Citat:
Ursprungligen postat av
Åh fy fan..
Om du inte vill ha hjälp här ifrån, inte kan hjälpa dig själv och inte kan ta emot hjälp hemifrån så vet jag sorgligt nog inte hur du ska få hjälp.
Tycker fortfarande du ska försöka ringa din vårdcentral eller lägga in dig på psykakuten i värsta fall, där bör det finnas någon du bör tvungen att prata med i alla fall.
Sympatiserar verkligen med din situation men du måste se till att få någon sorts hjälp, googla, gå in på något hjälpforum eller liknande om du nu inte klarar att ringa.
Sympatiserar med dig och hoppas du hittar någon form av lösning istället för den du planerar.
Det är där skon klämmer. Jag kan inte söka hjälp då jag är så blyg, fattig och fylld med ångest.
Jag söker såklart hjälp här, därav tråden, men det är bara så mycket ett par ord i svart och vitt från en främling kan göra. I slutänden så måste jag ställa mig på mina fötter vilket som ger mig ångest bara att skriva det.
PO och terapi via internet låter som något möjligt från min del men jag behöver en detaljerad steg för steg förklaring som till en skadad tre åring för att faktiskt finna det genomförbart. Och jag hatar mig själv för det.
Och eftersom det verkar vara för mycket begärt av en främling som inte kan/bör bry sig om mig så vill jag bara ge upp och sjunka genom den kalla och tysta jorden.
Men har nu varit på psykakuten och fått en massa anti depp piller samt något för att sova.
(Kan ju säga hur obekvämt det var att dra en synops av min trådstart för en främling som inte ens har en referens till det helvetet man levt genom.
Så jag vill inte göra så att det framstår som att det var enkelt för mig att sluta upp på psykakuten då det motsäger allt jag har sagt om hur jag fruktar att ta kontakt.
Då det tog mig åtta år och en styvfar som slet mig i armen för att hamna i det väntrummet. Och magsår samt brist på sömn (35 timmar) som tillägg bara för det mötet.
Och hon jag pratade med var en liten viskande läkare som mer eller mindre framstod som en praktikant.
Vilken patient jag måste då ha varit... Hon såg på mig som om min historia var en nygrundad ondska som inte beskrevs i någon av de undervisningsböckerna hon hade läst tills hon hade mött mig.
Jag är inte förvånad men det orsakade en hel del stela tystnader. Och att hon var tvungen att kalla på hjälp från sina kollegor for att göra en slutsats på psykfallet, SilentSilver gjorde ju verkligen så man kände sig speciell på det mest avskyvärda sättet.
Men "medicinen" som jag fick funkar i alla fall inte. Och gav mig mer än något annat bara ett nytt sätt att begå självmord.