• 1
  • 2
2014-01-15, 19:37
Medlem
5 st. är åtalade för ovannämnda brott, rättegång startar på fredag. Enligt rykten har dessa 5 gått in hos offret då boende i Hörle (ca: 8 km norr om Vmo) missandlat honom samt tagit med honom till Värnamo.Där fortsatte misshandeln med bl.a en brandyxa. Avslutades med offret tejpades in i gaffatejp och slängdes på järnvägsspåret. Enl. ryktet ska den drivande vara en inte helt rumsren typ som tidigare bl.a huggit en gaffel i ögat på nån på ett uteställe i Vmo. Någon som vet hur det ligger till? Med vänlig hälsning.
Citera
2014-01-16, 23:25
Medlem
Vad fan är detta för människor?

"Sköterskan skrek när hon såg misshandelsoffret"

"När den 43-årige mannen stapplade in på akutmottagningen skrek personalen rakt ut.
– Det var som om någon hällt en burk med blod över mannen, säger en undersköterska i förhör.
"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18187294.ab
Citera
2014-01-17, 00:22
Medlem
Känns mer som att det handlar om organiserad brottslighet än att någon känner personen som fått gaffeln i ögot och hämnats (Om det nu är sant och inte bara ett rykte).
Citera
2014-01-17, 02:38
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Detta ska vara offret:

https://facebook.com/ola.johansson.3...045935544&_rdr

Källa är relaterad tråd

Knarkrelaterat antagligen.
Citera
2014-01-17, 05:05
Moderator
NewDeers avatar
Denna kvinna skulle tydligen vittna i detta mål: http://www.expressen.se/kvp/dod-kvin...a-till-forhor/
Citera
2014-01-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Detta ska vara offret:

https://facebook.com/ola.johansson.3...045935544&_rdr

Källa är relaterad tråd

Knarkrelaterat antagligen.
Gäller det denna herre så är det definitivt knarkrelaterat som allt annat i hans liv numer. Förr en trevlig prick och duktig på sitt gebit. Våra vägar har korsats många gånger förr om åren och den killen var det inget större fel på. Men det vände fort.
Citera
2014-01-17, 09:48
Medlem
hurjapaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50
Känns mer som att det handlar om organiserad brottslighet än att någon känner personen som fått gaffeln i ögot och hämnats (Om det nu är sant och inte bara ett rykte).

Ryktet i första posten sa dock att det var den drivande i den aktuella misshandeln som huggit någon med gaffel tidigare.
Citera
2014-01-17, 09:51
Medlem
Har hört att denna misshandel på något sätt hör ihop med kvinnan som hittades vid Willys parkering i värnamo någon dag sedan, som senare dog. Mer info någon??
Citera
2014-01-17, 10:00
Medlem
[quote=holme|47060544]5 st. är åtalade för ovannämnda brott, rättegång startar på fredag. Enligt rykten har dessa 5 gått in hos offret då boende i Hörle (ca: 8 km norr om Vmo) missandlat honom samt tagit med honom till Värnamo.Där fortsatte misshandeln med bl.a en brandyxa. Avslutades med offret tejpades in i gaffatejp och slängdes på järnvägsspåret. Enl. ryktet ska den drivande vara en inte helt rumsren typ som tidigare bl.a huggit en gaffel i ögat på nån på ett uteställe i Vmo. Någon som vet hur det ligger till? Med

Samtliga inblandade är mer eller mindre missbrukare. Offret sumpade bort allt han hade på droger på äldre dagar. Han blev elak och lyfte handen flera ggr mot hans exflickvän.

Den drivande i detta Pa**l Bud**c. högg en matkniv i ögat på en medelålders man på en restaurang i centrala värnamo för många år sedan. Helt oprovocerat. Har för mig han fick psykvård som straff men det vet jag inte säkert. Men som sagt dessa människor är inga som ska vara ute i samhället utan dom ska sitta bakom lås och bom för dom kommer ha ihjäl någon en vacker dag. Vilket dom redan verkar ha... kan ju nämna också att offret i detta fall misstänkts för en våldtäkt i Forsheda därav att dom gav honom på käften.
Citera
2014-01-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Har hört att denna misshandel på något sätt hör ihop med kvinnan som hittades vid Willys parkering i värnamo någon dag sedan, som senare dog. Mer info någon??

Stämmer. Hon som dog skulle vittna mot de som utfört misshandel n på o*a. Men jag tror inte dom slagit ihjäl kvinnan för då hade dom inte släppts utan jag tror dom har tryckt i henne en jäkla massa droger och sen dumpat henne vid Willys.
Citera
2014-01-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50

Absolut ingen organiserad brottslighet. Det här är bara ett gäng pundare som roat sig med att tortera en annan människa pga av våldtäktmisstanke. Jag känner til dom här personerna och att dom har lyckats att fullfölja den här misshandeln utan att börja tortera varandra är häpnadsväckande
Citera
2014-01-17, 10:23
Medlem
[quote=Kalleninja81|47084495]
Citat:
Ursprungligen postat av holme
Den drivande i detta Pa**l Bud**c. högg en matkniv i ögat på en medelålders man på en restaurang i centrala värnamo för många år sedan. Helt oprovocerat. Har för mig han fick psykvård som straff men det vet jag inte säkert.
Om du åsyftar Olympiaincidenten så var det en präktig psykos och jag minns också att det blev just psykvård. Kul att se hur han blev "frisk" och frisläppt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in