag att du är på något sätt rädd för zagrosi, inte första gången du skriver som en kärring till han.

Jag har inte förolämpat turkar. Försökte exemplifiera hur skribenten självmant gav andra han inte känner identiteter. Är verkligen livrädd.
Citera
2014-03-13, 22:56
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Om du inte bemöter mitt inlägg så tolkar jag det som att du blev ägd. Speciellt när du säger att du inte vill bemöta mig på grund av att jag gör personangrepp, men trots detta så handlar hela ditt inlägget här om att bemöta personangrepp.

Du lyfter dock själv upp etnicitet hela tiden. Du anser ju att du sitter på en piedestal enbart för att du har koppling till Syrien. Då är det viktigt att lyfta fram ens tillhörighet? Att föra resonemanget att ens meningsmotståndare är en outsider, medan du själv är en insider. Du menar att jag som kurd inte har någon rätt att säga vad jag vill eftersom jag inte hamnade på andra sidan gränsen när sykspicot överenskommelsen slutfördes bakom stängda dörrar. Gränserna spelar ingen roll för min del och jag ser ingen skillnad på kurder från Syrien och kurder från Iran.

Sedan så har du ju själv hävdat att etnicitet spelar roll i och med att du menar att det finns en separatistisk tendens hos kurderna. Dom vill ha autonomi för det bakomliggande syftet är i slutändan att fullborda en separation, har du själv sagt. Så du själv ser skillnad på en arabisk syrier och en kurdisk syrier. En viktig fråga som man måste fråga är: Varför ska man motverka kurderna? Är det för att araberna ska sitta på kurdernas axlar?

Det är inte hållbart i förlängningen och till slut så kommer kurderna förinta tyrannen som förtrycker dom.

Ägd? Du tycks vilja äga allt du. För att inte göra dig allt för glad och segerviss kan jag bemöta ditt inlägg om några dag, i mån av tid.

Jag lyfter inte upp min motdebattörs etnicitet. Har jag någonsin talat om dig som kurd? Det där sekteristiska tänket ogillar jag skarpt. När vi talade om en eventuell kurdisk separatism talade vi främst om kurdiska politiker och deras bakomliggande syften. Det mesta var dessutom baserat på debattörernas åsikter, inte av faktumet att de var kurder. Du har däremot lyft upp min etnicitet och religion i nästan alla debatter, för att smutskasta och generalisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in