2019-05-25, 17:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Ingen av skattebetalarna i hela EU har någon aning om bedrägerierna som avslöjades 2006 hade förekommit före inte heller efter.

2000 ingen revision
2001 ingen revision
2002 ingen revision
2003ingen revision
2004 ingen revision
2005 ingen revision
2006 så kom då bedrägerirapporten för året men hemligstämplades snabbt.
och låstes in i ett rum med vakter stående utanför.
2007 ingen revision
2008ingen revision
OSV.

Jag har tidigare kallat Wijkman för en koldioxidvärsting i och med Strasbourgflytten. Han förnekade det inte men förklarade sig att han måste kunna sköta sitt jobb. Han har ungefär samma ryggrad som farbror Sven, För han ville att jag skulle skriva till Sarkozy och klaga för han tordes inte själv. Visserligen är jag bra på att äta franska.

Min ryggrad består av stål (made in EU), så du behöver inte oroa dig.

Flytten är många emot. Samtliga svenska parlamentariker och många fler parlamentariker har röstat för ett stopp.

Det krävs vilja, uthållighet och skicklig diplomati i parlamentet och i rådet för att få ett slut på flytten. Man måste erbjuda Frankrike något. Det har trots allt investerats mycket i Strasbourg. Parlamentet kan kanske tas över av Europarådet och eventuellt en EU-myndighet. Eller kan man få ett FN-organ dit. Eller någon annan internationell organisation. Jag ser möjlighet och lösningar. Men det behövs morötter som sagt. Frankrike har ju fördraget på sin sida och kan alltid säga nej. Men finns det en vettig uppgörelse är det svårare för fransmännen att säga nej. Miljöargumentet väger tyngre för varje dag.
Citera
2019-05-25, 18:11
Medlem
Vilket svammel för att demokratin ska gälla så förespråkar du att Frankrike måste få något fläskben. (läs mutas).
Det är ju en ren parodi. När man ute i Europa lyckades samla in 1 miljon underskrifter som krävdes, kastade man helt enkelt underskrifterna i papperskorgen och räknar man på det nu aktuella klimathysterin så har Strasbourgflytten på 10 år ansvarat för 190000 ton koldioxidutsläpp fullständigt vansinnigt. Sedan låtsas man i EU parlamentet applådera åt Greta när hon talar. Maken till hyckleri får man leta efter.
För att inte tala om att skattebetalarna fått årligen betala 2 miljarder, alltså 20 miljarder på 10 år.

När det gungar under fötterna på Europas ekonomi är vi eniga om att vi inte får missa chansen till en stor besparing, som också skulle få kraftigt positiva konsekvenser för miljön - att stoppa Europaparlamentets flyttkarusell till Strasbourg. Det skriver Anna Maria Corazza Bildt (M) och Göran Färm (S).Varje år kostar flytten av Europaparlamentet mellan Bryssel och Strasbourg de europeiska skattebetalarna cirka 2 miljarder kronor. Årligen släpps 19 000 ton koldioxid ut i onödan, för att parlamentet måste resa till Strasbourg 12 gånger per år. Stora delar av personalen flyttas från ett land till ett annat varje månad, vilket kräver dubbla uppsättningar datorer, skrivbord, stolar, kopiatorer och så vidare.
Citera
2019-05-25, 18:27
Medlem
Eutopia95s avatar
Kom ihåg när ni röstar imorgon, att när 3 länder röstade nej till Lissabonfördraget som skulle flytta mer makt till EU så ställdes alla andra folkomröstningar in i andra länder. Det går inte att ändra EU:s väg som är utstakad och cementerad.

Margot Wallström (S), som då genom Sveriges ordförandeskap var en slags frontfigur tyckte att folket hade röstat helt fel, och ville ta om omröstningarna. Alltså Sveriges nuvarande utrikesminister talade om för andra länder att dom hade röstat fel.

EU-kritik är i princip förbjudet, ändå finns den. Och det beror på hur ruttet och korrupt hela EU-bygget är.
Citera
2019-05-25, 18:56
Medlem
Jag känner meste en avsky över falskheten hos EU.En hel värld av ungdomar som demonstrerar för klimatet och sin framtid samtidigt som EU parlamentarikerna låtsas att de står bakom och applåderar Greta, när de egentligen för en hel ungdomskår bakom ljuset. Jag tycker att EU representerar världens värsta hyckleri.
Citera
2019-05-25, 20:50
Medlem
Greta-effekt i tyska EU-valet – ”Alla partier pratar om klimatet”

96 tyska EU parlamentariker och 74 franska är helt överens om att Strasbourg ska finnas kvar,så man för bara ungdomarna bakom ljuset
Citera
2019-05-26, 08:53
Medlem
Det som göms i snö kommer fram vid EU valet.

KD: ”Här förhandlar C och L med SD”
Centerpartiet och Liberalerna säger att man aldrig förhandlar med Sverigedemokraterna.
Aftonbladet kan kort före EU-valet, via en tidigare hemlig mejlkonversation, avslöja att partierna förhandlar med Jimmie Åkessons parti i riksdagens trafikutskott.

– Det är väldigt förvånande varje gång jag hör Jan Björklund och Annie Lööf påstå att man aldrig förhandlar med SD, säger Magnus Jakobsson (KD).

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...etet-med-sd-nu
Citera
2019-05-26, 09:10
Medlem
”Europas framtid avgörs nu. Varje demokrat som väljer att stanna hemma från valet låter de extrema krafternas röster väga dubbelt, skriver statsminister Stefan Löfven.”

https://www.expressen.se/debatt/lat-...dubbelt-i-dag/

Han borde tala om att det är bättre att rösta på ett EU där 751 EU parlamentariker, om alla varit svenska, nu suttit på Hinseberg eller Kumla efter att ha grävt i fickorna på Europas befolkning, även på de som tillhör LO, samt alla fattigpensionärer. Det verkar Löfven inte ha några problem med.

Undrar om Svedala är förutseende för de ska rösta om ett nytt fängelse.
Citera
2019-05-26, 11:03
Medlem
farbror Svens avatar
Ja, uea, missa nu inte chansen att påverka EU:s framtida riktning. Upp ur soffan.
Citera
2019-05-26, 11:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutopia95
Kom ihåg när ni röstar imorgon, att när 3 länder röstade nej till Lissabonfördraget som skulle flytta mer makt till EU så ställdes alla andra folkomröstningar in i andra länder. Det går inte att ändra EU:s väg som är utstakad och cementerad.

Margot Wallström (S), som då genom Sveriges ordförandeskap var en slags frontfigur tyckte att folket hade röstat helt fel, och ville ta om omröstningarna. Alltså Sveriges nuvarande utrikesminister talade om för andra länder att dom hade röstat fel.

EU-kritik är i princip förbjudet, ändå finns den. Och det beror på hur ruttet och korrupt hela EU-bygget är.

Spanien röstade först och godkände fördraget. I de flestas länderna godkändes det i parlamenten.

Frankrike, Nederländernas nej satte stopp för fördraget. Sex planerade omröstningar ställdes då in. Luxemburg däremot höll sin folkomröstning (ja), inte långt efter Frankrike.
Citera
2019-05-26, 11:40
Medlem
Hellre drag jag med en osthyvel längst skenbenet än att jag skulle rösta på ett korrupt EU.
Citera
2019-05-26, 11:44
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Hellre drag jag med en osthyvel längst skenbenet än att jag skulle rösta på ett korrupt EU.

Det är sånt Kreml gillar att höra.
Citera
2019-05-26, 11:50
Medlem
Till skillnad från många andra så gillar jag att kunna se mig själv i spegeln på morgonen utan att blicken ska falla ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in