2014-05-17, 17:35
Medlem
Nu börjar valfläsket komma. Alla partier har vetat om denna lyx i åtskilliga år men varit alldeles tyst, men så fort det stundar val....

http://www.expressen.se/nyheter/val2...pa-lyxen-i-eu/
Citera
2014-05-17, 23:54
Medlem
HipsterHitlers avatar
Tack för länken, Francois! Skönt ändå att SVT kan belysa ämnet från en kritisk vinkel.

Som du säger, uea, de vaknar till några dagar innan valet... ett spel för gallerierna detta.
Citera
2014-05-18, 10:05
Medlem
UlphSvensons avatar
http://henrikalexandersson.blogspot....-kritiska.html
Citera
2014-05-18, 13:18
Medlem
Tror ni att det är "Bag in box vin"?

Enligt Viktoria Raft på Centerpartiets riksorganisation har EU-kommissionen en vinkällare med 15 500 vinflaskor till ett värde av drygt 2,5 miljoner svenska kronor, med syftet att ”underhålla besökande politiker, diplomater och lobbyister”.
Citera
2014-05-19, 11:07
Medlem
Jag tror att de flesta vill ha en rättsstat. Sedan tittar man på EU parlamentarikerna som förskingrar 1,5 miljarder årligen utan att det åtgärdas. En påminnelse. Om man står framför en bankomat som spottar ut 500-kronorssedlar, en i sekunden, så måste man stå där dygnet runt (utan kisspaus) i nästan 33 dygn för att få ut 1 500 000 000 kr. Ingen åtalas, ingenting händer. Röstar man så godkänner man att EU parlamentarikerna kan fortsätta stå utanför lagen och vad är det som säger att det inte kommer att fortsätta kommande 5 år?
Citera
2014-05-19, 13:25
Medlem
Det trummas ut att om man inte röstar så har man inget att säga till om. Själv röstade jag inte i det förra valet så jag anser mig oskyldig till EU utvecklingen. Massarbetslöshet, självmordfrekvensen har ökat, parlamentarikernas förskingringar. Det är i själva verket de som röstade i EU valet som bär ansvaret till utvecklingen.
Citera
2014-05-19, 14:56
Medlem
Fundamentalt tankefel.

Det kan omöjligen vara de som röstade EU kritiskt som är ansvariga.
Lika litet som de som röstade SD 2010 är ansvariga för Sveriges helt bisarra massinvandring.

De som inte röstade sket i vilket i båda fallen.
Citera
2014-05-19, 15:39
Medlem
Jag vet att det fanns de som röstade EU kritiskt. Hjälpte det? Blev det då ingen tex massarbetslöshet?
Sedan är det en viss skillnad på ett inhemskt val där man som parti står bakom en viss fråga, medan eu parlamentariker från samma parti kan rösta diametralt olika.
Citera
2014-05-19, 16:41
Medlem
Här är beviset på att de röstar olika.

http://www.dn.se/valet-2014/de-har-makten-i-eu/
Citera
2014-05-20, 06:25
Medlem
Kanske har jag fel, men jag tror aldrig politikerna kommer att släppa EU.
De är mer övertygade om att EU är rätt än B oko Haram är att västerländsk utbildning är synd.
Och det är inte bara dom utan de stora multinationella intressena, bankerna och företagen, som vill ha det här.
Och i slutändan är det inte politikerna utan dessa som styr över ländernas produktion.
Och de har bestämt sig för att ha mest produktion utanför väst.
EU s politik kommer vara till deras fördel.Detta är en union skapad för att gynna handel och kapital.
Citera
2014-05-20, 09:22
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnhildRagnholm
Kanske har jag fel, men jag tror aldrig politikerna kommer att släppa EU.
De är mer övertygade om att EU är rätt än B oko Haram är att västerländsk utbildning är synd.
Och det är inte bara dom utan de stora multinationella intressena, bankerna och företagen, som vill ha det här.
Och i slutändan är det inte politikerna utan dessa som styr över ländernas produktion.
Och de har bestämt sig för att ha mest produktion utanför väst.
EU s politik kommer vara till deras fördel.Detta är en union skapad för att gynna handel och kapital.

Fast vad vi ser idag är att politiker bytts bort i val, partier väljs bort ur riksdagen.
Citera
2014-05-20, 15:20
Medlem
En EU parlamentariker har 146000 kr för att anställa en assistent. 10 parlamentariker "delade" på en assistent som fick 80000 kr. De gav personen 8000 kr var. Resterande 138000 kr stoppade var och en i egen ficka. Det blir en bra extraförtjänst på ett år. Det är större risk att månen skulle falla ner än att jag skulle rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in