Hon är inte trovärdig när det gäller koldioxidutsläppen för Strasbourgflytten.
Jag ska använda orden från en annan EU parlamentariker nämligen Anders Wijkman som jag anklagade för att vara en koldioxidvärsting. Svaret blev; ”Att mina utsläpp är höga är ingen nyhet. Jag kan inte undvika flygresor fram och tillbaka till Bryssel. Resorna till Strasbourg är helt onödiga, där har du rätt. Det är Frankrike som bromsar. Skriv gärna till Sarkozy och protestera.”
Samtidigt vill Lövin höja bensinskatten här i Sverige.
”Lövin är den perfekta kandidaten. Hon flyger för hela 4 miljoner kronor om året för skattebetalarnas pengar. Bara för att ”känna sig fräsch” som hon har sagt till PK-media”.
Det EU sysslar med är en ren parodi!
Många är irriterade över den årliga flytten av EU mellan Bryssel och franska Strasbourg. Det krävs 1 miljon röster av medborgare i EU för att protestera mot ett beslut. När man ute i Europa lyckades samla in 1 miljon underskrifter som krävdes, kastade man helt enkelt underskrifterna i papperskorgen.
Anna Maria Corazza Bildt (M) och Göran Färm (S) skriver: ”När det gungar under fötterna på Europas ekonomi är vi eniga om att vi inte får missa chansen till en stor besparing, som också skulle få kraftigt positiva konsekvenser för miljön - att stoppa Europaparlamentets flyttkarusell till Strasbourg. Varje år kostar flytten av Europaparlamentet mellan Bryssel och Strasbourg de europeiska skattebetalarna cirka 2 miljarder kronor. Årligen släpps 19 000 ton koldioxid ut i onödan, för att parlamentet måste resa till Strasbourg 12 gånger per år. Stora delar av personalen flyttas från ett land till ett annat varje månad, vilket kräver dubbla uppsättningar datorer, skrivbord, stolar, kopiatorer och så vidare. Flytten är många emot. Samtliga svenska parlamentariker och många fler parlamentariker har röstat för ett stopp.
Räknar man på det nu aktuella klimathysterin, så har Strasbourgflytten på 10 år ansvarat för 190000 ton koldioxidutsläpp och det är fullständigt vansinnigt. Ovanpå detta får skattebetalarna årligen betala 2 miljarder för flytten, 20 miljarder på 10 år.
Lövin är den perfekta kandidaten. Hon flyger för hela 4 miljoner kronor om året för skattebetalarnas pengar. Bara för att ”känna sig fräsch” som hon har sagt till PK-media.
http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.com/2019/07/det-eu-sysslar-med-ar-en-ren-parodi.html
http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.com/2020/08/cecilia-malmostrom-tror-hon-har-rent.html