Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-21, 23:39
  #253
Medlem
Citera
2014-02-22, 04:06
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Om du såg del två var det väl rätt uppenbart att någon Farid inte ens existerat .Poängen var väl att gola ner så många som möjligt och skydda sin egen påse . Sebbe
Att de även iscensatt så någon sebbe lookalike dök upp där var ju väldigt överdrivet .
Citera
2014-02-22, 12:00
  #255
Medlem
Mycket bättre tempo i andra avsnittet, men det hjälpte föga då handlingen och karaktärerna och allt som hände mest kändes otroligt löjligt. Känns som att de bara försökt kopiera amerikanska filmer istället för att skapa någonting eget. Fantasilöst.
Citera
2014-02-22, 14:03
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Om du såg del två var det väl rätt uppenbart att någon Farid inte ens existerat .Poängen var väl att gola ner så många som möjligt och skydda sin egen påse . Sebbe
Att de även iscensatt så någon sebbe lookalike dök upp där var ju väldigt överdrivet .

Ja men varför skulle han gola ner dem andra? Dom var ju redan döda.
Citera
2014-02-22, 23:42
  #257
Medlem
mattekilles avatar
"I det här landet har vi nåt som kallas moral och etik. Vi springer inte runt och bryter armarna på folk för nån jävla cigarettlimpa." - Karl Nilsson

Riktigt bra scen när Karl skjuter på husvagnen. Tänk va hemskt att ligga där inne utan att kunna fly ut, samtidigt som kulor flyger runt överallt och dammet yr, och du vet inte ens vem som skjuter.

Välgjort också när Karls snubbe (namn?) blir söndersliten och släpad efter ryssarnas bil, som slirar runt på en fotbollsplan med kroppen efter i en kedja.
__________________
Senast redigerad av mattekille 2014-02-22 kl. 23:45.
Citera
2014-02-23, 08:51
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Ja men varför skulle han gola ner dem andra? Dom var ju redan döda.
Tja han lyckades ju bli släppt ju mer han pratade och hade väl blivit utvisad om han höll tyst .
Citera
2014-02-23, 23:09
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Tja han lyckades ju bli släppt ju mer han pratade och hade väl blivit utvisad om han höll tyst .

Men OMG, ja det är klart. MEN varför och hur hamnade han hos polisen från första början? Efter att husvagnen sprängts med alla bad guys så fortsätter han att spela rollen som Sebastian tills polisen fångar honom eftersom att Sebastian stod som ägare till serverlokalen, vad var poängen med det? Han hade väl bara kunnat dra direkt. Bara jag som tycker det är jäkligt ologiskt?
Citera
2014-02-24, 00:06
  #260
Avstängd
Adalantes avatar
Serien var ingen höjdare men Skarsgård var fenomenal.
Citera
2014-02-24, 00:10
  #261
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1040st
Det slutet !! HAHA
När de kära yrar om den riktigta demokratin som värsta mao/stalin style , i vad jag antar nord afrika och deras datorer står och stjäl folks pengar, fy faan , vilket propaganda skit hahah, svt är verkligen pinsamma! Bakom ligger tuff musik och de är filmat i med fin filter effekt. Mitt i valåret , är de sossarnar nya valskoleberedning som gjort en tv show?? haha , vilket romantisk skit slut, de förstörde hela historien för mig. Att hylla stöld fy fann, ska inte den utländske rånare som lämmna killen på spåret i stockholm för att dö dyka upp i nästa avsnitt och vara gullig och exotisk visa lite tricks och prata med brytning och så ? Svt=stöld är coolt!

Tacka fan för att du inte håller i "valskolor", du verkar debil av döma av ditt språkbruk.
Citera
2014-03-08, 23:22
  #262
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Som Göteborgare så gillar jag greppet med mutor, korruption och en hårdnande förort. Hade man lyckats bättre med filmen så hade denna rättfärdiga kritik till Göteborg kanske nått de styrande i stan och, i sin tur, förhoppningsvis gett en tankeställare. Nu tror jag det blir svårare.
Men att jag faktiskt såg båda "avsnitten", i ett svep, vittnar väl att det iallafall var intressant!

Slutligen kan det vara värt att poängtera såhär i valår att GBG har styrts av Sossar i över 20år. Ändå är inte stan så fantastisk och så solidarisk!

Ni göteborgare som sett serien, vad tyckte ni om Skarsgårds dialekt? Jag kommer söderifrån så jag har lite svårt att göra en vettig bedömning, men jag uppfattade det som att hans göteborgska kändes väldigt överdriven och onaturlig. Stämmer det, eller kändes den genuin för en infödd göteborgare?
Citera
2014-03-12, 21:49
  #263
Medlem
Har inte läst igenom kommentarerna, men är det bara jag som tycker att dom nästan har kopierat "The Usual Suspects?

http://www.imdb.com/title/tt0114814/
Citera
2014-03-12, 22:45
  #264
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffsmarcusftw
Har inte läst igenom kommentarerna, men är det bara jag som tycker att dom nästan har kopierat "The Usual Suspects?

http://www.imdb.com/title/tt0114814/
nej, det var väldigt uppenbart, så pass uppenbart att det inte kunde stämma eftersom det "var för tydligt". men tji fick en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback