Citat:
Ursprungligen postat av
uea
Det trummas ut att om man inte röstar så har man inget att säga till om. Själv röstade jag inte i det förra valet så jag anser mig oskyldig till EU utvecklingen. Massarbetslöshet, självmordfrekvensen har ökat, parlamentarikernas förskingringar. Det är i själva verket de som röstade i EU valet som bär ansvaret till utvecklingen.
Jag tröttnar på att sådana som du förstör för alla oss som verkligen vill bli av med den odemokratiska koloss som EU är. Jättebra taktik, verkligen! Detta är ett jättetroligt uttalande i maktens korridorer:
"Nej, nu är det faktiskt så få som har röstat att vi måste erkänna inför alla att detta är odemokratiskt. Trots att vi är en hundraprocentig majoritet här som vill fortsätta med projektet bör vi faktiskt sluta tjäna våra grova pengar, stoppa vårt projekt och sluta ha makt. Allt detta för att jag misstänker att den stora andelen som inte röstat kanske vill säga något, men inte förstår hur man gör."
Hur många tror du måste skita i att rösta för att de som styr EU plötsligt ska få en dramatisk känsla för demokrati och säga detta? Förra gången var det 43% som röstade i EU. Hur lågt måste vi gå?
Självklart ska man rösta EU-kritiskt om man nu är EU-kritisk. Allt annat är idioti. De bryr sig nog inte jättemycket om att folk sitter hemma och muttrar istället för att rösta, bara de får igenom sina förslag. Röstar man inte trots att man har en tydlig åsikt och ett parti att rösta på så sviker man alla, och uppmanar man andra att göra likadant är man en sabotör. Om de som är emot EU i sin nuvarande form hade fått in detta i skallen hade vi sluppit EU eller så hade EU sett mycket annorlunda ut (beroende på hur de där resterande 57% hade röstat).
Så sluta nu med dessa dumheter.