Citat:
Ursprungligen postat av
FulAgent007
Äntligen det där var bra nyheter. Turkiet har börjat svänga om, nice!
Det betyder inte att det har svängt väl ? Jag har inte följt nyheterna så bra på sistonde men vad jag förstår så har FSA splittrats rejält och Turkiet försöker väl sortera bort dom värsta extremisterna så dom mer "moderata" rebellerna inte behöver slåss med både regering och skäggwn.....kanske..eller så har de svängt om på riktigt nu när hela landet är söndrat.
Fy fan ...man läser om hur barn dör av svält när man slår upp aljazeera...sen kollar man DN och läser om lyxkrogar med "9-rätters" för 3000 kr dom delar ut betyg till. Världen är snurrig...
Citat:
Hur har relationen mellan Turkiet och Iran varit sedan starten utav inbördeskriget i Syrien officiellt? Fiender eller vänner? Är nyheten här nedan första tecknen på att turkarna numera bytt sida?
Turkiet är ju med i NATO och har totalt misslyckats med att lösa det här utan Erdogan och "gänget" har bara gjort det värre.
Samtidigt är Iran ganska isolerat och jag tror Turkiet gärna vill vara bryggan till väst med handel och sånt,,,ekonomin kommer nog få länderna att iaf vara neutrala mot varandra.