Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det stämmer inte alls. Putin motsatte sig Natomedlemskap i grannlandet och Minskförhandlingarna, som mörklades av våra media, handlade om folkets rättigheter i Donbas.
Ryssland invaderade Ukraina i februari 2014, långt innan Nato fanns på kartan. Däremot var EU i allra högsta grad närvarande, Maidan-protesterna för EU-medlemskap pågick fortfarande i Kiev. Något Putin som sagt inte kunde tolerera.
Citat:
EU skall inte lura oss att "markera" mot Ryssland genom att ödelägga våra egna länder med fler sanktioner och rusta upp I Europa som EU nu vill göra.
Vi "ödeläggs" inte av några sanktioner mot Ryssland. Några europeiska företag får lite lägre försäljning, men det kommer de att överleva. Rusta upp militärt lär vi bli tvungna att göra oavsett vad EU säger. Schweiz är också mitt i en upprustningsprocess. Det är inte EUs fel att världsläget har förändrats.
Citat:
När USA nu sluter fred med Ryssland skall vi också göra det. EU skall inte lura oss en gång till att vara bror duktig med koldioxiden, flyktingarna, lägga ned kärnkraft, höga bensinpriser etc.
Din förmåga att fortsätta upprepa lögner om och om igen efter att du blivit överbevisad är imponerande. Jag utgår ifrån att du är pensionär, eller åtminstone gammal. Jag har svårt att se en ung person vara så trög. Eller för den delen tåla att bli upprepat förödmjukad.
Vi får ta det igen: EU har ingenting med koldioxid, flyktingar, kärnkraft eller bensinpriser att göra. Så, nu var det sagt, för sjuttioelfte gången.
Citat:
EU vill ha soldater och sanktioner. Det skall vi skita i. Är det någon som tror Putin invaderar igen har vi Nato. Men Sverige har inga konflikter med Ryssland vilket Ukraina hade och det mörklades I media.
Du har kanske missat det, men Nato går mot upplösning. Lyckligtvis har EU alla förutsättningar för att bli en säkerhetspolitisk ersättning den dagen så krävs.
Citat:
Men EU kan säkert skapa nya konflikter och krig mot Ryssland när EU, som du säger, skall "markera" mot Ryssland. Därför skall man inte låta EU rusta upp och fortsätta konflikterna mot Ryssland.
Man behöver inte skapa konflikter med Ryssland. Det gör Ryssland utmärkt på egen hand. Du har kanske inte hört det gamla ryska talesättet: "Ryssland har bara två vänner - sin armé och sin flotta". Underförstått: resten är fiender.