• 1
  • 2
2014-01-13, 08:57
Medlem
Jag har f.n. lite över en halv miljon efter en husförsäljning som jag vill ha så bra ränta som möjligt på, jag blev rekommenderad Santander tidigare här på FB och har nu registrerat mig.

Nån som har erfarenheter? Finns det nån risk med att slänga in så mycket pengar på en bank som jag aldrig hört talas om innan?
Citera
2014-01-13, 09:37
Medlem
drutgers avatar
Har över 700k där och gjort uttag hit o dit och det funkar fint. Norwegian har samma sparränta om du skulle föredra dom ist men som sagt Santander funkar fint.
Citera
2014-01-13, 10:44
Medlem
Allt fungerar utan anmärkning för mig.
Citera
2014-01-13, 11:34
Medlem
Kasperskys avatar
Har testat santander och SBAB, och båda fungerar fint.
Citera
2014-01-13, 11:37
Medlem
OK, då kör jag! Dom har ju statlig insättningsgaranti så då skall det ju vara lugnt!
Citera
2014-01-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aweste
OK, då kör jag! Dom har ju statlig insättningsgaranti så då skall det ju vara lugnt!

Yes, det är lungt. Trist bara att den VERKLIGA inflationen är högre än 2,35 %. Men snart kommer vår tid. Snart kommer du att vara kung. Framtiden är vår!
Citera
2014-01-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Yes, det är lungt. Trist bara att den VERKLIGA inflationen är högre än 2,35 %. Men snart kommer vår tid. Snart kommer du att vara kung. Framtiden är vår!

Förklara vad du menar med verklig inflation.

Är den officiella inflationstakten 0,1 % från SCB overklig och på vilket sätt?
Citera
2014-01-13, 20:42
Medlem
Öppna konto där förut idag, så ska bli intressant men inget som pekar på att jag skulle bli besviken.
Citera
2015-02-07, 15:04
Medlem
Benziinas avatar
Även jag öppnade ett konto i denna bank.

Har fullständigt tröttnat på Nordea. Från o med nu så finns i mitt Nordea lönekontot enbart mina matpengar och pengar till räkningar. Å dom pengarna är där bara att vända.

Swedbank kontot har jag länsat med.

Storbankerna slösar inte mina pengar i personalbonusar å skit.

Jag röstar med fötterna.

All lös pengar ska till Avanza och lite till Santander.
Citera
2015-02-07, 23:45
Medlem
Så här ett år senare så är jag riktigt nöjd med Santander förut om räntan, men det är väll försvarbart från deras sida.
Citera
2015-02-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2

Har du gjort en egen analys av inflationen?
Citera
2015-02-24, 11:42
Medlem
Vodos avatar
Jobbig sida att logga in på. Försökte 10 gånger på raken förra veckan och fick bara "error" som svar. Fast idag gick det bättre.
Verkar omöjligt att föra över pengar från swedbank via mobilen men det kan ju vara jag som gör fel.

Hur som helst så byte jag från volvofinans eftersom deras ränta bara är 1,10% mot 1,55% som jag fick nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in