Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 00:19
  #1
Medlem
Vilken riktning har slädens acceration och vikten acceralation om de ligger på en glidbana och går från vänster till höger. Samt hur är de kopplade och vilka krafter påverkar dem?
Citera
2014-01-15, 00:27
  #2
Medlem
S-cups avatar
Är det där verkligen hela uppgiften? Nu är jag bäng och trött, men jag tycker det behövs åtminstone en känd faktor till innan lösningen kan fås.
Citera
2014-01-15, 00:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Är det där verkligen hela uppgiften? Nu är jag bäng och trött, men jag tycker det behövs åtminstone en känd faktor till innan lösningen kan fås.
den glider ju längst n luftkuddebana kraften kommer från vänster. vad röker du för roligt?
Citera
2014-01-15, 00:39
  #4
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bil1566
den glider ju längst n luftkuddebana kraften kommer från vänster. vad röker du för roligt?
Jaha, but still.


Om dess hastighet minskar, vilket jag antar att den gör, går accelerationen åt motsatt håll (dvs åt vänster).

Angående hur de är kopplade är jag för trög för att fatta vad de menar...

Krafter som påverkar är gravitationen (nedåt), friktionen (luftmotstånd) (samt luftkuddbanan som jag antar är så pass liten att du inte ska ta med den)
Citera
2014-01-15, 09:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Om dess hastighet minskar, vilket jag antar att den gör, går accelerationen åt motsatt håll (dvs åt vänster).

Eller åt höger med en negativ acceleration
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback