Citat:
Ingen av skattebetalarna i hela EU har någon aning om bedrägerierna som avslöjades 2006 hade förekommit före inte heller efter.
2000 ingen revision
2001 ingen revision
2002 ingen revision
2003ingen revision
2004 ingen revision
2005 ingen revision
2006 så kom då bedrägerirapporten för året men hemligstämplades snabbt.
och låstes in i ett rum med vakter stående utanför.
2007 ingen revision
2008ingen revision
OSV.
Jag har tidigare kallat Wijkman för en koldioxidvärsting i och med Strasbourgflytten. Han förnekade det inte men förklarade sig att han måste kunna sköta sitt jobb. Han har ungefär samma ryggrad som farbror Sven, För han ville att jag skulle skriva till Sarkozy och klaga för han tordes inte själv. Visserligen är jag bra på att äta franska.
2000 ingen revision
2001 ingen revision
2002 ingen revision
2003ingen revision
2004 ingen revision
2005 ingen revision
2006 så kom då bedrägerirapporten för året men hemligstämplades snabbt.
och låstes in i ett rum med vakter stående utanför.
2007 ingen revision
2008ingen revision
OSV.
Jag har tidigare kallat Wijkman för en koldioxidvärsting i och med Strasbourgflytten. Han förnekade det inte men förklarade sig att han måste kunna sköta sitt jobb. Han har ungefär samma ryggrad som farbror Sven, För han ville att jag skulle skriva till Sarkozy och klaga för han tordes inte själv. Visserligen är jag bra på att äta franska.
Min ryggrad består av stål (made in EU), så du behöver inte oroa dig.
Flytten är många emot. Samtliga svenska parlamentariker och många fler parlamentariker har röstat för ett stopp.
Det krävs vilja, uthållighet och skicklig diplomati i parlamentet och i rådet för att få ett slut på flytten. Man måste erbjuda Frankrike något. Det har trots allt investerats mycket i Strasbourg. Parlamentet kan kanske tas över av Europarådet och eventuellt en EU-myndighet. Eller kan man få ett FN-organ dit. Eller någon annan internationell organisation. Jag ser möjlighet och lösningar. Men det behövs morötter som sagt. Frankrike har ju fördraget på sin sida och kan alltid säga nej. Men finns det en vettig uppgörelse är det svårare för fransmännen att säga nej. Miljöargumentet väger tyngre för varje dag.