Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-12, 23:35
  #265
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffsmarcusftw
Har inte läst igenom kommentarerna, men är det bara jag som tycker att dom nästan har kopierat "The Usual Suspects?

http://www.imdb.com/title/tt0114814/

Jo, det har nog nämnts (bl.a av mig själv) minst ett dussin gånger här i tråden.
Citera
2014-04-24, 12:58
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adalante
Tacka fan för att du inte håller i "valskolor", du verkar debil av döma av ditt språkbruk.

valskolor, sånt omodert tjafs , nej tack. varför behövs de sådana 2014 ??

denna tråd handlar om en serie på sveriges television, inte vad du tror om mig, tack för att du inte är moderator här!

yo
Citera
2014-04-30, 17:01
  #267
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1040st
valskolor, sånt omodert tjafs , nej tack. varför behövs de sådana 2014 ??

denna tråd handlar om en serie på sveriges television, inte vad du tror om mig, tack för att du inte är moderator här!

yo

Nu var det ju du som pratade om "valskoleberedningen" och inte jag...
Citera
2014-05-24, 10:19
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adalante
Nu var det ju du som pratade om "valskoleberedningen" och inte jag...

serien har ju ett klara sosse/vänster undertoner det ser man i slutet, det var min kommentar, och jag gillar inte inte skiten som svt pumpar ut i detta fall, stjäla är fint typ sedan att det är val nu i år så gjorde jag en koppling, därav min kommentar.
Citera
2014-06-04, 16:47
  #269
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1040st
serien har ju ett klara sosse/vänster undertoner det ser man i slutet, det var min kommentar, och jag gillar inte inte skiten som svt pumpar ut i detta fall, stjäla är fint typ sedan att det är val nu i år så gjorde jag en koppling, därav min kommentar.

Då är jag med på vad du menar, och är benägen att hålla med dig.
Citera
2014-12-26, 11:55
  #270
Medlem
eribabsis avatar
Finns ingenstans att se den i efterhand?
Citera
2014-12-26, 14:37
  #271
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Finns ingenstans att se den i efterhand?

Tja, som torrent finns den ju...
Citera
2015-07-26, 12:15
  #272
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Kollade på den här serien i helgen och dra åt helvete vad usel den var. Tydligt att regissören ville återskapa häftiga Guy Ritchie och Tarantino-dialoger i svensk tappning men snacket om Scooby Doo och niveabranschen blev istället det, kanske, sämsta som har skrivits på ett papper... Fenomenalt konstlat och platt.

Skarsgårds dialekt och överspel behöver väl knappt nämnas. Ännu lustigare blir det eftersom killen med tuppkam (som han kallats i tråden) pratar som förortssvennar i Göteborg verkligen pratar och även om också den dialekten låter efterbliven så är den i alla fall autentisk. Att tuppkammens någorlunda jämngamla boss pratar som Rena Rama Rolf på fultjack blir då inte speciellt trovärdigt, blir liksom Jorge i Snabba Cash möter Kenta och Stoffe.

Och vad fan sysslar kommunmannen Gustav med? I första avsnittet snackar han sin egen tolkning av göteborgska och i sista delen pratar han grov östgötska? Wtf
__________________
Senast redigerad av JohnDRockefeller 2015-07-26 kl. 12:18.
Citera
2016-06-12, 23:39
  #273
Medlem
Geomeisters avatar
Såg just denna serie i ett svep och visst tänkte jag att det något underligt med det ändå relativt smarta manuset och dom absurt dåliga dialogerna. Att dom kopierat själva handlingen känns inte helt oväntat.

Är serien menad att vara dålig eller är den bara dålig? Är det menat att bara vara en komedi med riktig handling eller är det ett misslyckat försök att göra en genuint smart rulle?

Det finns flera scener som blir så dåliga att man börjar skratta.

Hur kommer det sig att "Sebastian" någonsin blev gripen om det hände som dom sa?

Jag måste ändå skriva att den är underhållande på sitt sätt. Fungerar att bara glo på för tillfällig underhållning. Däremot tror jag en förkärlek till B-film kan krävas.
Citera
2016-10-24, 03:15
  #274
Medlem
Tobias123s avatar
Kan tipsa om serien The last panthers som Renck har gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback