Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-16, 14:40
  #1
Medlem
b3cc4ns avatar
Halloj,
Bokat tid för tungpiercing den tredje men kom nu på att jag ska på fest den sjunde.
Vill helst inte skippa festen pga olika anledningar...
Kan jag dricka så tätt inpå att den tas eller ska jag boka om? Har någon druckit så tätt efter?
Om ja, hur gick det? Vad säger ni?
Citera
2014-01-16, 14:42
  #2
Medlem
Repeatzs avatar
Boka om för att vara på den säkra sidan.
Citera
2014-01-16, 14:51
  #3
Medlem
Alpmannens avatar
Alkohol borde ju vara lugnt om man bara tänker på infektionsrisken, men rent allmänt ska man va jävligt försiktig efter piercing i tungan. Man är inte så snacksalig i början om man säger så.
Citera
2014-01-16, 15:07
  #4
Medlem
m3isters avatar
När jag piercade tungan så drack jag cirka 5 dagar efter och det var helt lugnt, något man egentligen inte ska göra men piercaren sa det är inte så stor deal faktiskt eftersom alkohol är renande specielt om du dricker spirre brah
Citera
2014-01-16, 15:20
  #5
Medlem
Skiter du i smaken kan du ju köra sugrör haha
Citera
2014-01-16, 15:42
  #6
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Du kommer inte att vilja gå på fest 4 dagar efter en tungpiercing. Din tunga kommer vara så svullen att du knappt kommer att kunna prata.

Själva alkoholen i sig är nog inget problem. Det ända är att alkohol sänker immunförsvaret lite, och du behöver ju ett bra immunförsvar för att piercingen ska läka ordentligt. Med andra ord; dricker du en massa alkohol så kan piercingen ta längre tid att läka.


Thats it.
Citera
2014-01-19, 18:35
  #7
Medlem
SevenStarss avatar
Boka om
borde inte utsätta tungan för något sådant.
Hur kul är det att utsätta ett färskt hål för sprit och slöddra på festen? :P
Citera
2014-01-20, 06:06
  #8
Medlem
Pikazhys avatar
Nu är det ju en jävla skillnad på sprit och sprit, bara för att det är renande och används inom vård betyder inte det att den lilla procent alkohol i din öl kommer göra en ny-piercad tunga gott så koppla inte ihop dessa 2.

Däremot, som flera redan nämnt, att du dricker och äter "festligt" eller onyttigt kanske inte är det bästa för din nya piercing men den kommer inte vara speciellt pratglad heller, så för festens skull (om du nu inte snackar mycket skit ingen bryr sig om) boka om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback