2017-02-11, 16:45
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Estrellas nya med Ramslök och Chili var goda. Inte ett dugg starka pga chilin men ändock goda och ganska smakrika, alltid ett plus utan gräddfil också.

Tycker nästan de smakar lite ost också? Men det kanske är kombinationen som ger den smaken.
Citera
2017-02-11, 19:55
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Snälla människor sluta ät skräpet som OLW och Estrella producerar, hur jävla dum kan man vara!?
Varför dum? Är ju gott.
Citera
2017-02-11, 22:19
Medlem
Halloween2s avatar
Ramslök och Chili var en helt okej ny smak! Äter aldrig chips utan dipp så det är väl inte samma sak, men första chipset när påsen öppnas är alltid utan dipp och den var god.

OT: vad i helvete är det med flashback idag?
Citera
2017-02-12, 14:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Någon som testa Estrellas cheddar och chipotle? Såg dem idag när vi var och handlade och älskar riktigt spicy chips. Men jag antar att de är ganska mesiga då det mesta som anses vara starkt i Sverige smakar klent som fan.

Har blivit en av mina favoritsorter, dock hade jag velat haft mer hetta i dem. Fast det är väl inte att tänka på.

Tycker även olw jalapeno & ranch och esterllas grönparika och gräddfil är lite väl mesiga.

Estrellas nya linsschips är asgoda, smakar som varma chips.
Citera
2017-02-24, 19:11
Medlem
nutsies avatar
Estrellas nya grillchips

Estrellas nya grillchips med skalet på som tydligen ska göra det extra krispigt eller något liknande av vad det nu stod, var fan de äckligaste jävla chipsen jag smakat!!! som att äta en spånskiva
Citera
2017-02-26, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nutsie
Estrellas nya grillchips med skalet på som tydligen ska göra det extra krispigt eller något liknande av vad det nu stod, var fan de äckligaste jävla chipsen jag smakat!!! som att äta en spånskiva
Va? Sen de införde skal så har deras chips blivit mycket godare.
Citera
2017-02-27, 09:28
Medlem
elephantstones avatar
Garants Chili & Sourcream är utan tvekan de godaste chipen jag ätit sedan OLW:s "franska örter".
Citera
2017-03-06, 18:42
Medlem
studioxswes avatar
Estrellas nya fina "linschips" ska ju vara så nyttiga, man har ju plockat bort FYRTIO PROCENT FETT.

Var tvungen att titta på det idag och jämföra med:
- Grillchips, min favorit
- Sourcream & Onion (deras lättare variant)

Per 100g kan man konstatera följande:

Fett
- Grillchips: 33g
- Sourcream: 23g
- Linschips: 17g

Kalorier
- Grillchips: 526kcal
- Sourcream: 470kcal
- Linschips: 455kcal

Dvs skillnaden i kalorier per 100g är bara 71kcal mellan feta grillchips och superlätta linschips.
Praktiskt nog får du inte i dig så mycket mer än 455kcal om du väljer linschips, eftersom påsen är på 110 gram (enda smarta) - den kostade dock 22 Kr om jag inte minns fel (Snacka om bra marginal)

Köper du dock en standardpåse grillchips (175g) får du i dig 920 kalorier vilket naturligtvis gör att 455 känns mindre.

Men är det inte lite vilseledande marknadsföring att bara prata om fett när man kompenserar med andra näringsämnen, exempelvis kolhydrater och protein?

Ja jag anser att OLW och Estrella är onda, precis som alla andra företag som gör oss fetare. OLW har inte ens näringsinnehåll på sin kukiga hemsida. Säger väl något...
Citera
2017-03-06, 19:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Förutom linschips släpper dem ju "vanliga" potatischips med mindre fett och kalorier men med "samma smak". Någon som testat dessa?
Citera
2017-03-07, 00:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som smakat Bjäre Chips Cheddar-smak och kan informera om hur dem smakar?
Citera
2017-03-07, 08:32
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Förutom linschips släpper dem ju "vanliga" potatischips med mindre fett och kalorier men med "samma smak". Någon som testat dessa?

Inte speciellt mycket mindre kalorier i dessa. Har inte testat dessa men linschipsen var helt ok, bra tuggmotstånd, helt ok smak. Enda nackdelen var kanske formen.
Citera
2017-03-07, 11:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Inte speciellt mycket mindre kalorier i dessa. Har inte testat dessa men linschipsen var helt ok, bra tuggmotstånd, helt ok smak. Enda nackdelen var kanske formen.
Jo det stämmer. Gick i den fällan du pratade om. 90 kcal midre. Knappast värt det då kan man ju lika gärna äta vanliga chips. Eller de ugnsbakade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in