Citat:
Ursprungligen postat av
ArtsAndCrafts
Även om jag kan till viss del håla med dig om att vi har en korrektion framför oss, så kommer den knappast bli likadan som den som hände vid Dotcom krashen, uppgången för Ny Teknik har ju vart hyfsat stabil, och är heller inte fylld med en massa värdelösa företag som den troligtvis gjorde på den tiden.
Tekniken har ju faktisk gått framåt med väldigt stora steg sen 2000, det är iaf så jag resonerar.
jag blir mer än gärna motbevisad av dig då du har en hutlös mer erfarenhet här än jag har.
men uppgången vid dotcom krashen var ju långt ifrån normal.
Ja, men skrev inget om en korrektion dock. Jag menade mer på att det inte alltid förutsättningslöst varit guld och gröna skogar och att man därför bör undvika att
tro för mycket om framtiden. Detta just särskilt då fonden, och teknik generellt, står nära sitt 'all time high'. Den saken behöver inte bevisas då datan opartiskt visar det.
Det är dock lite 50/50 öht för tillfället om man väljer att tro saker; å ena sidan 'all time high' o andra sidan teknik som knappast kommer att gå upp i rök som vid dotcom-kraschen år 2000 + att teknik i alla dess former är en framtidsbransch som tar mer och mer plats. Allt från sociala medier och informationsteknik till industrirobotar mm. Precis som du skriver har vi knappast en bubbla, eller åtminstone inte samma bubbla, som det var innan år 2000.
Tog bort stycket där jag skrev att detta kunde diskuteras en hel del just pga det du skriver bland annat. Blev lite mycket för den här tråden tyckte jag.