Citat:
Ursprungligen postat av
se33
Börja med att säga upp alla abbonemang. Ring banken. Prata med din arbetsgivare. Kanske även kontakta en mäklare. Ta det lugnt och gör inte av med pengar i onödan just nu, det som kan vänta får vänta.
EDIT: oj, ser mer ut som om du hyr, då är mäklaren ingen som kan hjälpa, och kanske inte banken heller om du inte har stora lån av någon annan anledning.. prata med hyresvärden istället.
Jag har redan sagt upp allt som jag kan! Vilket suger, sagt upp gym m.m.
Det tar fortfarande 3 månader för vissa saker att försvinna.. vilket jag inte har pengar till.
Det är efter allt är borta som jag inte har pengar kvar.
Jag kan inte ta några lån för jag har inte fast jobb. Jag kan inte heller snacka med min arbetsgivare för de bryr sig inte alls.
Ja, jag hyr. Tror du verkligen min hyresvärd skulle bry sig om min ekonomi?
Citat:
Ursprungligen postat av
BornToBeFree
Får man fråga vad din årsinkomst ligger på just nu?
Är du fast anställd, tills vidare eller vikarie?
Hur hög är hyran på lgh? Är det en hyresrätt eller bostadsrätt? Hur stor är den?
Hur mycket har du i avbetalningar varje månad?
Edit: Såg att du redan svarat på lite.
Den ligger på omkring 220,000 tror jag.
Behovsanställd just nu. Ska få kontrakt igen som tidsbegränsat men chefen är på semester. Ska då få 50-75 %.
Hyran ligger på 6200kr och den är 70kvm. Det är hyresrätt.
---------
Inkomst: Omkring 11,5tkr i månaden.
Hyra: 6200
Klarna: 400kr i månaden (Totalt 5000)
Ikea: 500kr i månaden (Totalt 11,000)
Telia (Bredband, tv samt avbetalning på en surfplatta): No clue faktiskt.. har sagt upp och ändrat så mycket så inte exakt säker på vad det kommer gå på. 700 kanske tack vare surfplattan. Det är 6 månader kvar på plattan.
CSN: 1350kr (Totalt 16,000kr) jag studerade 2 månader förra året och tog lån under den tiden. Ska börja betala nu.
Busskort: 500kr
Telenor (Telefon och abonnemang): 500kr
El (betalar varje 3 månader): Denna månaden är det 1300kr - Omkring 250kr i månaden.
Alfakassan: 150kr
Hemförsäkring: 200 - Men får nog säga upp detta..
Hyresgästförening: 90kr - Samma här..
Totalt: 11890kr i räkningar. Detta är utan mat. Dock får jag mat när jag jobbar som dras av på lönen (typ 20kr per dag).
Citat:
Ursprungligen postat av
Adoni
Vad jobbar du med? Sök alla dessa 19-25 jobb och se om du får något som kanske är bättre betalt.
Jag antar att man inte kan kräva ett ex att betala efterssom det är skrivet i ditt namn, hon har väl ingen skyldighet att betala. Prata med någon bank eller någon som är duktig på privatekonomi och ta inga dyra lån (sms-lån).
Söker redan allt. Men de flesta vill ha någon som kan jobba minst 3 dagar i veckan. Vilket jag inte kan ifall jag inte säger upp mitt nuvarande arbete :/ Vilket är "Säkra" timmar så att säga.
Då jag jobbar olika dagar varje vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av
swede1986
Kan du ta in en inneboende? Kolla om det är någon annons ute från någon som vill hyra ett rum.
Det är en 2a.