Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-13, 18:51
  #1
Medlem
Nuwandas avatar
Vad, kära Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en människa uppnå för leva det perfekta livet? Ligga med så många blondiner som möjligt? Få de största bröstmusklerna i världen? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som så? Jag är lite osäker på min egen uppfattning, men den kommer så småningom när jag formulerat ihop den.

Jag är lite osäker i vilket forum jag skulle posta så om någon misstycker mot vitt val, får Mod gärna flytta den.
Citera
2014-01-13, 18:56
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nuwanda
Vad, kära Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en människa uppnå för leva det perfekta livet? Ligga med så många blondiner som möjligt? Få de största bröstmusklerna i världen? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som så? Jag är lite osäker på min egen uppfattning, men den kommer så småningom när jag formulerat ihop den.

Jag är lite osäker i vilket forum jag skulle posta så om någon misstycker mot vitt val, får Mod gärna flytta den.

Multimiljardär
Citera
2014-01-13, 19:00
  #3
Medlem
Uran233s avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_hedonism
Citera
2014-01-13, 19:44
  #4
Medlem
Du behöver 3 saker:

1 Något du älskar att hålla på med
2. Något att att göra/vilket kan vara samma som 1an..
3 Något att se fram emot...

Exempel

1: Hålla på med musik
2. Ditt jobb
3. Att spela in en skiva..
Citera
2014-01-13, 19:52
  #5
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuwanda
Vad, kära Flashbackare, definierar ni som det perfekta livet? Vad ska en människa uppnå för leva det perfekta livet? Ligga med så många blondiner som möjligt? Få de största bröstmusklerna i världen? Ha en familj, ett jobb, och kunna leva som så? Jag är lite osäker på min egen uppfattning, men den kommer så småningom när jag formulerat ihop den.

Jag är lite osäker i vilket forum jag skulle posta så om någon misstycker mot vitt val, får Mod gärna flytta den.


Oj vilken svår fråga. Man kan klura och klura men det är svårt att få ett svar. När är man nöjd? När vaknar man upp och tänker- jag har allt jag kan önska mig, jag lever ett perfekt liv.

Jag tror att det har med personen att göra och hur man ser på saker och hur man ser på sin tillvaro. Man ser inte sin tillvaro som perfekt baserat på hur mycket tex pengar, prylar, frihet och vänner man har. Människor ska alltid sträva efter mer och aldrig bli nöjda, för det finns alltid någonting som kan bli lite bättre. Men om man ser på sin tillvaro och fokuserar mer på vad man har istället för vad man inte har, så tror jag att många faktiskt är nöjda. Jag kan ta mig själv som exempel:
Jag är fullt frisk med en fantastisk personlighet (iallafall enligt mig själv), ett öppet sinne, oftast ett leende på läpparna, jag har en bra familj, jag svälter inte, jag är inte fattig. Jag har ingen karriär än, och jag har inte kommit dit jag vill i livet. Men jag ser ljust på min framtid och jag har världen framför mina fötter. Kan man inte se det som perfekt? Trots att jag har problem, och saker som jag vill ska vara annorlunda i framtiden- varför inte se på just denna stund och kunna kalla det perfekt på sitt sätt?

Om man kan njuta av stunderna livet ger och uppskatta det man har, tror jag att man kan göra majoriteten av sitt liv perfekt. Även fast jag strävar efter annat kan jag fortfarande se livet som perfekt och uppskatta det jag har.

Slutsats:
Definitionen av "perfekt", att allt ska vara helt felfritt, det tror jag inte existerar i någon människas liv. Det är bättre att istället uppskatta sin tillvaro och allt det perfekta man har i livet och bli lycklig.
Citera
2014-01-13, 19:54
  #6
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Du behöver 3 saker:

1 Något du älskar att hålla på med
2. Något att att göra/vilket kan vara samma som 1an..
3 Något att se fram emot...

Exempel

1: Hålla på med musik
2. Ditt jobb
3. Att spela in en skiva..

Vad händer när skivan är inspelad?
Annars en intressant tanke tycker jag.
Citera
2014-01-13, 19:55
  #7
Medlem
Jacquouilles avatar
Bra hem, bra jobb, bo i ett bra land, ha kompisar, ha en söt flickvän och ha möjligheten att sitta på en bra pub med polarna där det spelas bra musik.
Citera
2014-01-13, 20:02
  #8
Medlem
Nuwandas avatar
Jag tycker att sinnparne hade en poäng där, att alltid ha något att se fram mot. Jag själv tränar kampsport och jag ser mycket fram mot min första match om ca 3 månader. Det gör mig ganska lycklig, men även att jag ser fram emot att flytta ihop med min flickvän, att gifta mig, och få henne att "klämma ut ett par kottar". Många intressanta teorier ni har, jag ser fram emot att läsa fler.
Citera
2014-01-13, 20:23
  #9
Medlem
Germanofils avatar
När man både har tillräckligt med pengar för att kunna göra allt man vill och samtidigt tillräckligt mycket fritid för att hinna göra sakerna.

Dock så är det få förunnat, lär själv aldrig få uppleva det, men att kunna dricka gott kaffe är inte fy skam det heller.
Citera
2014-01-13, 21:41
  #10
Medlem
N0TH1NGN3SSs avatar
Jag tycker inte direkt det finns någon mall, jag tycker snarare att ju lyckligare man är desto närmare är man det "perfekta livet"
Citera
2014-01-13, 22:06
  #11
Medlem
Nar "sjalen" forstar "gud". Nar man finner forsoning med oandligheten och blir fri. Da inser man att det perfekta livet ar att leva. Nar man inser att det heliga paradiset som alla religioner talar om i "efterlivet" i sjalva verket ar i detta livet, har och nu. Mitt framfor nasan pa en.

Mja, kan lata idylliskt och religiost, men jag ar overtygad om denna forstaelse finns inom oss alla. Peace and Love
Citera
2014-01-17, 21:22
  #12
Medlem
disregardfemaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Nar "sjalen" forstar "gud". Nar man finner forsoning med oandligheten och blir fri. Da inser man att det perfekta livet ar att leva. Nar man inser att det heliga paradiset som alla religioner talar om i "efterlivet" i sjalva verket ar i detta livet, har och nu. Mitt framfor nasan pa en.

Mja, kan lata idylliskt och religiost, men jag ar overtygad om denna forstaelse finns inom oss alla. Peace and Love

Tvek på den... Världen kan vara nice, men krig och misär är inte så idylliskt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback