2022-07-02, 10:20
Medlem
Borta.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Speak for yourself om meningsfullhet, tolkningar, verleva etc.
Urskta att jag frskte hjlpa. Jag glmmer ibland bort att den vanliga mnniskan bara vill tjta skit, dricka bira och eventuellt mtas precis p den punkt de knner att de r i stunden.

Vilket innebr att dessa frsk till djupare frstelse gr lite skillnad, fr du r ej intresserad av filosofi, du ville bara bekrftas och hra att ngon annan broder kan relatera. Du kanske bara rkade hamna hr av en slump, kanske under ngon fylla sjlv i vardagsrummet med surfplattan i hgsta hugg.
Citera
2022-07-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Regel 1.0 skaffa inte barn. Gr du det s ldras du 20 r utan att fatta hur det gick till. Mamman till barnen blir ful och fet och du frlorar flera miljoner i utgifter som du kunde kpt dig massa lycka fr. Knner inte ett enda par som blivit lyckligare av barn hur grna dom n vill frmedla det p insta fr efter ett glas vin eller l s kommer sanningen fram direkt, dom ngrar sig.

+1
Citera
2022-07-02, 11:53
Medlem
nerdnerds avatar
Ett bra liv r nr man kan ta sig an krvande utmaningar, ge sig fan p att lyckas, och iaf ofta ocks lyckas, t ex i fysiska aktiviteter, utbildning, jobb, familjebildning, bostad, resor, boklsning...

Men skit i facebook och instagram och liknande. Skit i Netflix. Lev istllet. Aktivt.
Citera
2022-07-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men skit i facebook och instagram och liknande. Skit i Netflix. Lev istllet. Aktivt.
ven Flashback.
Citera
2022-07-02, 12:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
ven Flashback.
ven solen har flckar.
Citera
2022-07-02, 13:01
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuwanda
Vad, kra Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en mnniska uppn fr leva det perfekta livet? Ligga med s mnga blondiner som mjligt? F de strsta brstmusklerna i vrlden? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som s? Jag r lite osker p min egen uppfattning, men den kommer s smningom nr jag formulerat ihop den.

Jag r lite osker i vilket forum jag skulle posta s om ngon misstycker mot vitt val, fr Mod grna flytta den.
Det var en gng i min ungdom som jag var totalt vertygad om att jag skulle d. Det var det bsta som hnt mig fr det gav mig perspektiv p tillvaron, vad som r viktigt och vad som r brus.

Efter det skulle jag sga att jag lever det perfekta livet, dr jag vrdestter de sm sakerna i tillvaron och lgger inte s mycket vikt vid vad andra tycker och tnker om mig.

Generellt kan jag vl sga att pengar r bra till en viss grns, s lnge man har s man kan tcka sina basala behov och lyxa till det ngon gng ibland. Efter det gr pengar inte en s mycket lyckligare, jag sger inte att dom inte gr en lyckligare fr det gr dom men inte p samma stt som till nr basbehoven r tckta. Drefter kommer familj och vnner och nra relationer (anledningen att jag stter pengar till basbehov frst r att jag inte tror folk som har familj och vnner blir srskilt lyckliga av att svlta ihjl ihop).

Att ga saker r i princip meningslst om man inte har ngon man bryr sig om att dela det med eller bertta fr. Det r stor skillnad att bertta om sin ventyrliga resa i djungeln fr ngon man gillar och knner n fr ngon random person p krogen.

Visst hade det vl varit kul att komma p ngot som man blir knd fr som Da Vinci eller Einstein men de stora upptckternas tid r nog tyvrr frbi s p sin hjd fr man nog rkna med att f namnge en oknd skalbaggsart som endast en handfull biologistudenter fr hra talas om eller hitta ngon metalldopning som ngon enstaka fysiker fr hra talas om s ven om det kan vara ngot att strva efter s ska man nog inte g och m dligt ver att man inte lyckas bli knd.
Citera
2022-07-02, 13:11
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Regel 1.0 skaffa inte barn. Gr du det s ldras du 20 r utan att fatta hur det gick till. Mamman till barnen blir ful och fet och du frlorar flera miljoner i utgifter som du kunde kpt dig massa lycka fr. Knner inte ett enda par som blivit lyckligare av barn hur grna dom n vill frmedla det p insta fr efter ett glas vin eller l s kommer sanningen fram direkt, dom ngrar sig.
Skulle nog sga att du har bde rtt och fel.

Jag kan helt rligt sga att mina barn r det enskilt bsta som hnt mig och den enskilt strsta gldjekllan i mitt liv. Att f vara med och forma en ny liten mnniska r fantastiskt.

Det r ocks den enskilt strsta oroskllan i mitt liv. Innan spelade saker inte s stor roll s det r frst med barnens intg man ser sin egen ddlighet som ngot negativt. Som jag skrev ovan var jag sker p att d en gng i min ungdom. Visst det var inte optimalt och jag tyckte synd om mina frldrar men p det stora hela spelade det mindre roll. D klippdk jag, dykte, sysslade med olika extremsporter fr adrenalinkickar. Allt det dr har jag lagt av med sedan jag fick barn eftersom jag vet att de behver mig. S jag har bytt en form av lycka (ytlig, snabba fixar) mot en annan (djupare, mer konstant).
Man oroar sig ven vldigt mycket fr barnen s de inte hittar p ngot dumt och dr eller frstr sina liv och denna oron r det enskilt strsta negativa med barn. Det r ngot man sjlv inte kan pverka s man r rtt hjlpls. Detta vittnar dock om lyckan med barn fr om man bara hade tyckt att barnen gjorde ens liv skit skulle det ju inte gra ngot om de lekte vga ta i vajern p tgvagnstaken...
Citera
2022-12-20, 01:25
Medlem
Bra hlsa. Ett arbete man trivs med och en bra ln. Bra relation med slkt och vnner. Ett sunt ktenskap. Inga ouppklarade oegentligheter.
Ett bra boende. Trygg ekonomi.

Givande hobbys. En bra bil. Egentid.
Citera
2023-01-05, 17:33
Medlem
Sommarvikingens avatar
Fr mig: Att bo ute i naturen, i en skog, p landsbygden. Att ha en fru och barn. Att ha ett jobb som man trivs p och som man mr bra av... Allts bra arbetsmilj.

Alternativt att inte ha ngot jobb alls och vara ekonomiskt oberoende.

Mitt perfekta liv r att m bra, ha fru och barn och att vara ekonomiskt oberoende. Har jag dom tre sakerna s kan jag d lycklig.
Citera
2023-01-05, 17:40
Medlem
Vitiss avatar
Frnvaron av rdsla och inre tomhet.
Citera
2023-01-05, 23:01
Medlem
Citat:
Vad, kra Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en mnniska uppn fr leva det perfekta livet? Ligga med s mnga blondiner som mjligt? F de strsta brstmusklerna i vrlden? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som s? Jag r lite osker p min egen uppfattning, men den kommer s smningom nr jag formulerat ihop den.

Jag r lite osker i vilket forum jag skulle posta s om ngon misstycker mot vitt val, fr Mod grna flytta den.

Rent bokstavligt , det perfekta livet kan bara levas av den som vet allt om allt, och har inteligens nog att koppla ihop ondliga tankekedjor..

Men det perfekta livet som uttryck r bara ett snabbt stt att uttrycka sej p.
Emedan alla vet att man menar ngot som ingen kan frklara

Nyligen har jag ter frsttt ngot om lycka som var en sjlvklarhet fr mej som barn men som jag sedan glmde bort i mnga r
Citera
2023-01-06, 05:43
Avstngd
Citat:

Det finns inget perfekt liv. Att vara frisk hela livet och slippa arbeta fr sitt uppehlle r det "bsta" man kan uppn.

Det bsta r att aldrig bli avlad eller fdd till att brja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in