Citat:
Ursprungligen postat av
Nuwanda
Vad, kra Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en mnniska uppn fr leva det perfekta livet? Ligga med s mnga blondiner som mjligt? F de strsta brstmusklerna i vrlden? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som s? Jag r lite osker p min egen uppfattning, men den kommer s smningom nr jag formulerat ihop den.
Jag r lite osker i vilket forum jag skulle posta s om ngon misstycker mot vitt val, fr Mod grna flytta den.
Det var en gng i min ungdom som jag var totalt vertygad om att jag skulle d. Det var det bsta som hnt mig fr det gav mig perspektiv p tillvaron, vad som r viktigt och vad som r brus.
Efter det skulle jag sga att jag lever det perfekta livet, dr jag vrdestter de sm sakerna i tillvaron och lgger inte s mycket vikt vid vad andra tycker och tnker om mig.
Generellt kan jag vl sga att pengar r bra till en viss grns, s lnge man har s man kan tcka sina basala behov och lyxa till det ngon gng ibland. Efter det gr pengar inte en s mycket lyckligare, jag sger inte att dom inte gr en lyckligare fr det gr dom men inte p samma stt som till nr basbehoven r tckta. Drefter kommer familj och vnner och nra relationer (anledningen att jag stter pengar till basbehov frst r att jag inte tror folk som har familj och vnner blir srskilt lyckliga av att svlta ihjl ihop).
Att ga saker r i princip meningslst om man inte har ngon man bryr sig om att dela det med eller bertta fr. Det r stor skillnad att bertta om sin ventyrliga resa i djungeln fr ngon man gillar och knner n fr ngon random person p krogen.
Visst hade det vl varit kul att komma p ngot som man blir knd fr som Da Vinci eller Einstein men de stora upptckternas tid r nog tyvrr frbi s p sin hjd fr man nog rkna med att f namnge en oknd skalbaggsart som endast en handfull biologistudenter fr hra talas om eller hitta ngon metalldopning som ngon enstaka fysiker fr hra talas om s ven om det kan vara ngot att strva efter s ska man nog inte g och m dligt ver att man inte lyckas bli knd.