Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Jag väljer att inte bemöta ditt inlägg, av ovanstående skäl. Om du inte kan föra en saklig debatt utan personangrepp finns det ingen mening med att diskutera.
Jag ser inte varför faktumet att jag är assyrier är viktigt för dig i denna debatt? Varför är det viktigt att ständigt lyfta fram motpartens etnicitet? På samma sätt som när ett brott sker ställer sig Sverigedemokraterna i trådarna frågan - "Invandrare?" När jag diskuterar med dig talar jag inte med dig som kurd. Jag bemöter snarare dina argument än att fixera mig på faktumet att du är kurd. Din nationalitet eller etnicitet är oviktig för mig.
Vem är sedan du att bestämma vem jag är? Kristen arab? Vill du att jag ska kalla dig för något du inte är - "turk"? Vad vet du om min identitet? Du känner inte mig och jag känner inte dig, lägg ned provokationerna. En assyrier eller syrian måste inte vara nationalist för att vara assyrier/syrian. Jag talar assyriska/syrianska, arabiska, franska, svenska och engelska, åt sucuk med ägg till frukost och mammas kuttle till middag. Du får tro vad du vill om att jag är assimilerad.

Om du inte bemöter mitt inlägg så tolkar jag det som att du blev ägd. Speciellt när du säger att du inte vill bemöta mig på grund av att jag gör personangrepp, men trots detta så handlar hela ditt inlägget här om att bemöta personangrepp.
Du lyfter dock själv upp etnicitet hela tiden. Du anser ju att du sitter på en piedestal enbart för att du har koppling till Syrien. Då är det viktigt att lyfta fram ens tillhörighet? Att föra resonemanget att ens meningsmotståndare är en outsider, medan du själv är en insider. Du menar att jag som kurd inte har någon rätt att säga vad jag vill eftersom jag inte hamnade på andra sidan gränsen när sykspicot överenskommelsen slutfördes bakom stängda dörrar. Gränserna spelar ingen roll för min del och jag ser ingen skillnad på kurder från Syrien och kurder från Iran.
Sedan så har du ju själv hävdat att etnicitet spelar roll i och med att du menar att det finns en separatistisk tendens hos kurderna. Dom vill ha autonomi för det bakomliggande syftet är i slutändan att fullborda en separation, har du själv sagt. Så du själv ser skillnad på en arabisk syrier och en kurdisk syrier. En viktig fråga som man måste fråga är: Varför ska man motverka kurderna? Är det för att araberna ska sitta på kurdernas axlar?
Det är inte hållbart i förlängningen och till slut så kommer kurderna förinta tyrannen som förtrycker dom.