Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-20, 15:13
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivineTruth
Jag har gett flera argument till dig, men du ignorerar bara dom. Så ingen ide att ge fler argument tills du har tagit hand om dom första.

Mma är extremt bögigt, ganska komiskt att det heter "Mixed martial arts" trots att dom flesta gör endast få saker i ringen om och om igen.

Bor i jordbro så kom och hälsa på när du vill.
Du har inte kommit med ett enda argument utan bra sagt att cf suger!
Tycker din attityd mot olika idrotter är larvigt!
Jag själv tycker inte om fotboll men inte ser jag ner på dom som gör det
Citera
2014-02-20, 17:14
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Skulle nog ha utvecklat mer.

Det jag menar är att Rich lägger upp sin träning på ett sätt som gör att han blir bättre. Vad jag menar med det är att crossfit är jätte bra för nybörjare men efter ett tag så når du ett tak som du inte kan ta dig förbi med att bara köra crossfit. Samma sak är det med bodypump. Du stannar helt enkelt upp i utvecklingen. Och det ganska fort. Sök på "träningslära bodypump". Jag tror att det kan appliceras på crossfit med. Just att deltagarna i toppen av spelen inte kör mycket crossfit måste ändå ge något hum om att Jacob Gudiol är inne på rätt spår.

http://www.t-nation.com/training/cro...d-and-the-ugly

Läs stycket "The bad".

Vad Rich gör (och han är inte ensam, många gör detta som placerar sig i toppen av spelen) är att han delar upp sin träning på ett smart sätt. Om han vill kunna göra fler reps till exempel i mark på tävling så måste han några dagar köra 1RM så han får upp styrka sen låg vikt med många reps.

Har sett många klipp där han kör 1RM, en del klipp där han kör enbart partiella övningar, men där har han tagit bort momentet att göra så mycket som möjligt under tid.

För att få upp konditionen så springer han eller simmar.

Han delar upp sin träning.

Självfallet kör han crossfit, men det är inte alls så mycket som folk tror.

Tro nu inte att jag trycker ner crossfit i skorna. Alla får välja vilken träningsform dom vill. Jag tycker att det är bra att folk rör på sig. Hur dom än gör det. Men att säga att du blir en ultimat atlet som crossfit påskyndar av att enbart köra crossfit är verkligen en sanning med modifikation.
Men för mig är exakt det du beskriver crossfitt!
CF är så mycket mer en bara 12 minuters wodar.
Citera
2014-02-21, 01:24
  #87
Medlem
Inte så insatt, men jag har för mig att crossfit är en sport man kan träna för, snarare än en träningsform i sig. Är den bra eller dålig? beror på om du vill bli bra på den.
Citera
2014-02-21, 02:09
  #88
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Är inte hela poängen med CF att göra så många repetitioner du kan utan något krav på att faktiskt utföra övningen rätt?
Har endast sett CF som något brudar sysslar med då dom inte vill riskera att bli "för stora" genom att utföra övningarna korrekt inne i gymmet.
Citera
2014-02-21, 08:07
  #89
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Är inte hela poängen med CF att göra så många repetitioner du kan utan något krav på att faktiskt utföra övningen rätt?
Har endast sett CF som något brudar sysslar med då dom inte vill riskera att bli "för stora" genom att utföra övningarna korrekt inne i gymmet.

Jo i stort sett, så är det lyfta så mycket vikt som möjligt på så kort tid som möjligt. Dom skiter i hur effektiv eller säker övningen är.
__________________
Senast redigerad av DivineTruth 2014-02-21 kl. 08:11.
Citera
2014-02-21, 08:36
  #90
Medlem
Kipps avatar
Verkligen inte. Det finns ett stressmoment och fan ta de tränare som hetsar på nya (och gamla) som tränar att ta mer vikt, snabbare eller göra något tekniskt komplicerat innan man grundligt lärt sig det. Därmed är det inte sagt att det är filosofin eller tanken bakom det. Lika lite som att meningen med styrketräning är att ta steroider, meningen med fotboll är att kravalla på läktaren och så vidare. Att basera åsikten på "något brudar sysslar med då dom inte vill riskera att bli "för stora" genom att utföra övningarna korrekt inne i gymmet". Jag kan gå in på vilket gym som helst och hitta gymråttor som gör övningar åt helvete men dömer inte ut gymträning för det. Tråkigt att ni bara sett den delen av crossfit. Leta upp en bra box och skaffa en egen uppfattning.
Citera
2014-02-22, 00:45
  #91
Medlem
biffass avatar
börjar man träna crossfit behöver man ju inte lägga ner den vanliga gymträningen helt. Förutom bicepsträningen då
Citera
2014-02-22, 20:52
  #92
Medlem
Jag har en fråga:

Om man tränar på en Crossfit-box måste man köra WOD i grupp eller kan man ta en skivstång och stå och köra marklyft i en timme om man känner för det?

Jag är inte intresserad av Crossfit-träning eller wod men tycker att en del boxar ser sköna ut, att det finns många skivstänger och bra golv man kan släppa vikter och så utan problem. Hur funkar det igentligen? Någon här som tränar på en CF-box?
Citera
2014-02-22, 22:04
  #93
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag har en fråga:

Om man tränar på en Crossfit-box måste man köra WOD i grupp eller kan man ta en skivstång och stå och köra marklyft i en timme om man känner för det?

Jag är inte intresserad av Crossfit-träning eller wod men tycker att en del boxar ser sköna ut, att det finns många skivstänger och bra golv man kan släppa vikter och så utan problem. Hur funkar det igentligen? Någon här som tränar på en CF-box?
Jepp, det kan du göra! I våran Box - och säkerligen i de flesta andra med, kan du köra vilken träning du själv vill bara man respekterar tiderna för grupp-passen, de går alltid först. Å andra sidan är de belagda tidigt på morgonen och på sen eftermiddag så problem uppstår aldrig.... (För min del iaf)
Citera
2014-02-23, 10:47
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Jepp, det kan du göra! I våran Box - och säkerligen i de flesta andra med, kan du köra vilken träning du själv vill bara man respekterar tiderna för grupp-passen, de går alltid först. Å andra sidan är de belagda tidigt på morgonen och på sen eftermiddag så problem uppstår aldrig.... (För min del iaf)

Tack för svaret. Finns det personer på er box som enbart kör sin egen träning, t.ex. drar 6 set marklyft och sen 6 set chins och sen går hem, som aldrig kör någon CF-träning med amrap på tid, burpees och sånt eller aldrig kör wod? Vad kostar det att träna på din box, månadskort/årskort? Eller vad finns det för typer av medlemskap?
Citera
2014-02-23, 11:53
  #95
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Jepp, det kan du göra! I våran Box - och säkerligen i de flesta andra med, kan du köra vilken träning du själv vill bara man respekterar tiderna för grupp-passen, de går alltid först. Å andra sidan är de belagda tidigt på morgonen och på sen eftermiddag så problem uppstår aldrig.... (För min del iaf)

Vad är meningen med crossfit då? Är det inte bättre att gå ut till fria vikterna och träna som vanligt istället för att anpassa din träning efter olika pass?
Citera
2014-02-23, 12:01
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Vad är meningen med crossfit då? Är det inte bättre att gå ut till fria vikterna och träna som vanligt istället för att anpassa din träning efter olika pass?

Det är inte det vi pratar om. Anledningen att folk går på pass är att det finns någon som talar om vad de ska göra så de slipper tänka själva. Och anledningen att jag vill träna ensam på en CF-box är det verkar finnas mer utrymme och skivstänger än på många andra vanliga gym.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback