• 3
  • 4
2023-01-06, 05:46
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Frnvaron av rdsla och inre tomhet.
Frnvaro av rdsla fr ett perfekt liv? Bisarr tanke, man skulle d tmligen fort.

OnT: r det naivt att tro man lever det perfekta livet? Enda jag kan se motverkar mina realisationer till det bttre r harm.
Citera
2023-01-06, 05:51
Medlem
Alepherons avatar
Att allt flyter p och man slipper mta en massa motstnd och hinder i livet.

Att med jmna mellanrum knna sig upprymd ver saker. Kan vara en frmsta egenskap som jag saknar frn barn och ungdomsren. Nr mycket kndes nytt och outforskat.

Nn sorts sexualdrift hade varit bra att knna av varje dag. Har ocks en positiv inverkan p humret. Gr en lite mer milt instlld till livet i vrigt.
Citera
2023-01-06, 05:59
Medlem
Nu blir det saker som hade gjort MITT LIV perfekt.

Friheten att skapa och vara kreativ utan massa censur och PKism.

Kunna ha ppna diskussioner om allt mellan himmel och jord. Dvs. diskussionerna tystas inte av politiska ptryckningar p olika stt via lagstadgande osv. Samma gller dock fr kritik mot samhlle osv.

Att knna sig behvd fr andra och vara en del av ett samhlle vars ml man str bakom.

Knna ngon sorts gemenskap med mnniskorna man har runt sig.

Att ha framtidstro och hopp om framtiden istllet fr hundratals bistra sanningar att kunna peka p.

Att kunna ha en drglig tillvaro utan att behva stiga upp med en klump i magen.

Att slippa vara rdd fr mobbning sfort det r lite strre grupper.

Det blir dock svrt att svara p d hela verkligheten hade behvts gras om.

T.ex. bort med svenskarna som pushat massinvasion, censur och frbud mot skapande/kreativitet.
Manshatet i samhllet, anti-straight, anti-vit propaganda och hat, hot och vld. Srskilt p utbildningar.

Fast d hade ju inte jag kunnat finnas. S det blir lite svrt att svara p.

Men en stor del av Sveriges befolkning hade behvt slutat existera fr att det ska brja g mot ngot som ens kan nrma sig perfekt.
T.ex. min far.

lskar honom, men hans pkism och dess konsekvenser har spillt ver p mitt liv s lnge jag kan minnas.
Citera
2023-01-06, 08:56
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Frnvaro av rdsla fr ett perfekt liv? Bisarr tanke, man skulle d tmligen fort.

OnT: r det naivt att tro man lever det perfekta livet? Enda jag kan se motverkar mina realisationer till det bttre r harm.

Som jag skrev; ett perfekt liv r frnvaro av bde rdsla och inre tomhet.
Sedan hur detta uppns r individuellt.
Citera
2023-01-06, 08:58
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Som jag skrev; ett perfekt liv r frnvaro av bde rdsla och inre tomhet.
Sedan hur detta uppns r individuellt.
Har du ngon klla eller r det en gissning ur ndan?

Med brist p rdsla men fullproppat inre s mts vi av en obalans enligt de flesta filosofiska lror. Med andra ord lter det otroligt att obalans r grunden till det perfekta livet.
Citera
2023-01-06, 10:39
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Har du ngon klla eller r det en gissning ur ndan?

Med brist p rdsla men fullproppat inre s mts vi av en obalans enligt de flesta filosofiska lror. Med andra ord lter det otroligt att obalans r grunden till det perfekta livet.

Att odla mortter ger frid.
Men efter skrd mste du sortera dem efter vikt och lngd, annars blir de kosmiska vindarna strda.
Lycka till.
Citera
2023-01-06, 11:54
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Att odla mortter ger frid.
Men efter skrd mste du sortera dem efter vikt och lngd, annars blir de kosmiska vindarna strda.
Lycka till.
Vad snackar du om. Livet r inte att odla mortter...
Citera
2023-01-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuwanda
Vad, kra Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en mnniska uppn fr leva det perfekta livet? Ligga med s mnga blondiner som mjligt? F de strsta brstmusklerna i vrlden? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som s? Jag r lite osker p min egen uppfattning, men den kommer s smningom nr jag formulerat ihop den.

Jag r lite osker i vilket forum jag skulle posta s om ngon misstycker mot vitt val, fr Mod grna flytta den.

1. Ett liv nr man knner yttre och inre trygghet frn hot.

2. Nr man fr gna sig t det man finner stimulerande, intressant och utvecklande. Nr man allts befinner sig i ett tillstnd av s. k. flow. Nr "flow" intrder, r man helt uppslukad av sin aktivitet.

3. Nr man r "tillrckligt" frisk, bde psykiskt och fysiskt.

4. Nr man knner ovillkorlig krlek frn omgivningen.

5. Man knner harmoni och tillfrsikt. Tro p sig sjlv. Hopp infr framtiden.
Senast redigerad av BINARY-CIS-PERSON 2023-01-08 kl. 22:13.
Citera
2023-01-08, 23:59
Medlem
particulum1s avatar
En individ som r njd med hur den lever, vad den har och r utan begr efter frndring eller att erhlla ngonting lever enligt mig det perfekta livet.
Citera
2023-01-09, 00:16
Medlem
TheSamePersons avatar
Islam.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto