• 1
  • 2
2014-01-13, 15:43
Medlem
muntiis avatar
Tjena allihoppa, jag och ett par polare blev sugna på att dra till Öland Roots i sommar, det är allas första festival! Skulle ni anse att det är en go nybörjarfestival? peace
Citera
2014-01-13, 16:54
Medlem
Repeatzs avatar
Har själv inte varit där, men är man reggaeintresserad så kan jag inte tänka mig annat verkar vara skön stämning bland besökare.
Min första festival var emmaboda, hade sjukt roligt! Rekommenderas!
Citera
2014-01-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Tjena allihoppa, jag och ett par polare blev sugna på att dra till Öland Roots i sommar, det är allas första festival! Skulle ni anse att det är en go nybörjarfestival? peace
Som personen under har skrivit så är det väl för dig som är reggeaintresserad.
Jag skulle aldrig åka dit som första festival. Dra till Bråvalla eller ngt annat roligt.
Citera
2014-01-13, 22:30
Medlem
PHUCKups avatar
Om det är just reggae ni är ute efter kan ni ta en titt på Scandinavia Reggae Festival i Köpenhamn.

Har själv inte vart på någon utav nämna, men planerade på att åka på SRF men det sket sig.
Hade nog valt den före Öland Roots. Känns lite friare om man får säga så.
Citera
2014-01-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup
Om det är just reggae ni är ute efter kan ni ta en titt på Scandinavia Reggae Festival i Köpenhamn.

Har själv inte vart på någon utav nämna, men planerade på att åka på SRF men det sket sig.
Hade nog valt den före Öland Roots. Känns lite friare om man får säga så.
Är inte typ Öland Roots en "lokalbefolkningsfestival" som befolkas av sommargästerna och lite annat folk utifrån? Kan ha fel, men den känns avlägsen på allt sätt och vis.

Edit: Kollade lite youtubeklipp och det var ju en del folk.
Kändes lite som Emmaboda från alla klipp man har sett därifrån?
Citera
2014-01-13, 23:42
Medlem
PHUCKups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Är inte typ Öland Roots en "lokalbefolkningsfestival" som befolkas av sommargästerna och lite annat folk utifrån? Kan ha fel, men den känns avlägsen på allt sätt och vis.

Har som sagt inte vart på Öland Roots.
Kan du ens jämnföra Emmaboda med Öland Roots? För Emmaboda har jag vart på 3år i rad. Det är som ett andra hem och förstår inte riktigt liknelsen mellan dem två du försöker dra. Att du jämnför dem med varandra gör ont i min själ. Finns ingen festival i Sverige som mäter sig med Emmaboda, punkt.

Citera
2014-01-14, 21:11
Medlem
Nargilehs avatar
Jag har varit på öland roots flera gånger under de senaste åren.
Festivalen ligger på en underbart vacker plats i en tallskog, med bara några meter mellan campingområdet och östersjön. Stämningen är varm, lugn och glad. Vakterna är lugna och lägger sig sällan i vad folk gör. Musiken kan bli ganska enformig efter ett tag, då det tyvärr spelas mest svensk reggae på festivalen, med undantag för 2-3 utländska större akter. Men sålänge ni står ut med endast reggae under en halv vecka så ska nog allt gå finemang! Festivalen funkar finfint som förstagångs festival.

Så om ni är ute efter ett par lugna varma dagar, med glada människor, dans på stranden tills soluppgången till reggae och riktigt fin stämning, så kan jag varmt rekommendera den festivalen. Men om ni vill supa er kastrullfulla, vara höga som hus, och tokröja hela natten istället, så kan jag istället rekommendera Emmaboda.
Citera
2014-03-02, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nargileh
Jag har varit på öland roots flera gånger under de senaste åren.
Festivalen ligger på en underbart vacker plats i en tallskog, med bara några meter mellan campingområdet och östersjön. Stämningen är varm, lugn och glad. Vakterna är lugna och lägger sig sällan i vad folk gör. Musiken kan bli ganska enformig efter ett tag, då det tyvärr spelas mest svensk reggae på festivalen, med undantag för 2-3 utländska större akter. Men sålänge ni står ut med endast reggae under en halv vecka så ska nog allt gå finemang! Festivalen funkar finfint som förstagångs festival.

Så om ni är ute efter ett par lugna varma dagar, med glada människor, dans på stranden tills soluppgången till reggae och riktigt fin stämning, så kan jag varmt rekommendera den festivalen. Men om ni vill supa er kastrullfulla, vara höga som hus, och tokröja hela natten istället, så kan jag istället rekommendera Emmaboda.
Jag ska dit och ser fram emot strandpartajet efter konserten, kommer säkert bli hur kul som helst. Den är ju medvetet begränsad till 2000? pers och kallas sveriges mysigaste festival. Glada människor som gillar att festa och lyssna på bra musik kan väl aldrig bli tråkigt
Citera
2018-01-03, 18:27
Medlem
Tja! Har aldrig varit på Öland Roots, men funderar att åka i sommar! Hänger lite på artisterna så jag undrar ifall ni vet när hela listan offentliggörs? De har släppt vissa artister, men vad jag kan läsa mig till tillhör de endast första släppet. Så när kommer nästa? Och... tror ni att det kommer stora namn? Alltså är det kanske lika bra att boka medan biljetter finns och hoppas på det bästa? De fyller ju trots allt 15 år. Tror ni det finns chans att typ Kapten Röd dyker upp igen?
Citera
2018-06-14, 13:16
Medlem
fritjofkonkass avatar
Skriver här då jag inte hittar någon aktuell tråd om årets Roots.

Någon som vet vad besöksantalet för Öland Roots brukar ligga på mellan tummen och pekfingret?
Citera
2018-06-17, 13:34
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Skriver här då jag inte hittar någon aktuell tråd om årets Roots.

Någon som vet vad besöksantalet för Öland Roots brukar ligga på mellan tummen och pekfingret?

Roots för mig är: Skitbra artister och personal. Horibel stämning med civilare överallt och till och med "pissvagnar" utanför. Därför åker jag aldrig mer till den festen, det skär sig något så in i helvete anser jag.
Man får väl för fan välja ett spår och sedan stå upp för det! Buhu.
Citera
2018-07-06, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen

Vad roligt att läsa ) Jag har varit på Öland Roots sedan 2007 och Emmaboda nästan lika länge, det finns inte en likhet i världen med emmaboda och inte har det vart en lokalbefolkningsfestival heller på det viset du menar. MEN.. Vi som är på festialen har de flesta blivit återkommande vilket har resulterat i att allt känns som en liten underbar och söt sommar by på 3000-4000 boene och vi är bybefolkningen, haha.

Kolla vilka artister som vart där, Bunny Rabbit ecempelvis. Wow!
Nehe!!
Dags att sova, för det går ändå inte förklara vilket fantastiskt ställe det är, för mig är det Paradiset på jorden! ..och imorgon är det ju faktiskt dags att dra sig mot byn igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in