Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 03:58
Avstängd
Rekommenderar brynt smör/chili smakar som mariekex/digestive med chili.
Citera
2022-11-01, 18:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Rekommenderar brynt smör/chili smakar som mariekex/digestive med chili.

Jag tyckte att de var i stort sett menlösa. Smakade nästan ingenting och sen lite hetta i eftersmaken. Förstår inte det där med brynt smör i chips överlag, jag tycker inte den smaken funkar alls. Den blir mest bara fadd. Brynt smör i sig är ju gott tycker jag, men i chips tillför det ingenting.

Det känns som att jag allt mer desperat provar nya chipssorter eftersom många av de vanliga är så galet tråkiga. Men det är väldigt sällan jag träffar på något som blir en ny favorit, och tur är väl det för om jag skulle gilla någon av dem är de ju snart borta ändå...
Citera
2022-11-01, 19:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag tyckte att de var i stort sett menlösa. Smakade nästan ingenting och sen lite hetta i eftersmaken. Förstår inte det där med brynt smör i chips överlag, jag tycker inte den smaken funkar alls. Den blir mest bara fadd. Brynt smör i sig är ju gott tycker jag, men i chips tillför det ingenting.

Smörsmaken vill man väl i så fall ska vara färsk? Inte för att jag är något fan av smörsmak, men jag föreställer mig att det är svårt att "konservera" smaken.
Citera
2022-11-02, 11:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Smörsmaken vill man väl i så fall ska vara färsk? Inte för att jag är något fan av smörsmak, men jag föreställer mig att det är svårt att "konservera" smaken.

Ja, jag tycker inte att det funkar alls. Lite som smörsmaken till popcorn, tycker mest att det smakar kemiskt. Det är gott med smör till popcorn, men då smälter jag hellre eget smör och har på än köper popcorn som ska försöka att smaka smör. Jag antar att chips med brynt smör är poppis dock, för det finns väl flera sorter från olika tillverkare nu. Jag förstår inte alls hypen, men det är å andra sidan mycket annat jag inte förstår hypen kring heller.
Citera
2022-11-15, 15:38
Medlem
carminaburanas avatar
Testade OLWs Umami nu, ganska fadda och smaklösa. Grovräfflade är ju bra, men konsistensen är alleles för skör.

https://www.olw.se/product/big-cuts-umami-havssalt-potatischips/

Smakade mest som lätt-lättsaltade chips
Citera
2022-11-29, 17:07
Medlem
Köpte Estrella Ranch men helvete vad de smakar illa.... OLW är 10 ggr bättre, Estrelle är riktigt fadd smak...
Citera
2022-11-29, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Köpte Estrella Ranch men helvete vad de smakar illa.... OLW är 10 ggr bättre, Estrelle är riktigt fadd smak...
Brukade gilla Ranch innan de öste på med vasslepulver och mjölksyra som tyvärr verkar vara vanligt numera i smaksatta chips. Nu är det bara vanliga saltade och OLW grillchips som gäller här.
Citera
2022-11-29, 18:23
Medlem
LojtnantWerners avatar
Minns någon steak and cheeze och sourcream and cheeze var det kanske? dom experimenterade med en del bra smaker för 25år sedan minns jag, nu är man lite mer skeptisk då dom alltid ska tävla om att vara mest kravmärkta, chips är skräpmat man unnar sig ibland, låt det vara onyttigt!
Citera
2022-12-01, 15:34
Medlem
Marknadsassistents avatar
Brukar inte prova olika chips, kör mest på det jag vet att jag gillar. Frestades att köpa OLW Cheddar Royale & Sourcream, vilken besvikelse, smakar varken cheddar eller sourcream. Fy fan vad tunt det var var i smaken, som tröst kunde man känna lite saltsmak.

På påsen står det ..
"Grovräfflade potatischips med gyllene cheddar. Kungligt gott"

Gör som Sverker brukar göra > ------
Citera
2022-12-02, 15:32
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Minns någon steak and cheeze och sourcream and cheeze var det kanske? dom experimenterade med en del bra smaker för 25år sedan minns jag, nu är man lite mer skeptisk då dom alltid ska tävla om att vara mest kravmärkta, chips är skräpmat man unnar sig ibland, låt det vara onyttigt!

Krav märkning har inget med nyttighet att göra.
Citera
2022-12-03, 12:47
Medlem
tantrs avatar
För er som gillar tryffelchips så kan jag rekommendera Torres tryffelchips.
https://saluhall.se/products/torres-potatischips-svart-tryffel?variant=30948527833165&currency=SEK&utm_me dium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sa g_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=CjwKCAiAh KycBhAQEiwAgf19era9nUdV78OxbAKVfqWpMqdJtDkfx4JMBMU 6YiGR2kGyd7rXCLC0WxoCJHcQAvD_BwE

Ganska dyra dock och hittas oftast vid delikatessdisken, eller där man köper lite finare ost.

Rekommenderar till er som gillar stark tryffelsmak.
Citera
2022-12-28, 23:04
Medlem
Alepherons avatar
Köpte nyss en påse med OLW's nya cheeseburgerchips. Inhandlade på Hemmakväll Frölunda torg.

Godkänd kryddning och nån svag hint av cheddar från dessa räfflade potatisskivor. Men hade personligen hoppats på en något köttigare smak. Lite äkta buljong hade gett en mer framträdande biffton på chipsen.
Senast redigerad av Alepheron 2022-12-28 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in