Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-10, 21:56
  #397
Medlem
Minimois avatar
Aktioner var väntade.


Kilovis med knark, flera vapen och ett 70-tal personer misstänkta för olika brott. Det är resultatet av en särskild polisinsats i Uppsala och Knivsta.

http://www.unt.se/uppsala/polisen-hi...k-3091363.aspx
Citera
2014-04-10, 22:26
  #398
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Aktioner var väntade.


Kilovis med knark, flera vapen och ett 70-tal personer misstänkta för olika brott. Det är resultatet av en särskild polisinsats i Uppsala och Knivsta.

http://www.unt.se/uppsala/polisen-hi...k-3091363.aspx
Har det något med detta mord att göra?
Citera
2014-04-11, 15:41
  #399
Medlem
Ingen som fått tag på FUP:en än? Är det polisen i Uppsala som håller i förundersökningen eller är det lilla stationen i Östhammar? Är det ingen som har den ska jag försöka på måndag. Har personligt och yrkesmässigt intresse i detta. Tack alla som bidragit i tråden fö.
Citera
2014-04-11, 16:06
  #400
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autotragisk
Ingen som fått tag på FUP:en än? Är det polisen i Uppsala som håller i förundersökningen eller är det lilla stationen i Östhammar? Är det ingen som har den ska jag försöka på måndag. Har personligt och yrkesmässigt intresse i detta. Tack alla som bidragit i tråden fö.
FUP köper du hos Tingsrätten.
Citera
2014-04-11, 16:09
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autotragisk
Ingen som fått tag på FUP:en än? Är det polisen i Uppsala som håller i förundersökningen eller är det lilla stationen i Östhammar? Är det ingen som har den ska jag försöka på måndag. Har personligt och yrkesmässigt intresse i detta. Tack alla som bidragit i tråden fö.
Utreddes självfallet i Uppsala.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP köper du hos Tingsrätten.
Känns ju lite ovärt egentligen, men mer än intresserad om någon lägger upp här.
Citera
2014-04-11, 17:08
  #402
Medlem
Minimois avatar
Vad vi kan lära oss av detta (och det andra aktuella Uppsalafallet) är att man alltid ska ha respekt för vapen riktade mot sig, vare sig det är en polis eller en 16-åring håller i det. Mordoffret tog det inte på allvar, enligt grabben. Han trodde att han utsattes för ett skämt. Då small det.
Citera
2014-04-15, 19:51
  #403
Medlem
ChewBacca2014s avatar
När kommer domen i detta fallet?
Citera
2014-04-16, 23:31
  #404
Medlem
upparinteners avatar
någon som sitter inne med mer info om rånet mot gamestop? hittade ingen egen tråd för det..
vet att någon i min vänskapskrets har påstått att ena killen i rånet blivit tvingad till att hjälpa till, någon som kan förklara hur detta ens kan ske?
Citera
2014-04-16, 23:39
  #405
Medlem
Minimois avatar
Huvudförhandlingen avslutades förra veckan. Vårdnadshavarna, bl a Lars Skarke, fick infinna sig i rätten angående skadeståndskrav mot dem. LVU har beslutats så alla sitter inte längre i häkte.

Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
När kommer domen i detta fallet?

Den planeras att komma imorgon. Jag är nyfiken på resonemanget kring rädsla och dödsångest hos mordoffret, dvs när han enligt mördaren RG tog vapnet som ett skämt. Å andra sidan dog mannen inte omedelbums utan verkar ha förflyttat sig litegrann.
Citera
2014-04-17, 08:04
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upparintener
någon som sitter inne med mer info om rånet mot gamestop? hittade ingen egen tråd för det..
vet att någon i min vänskapskrets har påstått att ena killen i rånet blivit tvingad till att hjälpa till, någon som kan förklara hur detta ens kan ske?

Antar att det är KL du syftar på, han har inte blivit hotad/tvingad till att göra detta. Han har gått med helt på att hjälpa med en tjänst. KL brukar oftast ha svårt att säga emot..
Citera
2014-04-17, 10:53
  #407
Medlem
Hört att KL inte ens var med på själva rånet, att han blev inplockad under hot i en bil och bortförd precis innan. Det ska också finnas andra inblandade i rånet som inte är hörda eftersom ingen av de redan hörda vågar nämna de andra vid namn... De godingarna som lägger KL ska vara inblandade upp till öronen själva. EB borde till exempel egentligen blivit åtalad för medhjälp till grovt rån enligt de uppgifterna som finns. Istället blev han åklagarnas stjärnvittne mot KL...
Citera
2014-04-17, 11:40
  #408
Medlem
Minimois avatar
Domen kom tidigare än planerat.

http://www.unt.se/osthammar/just-nu-...d-3104419.aspx

B 387-14 Uppsala TR.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback