2018-05-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Ingen hetta över huvud taget och ostsmaken verkar dom glömt som vanligt. Nä, när det gäller chili/cheese-combon på chips föredrar jag exempelvis Blair's Death Rain Jalapeño Cheddar. Men visst, smaken är olika.

Mmm. Håller med var som att äta paprikachips med ostpulver
Citera
2018-07-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Estrellas nya fina "linschips" ska ju vara så nyttiga, man har ju plockat bort FYRTIO PROCENT FETT.

Var tvungen att titta på det idag och jämföra med:
- Grillchips, min favorit
- Sourcream & Onion (deras lättare variant)

Per 100g kan man konstatera följande:

Fett
- Grillchips: 33g
- Sourcream: 23g
- Linschips: 17g

Kalorier
- Grillchips: 526kcal
- Sourcream: 470kcal
- Linschips: 455kcal

Dvs skillnaden i kalorier per 100g är bara 71kcal mellan feta grillchips och superlätta linschips.
Praktiskt nog får du inte i dig så mycket mer än 455kcal om du väljer linschips, eftersom påsen är på 110 gram (enda smarta) - den kostade dock 22 Kr om jag inte minns fel (Snacka om bra marginal)

Köper du dock en standardpåse grillchips (175g) får du i dig 920 kalorier vilket naturligtvis gör att 455 känns mindre.

Men är det inte lite vilseledande marknadsföring att bara prata om fett när man kompenserar med andra näringsämnen, exempelvis kolhydrater och protein?

Ja jag anser att OLW och Estrella är onda, precis som alla andra företag som gör oss fetare. OLW har inte ens näringsinnehåll på sin kukiga hemsida. Säger väl något...
Du missförstår det lite kan man säga, av dom 17 gram fett så är det bara 1,4 gram som är mättat fett i linschips och i OLW så är det 3,7. Varför det nästan är lika mycket kcal i bägge är för att det innehåller mer proteiner. Det är inget dåligt. Om Linschips hade ätits varma så hade det nästan varit en bra måltid faktiskt .
Citera
2018-07-18, 10:58
Medlem
Avnavlads avatar
Vi köpte Estrella BBQ ("begränsad utgåva") i går och dukade upp framför hemmabion. Chipsen smakade ingenting alls. Det måste vara något slags fabrikelsfel eftersom de var fullständigt smaklösa. Ni har blivit varnade.
Citera
2018-07-18, 13:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avnavlad
Vi köpte Estrella BBQ ("begränsad utgåva") i går och dukade upp framför hemmabion. Chipsen smakade ingenting alls. Det måste vara något slags fabrikelsfel eftersom de var fullständigt smaklösa. Ni har blivit varnade.

Det låter märkligt, de är väl ingen smaksensation kanske, men de brukar smaka barbecue. Det finns inte särskilt många barbecue-chips kvar längre som är vettiga. Jag gillar Lidls Crusti-croc och Kettle chips honey barbecue, men annars är det tunt. Estrellas är ingen höjdare så sett, men funkar väl. Jag föredrar dock tjockare chips med mer tuggmotstånd.
Citera
2018-07-20, 22:03
Medlem
carminaburanas avatar
Jag saknar de gamla barbecue chipsen från estrella från 90 talet. De var jäkligt goda!
Citera
2018-07-23, 10:55
Medlem
TraXzmans avatar
En tråd i tråden

Pga att jag är en stor chipsfan men äter med måtta och är inte fläskig, så tillverkas ju massor med nya chipssorter, som man ibland inte har en chans att testa eller köpa innan dom försvinner från sortimentet, hyllan eller som är bara köpbara i vissa butiker. Tänker främst på standardmärkena av olw, estrella samt pringles

Har tittat in på deras hemsidor och där ser man inte heller hela deras utbud som finns i butikerna ?
Nu vill ju jag helst inte missa nån påse alls, så tror ni att man kan specialbeställa från tillverkaren fast dom inte ens har publicerat sina egna chipspåsar till fullo ?
Citera
2018-07-23, 10:59
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag saknar de gamla barbecue chipsen från estrella från 90 talet. De var jäkligt goda!

Jo håller med , det var en annan bbq kryddning
Citera
2018-07-29, 10:23
Medlem
Avnavlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
.
Vi skickade chipsen till Estrella för att se vad som skulle hända och nu har vi fått svar. De bekräftade inte att de var fel utan skrev "normalt skall eventuella avvikelser uppmärksammas vid den löpande produktionskontrollen..." och bifogade två värdebevis á 25 kronor.

Jag gillar också Lidlchips, och Nettos. De har mer smak och tuggmotstånd, som du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
.
Fråga tillverkaren.
Citera
2018-08-20, 17:08
Medlem
Idag släpptes Svenska Lantchips nya smak, ost och vitlök! Ska bli jävligt spännande att smaka på ikväll, återkommer med smakanalys
Citera
2018-08-23, 21:56
Medlem
Avnavlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Idag släpptes Svenska Lantchips nya smak, ost och vitlök! Ska bli jävligt spännande att smaka på ikväll, återkommer med smakanalys
Jag gillar din lidelse, Dia. Köpte själv en påse för en halvtimme sen. Det smakar som det ska, men jag får ingenting av själva blandningen. Dessutom är vitlök på chips ofta ett tydligt pulver. Egentligen kom jag hit för att klaga på de lättsaltade, som jag tycker har förlorat sin smak på sistone. Det är som om de snålat in på saltet, men det är fel tråd för ämnet.
Citera
2018-08-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avnavlad
Jag gillar din lidelse, Dia. Köpte själv en påse för en halvtimme sen. Det smakar som det ska, men jag får ingenting av själva blandningen. Dessutom är vitlök på chips ofta ett tydligt pulver. Egentligen kom jag hit för att klaga på de lättsaltade, som jag tycker har förlorat sin smak på sistone. Det är som om de snålat in på saltet, men det är fel tråd för ämnet.

De små asen på min lokala Ica hade inte fått in de nya så det blev gräddfil istället
Citera
2018-08-24, 11:02
Medlem
carminaburanas avatar
Nån som testat de nya gräslök och cream cheese? Tror det var olw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in