2018-08-28, 18:30
Medlem
Någon som testat Pringles spicy bbq ribs och Pringles Bourbon bbq chicken?
Citera
2018-08-28, 18:50
Medlem
jah_man2s avatar
Jag köpte nyligen en påse av Rap Snacks chips på mitt lokala Hemköp.
Det var nån typ av barbequesmak och smaken kändes bra.

Påsarna är uppsvällda av luft och jag hittade inte ett enda trasigt chips i hela påsen.

Nån annan som testat Rap Snacks?
Citera
2018-08-28, 20:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Japp, inget märkvärdigt. Hade väl för höga förväntningar. Kände knappt något vitlökssmak och ganska mild hetta.

Utmärker alla av deras sorter som jag har testat. Visst, bra att man inte öser på med kryddor men det ska ju inte vara för svag smak heller.
Citera
2018-08-28, 23:42
Medlem
Polaren kom hit med olw Rosépeppar & Lime. Smakar pistagenötter? Riktigt goda.
Citera
2018-08-28, 23:47
Medlem
Elementarts avatar
En av mina favoritchips var nog Sourcream and Cheese, den gamla smaken som fanns kanske i slutet av 90-talet nån gång, finns det några nya chips som påminner om dessa? Jag vet att det kom ut en ny variant av Sourcream and Cheese, men tyckte inte den smakade likadant som jag minns den.
Citera
2018-08-29, 16:25
Medlem
Andersdamaans avatar
Mitt lokala ICA (Brommaplan) har börjat att sälja "Lay´s" så jag köpte en påse lättsaltade för att se hur dom var. Dessa smakade nästan exakt som OLW´s lättsaltade gjorde på den gamla goda tiden innan storbolaget som äger märket förstörde fettoupplevelsen medelst "Nyttigare oljor" och att fritera chipsen med skalen på av s.k knaprighetsskäl (Fastän många nog vet att dom bara ville minska på viktsvinnet och produktionskostnaderna vid tillverkningen).

Lay´s lättsaltade är alltså en riktig höjdare, iaf enligt mig som uppskattar chips som inte är smaksatta med annat än salt.
Citera
2018-08-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Mitt lokala ICA (Brommaplan) har börjat att sälja "Lay´s" så jag köpte en påse lättsaltade för att se hur dom var. Dessa smakade nästan exakt som OLW´s lättsaltade gjorde på den gamla goda tiden innan storbolaget som äger märket förstörde fettoupplevelsen medelst "Nyttigare oljor" och att fritera chipsen med skalen på av s.k knaprighetsskäl (Fastän många nog vet att dom bara ville minska på viktsvinnet och produktionskostnaderna vid tillverkningen).

Lay´s lättsaltade är alltså en riktig höjdare, iaf enligt mig som uppskattar chips som inte är smaksatta med annat än salt.
För din info så är det estrella som behållit skalet på inte OLW.
Citera
2018-09-01, 19:22
Medlem
Avnavlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Du kan vara lugn! Estrellas barbecuechips smakade ingenting på 80-talet när de fanns i standardsortimentet heller så de har säkert hittat sitt gamla originalrecept!
Intressant, tack.

Willys Garant har en ny senapssmak. Den smakar som dijonsenap, stark och mustig, med en nötig ton. Jag gillar dijonsenap, men kanske inte som chips...
Citera
2018-09-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Honey Mustard Pringles någon som testat dessa?

Köpte ett rör när jag var i USA senast mest på skämt ändå då jag trodde de skulle vara svinäckliga. Men till min förvåning jäkligt goda, polarna gillade dessa också. Har dock aldrig sett dom här i Sverige som gör att man ångrar att man inte hamstrade resväskan full.

Lys gor honey mustard smak som e sjukt goda
Citera
2018-09-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Honey Mustard Pringles någon som testat dessa?

Köpte ett rör när jag var i USA senast mest på skämt ändå då jag trodde de skulle vara svinäckliga. Men till min förvåning jäkligt goda, polarna gillade dessa också. Har dock aldrig sett dom här i Sverige som gör att man ångrar att man inte hamstrade resväskan full.

Lays gor honey mustard smak som e sjukt goda
Citera
2018-09-03, 17:56
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan

Måste inflika bara och säga att jag tror att Lays Gourmet lättsaltade chips är bland dom bästa chipsen jag har ätit. Perfekt crunch, god smak på potatis och härlig sälta.
Citera
2018-09-03, 19:11
Medlem
irrblosss avatar
Gräslök & Cream Cheese från Estrella har jag testat nu. Det var några av de mest meningslösa chips jag testat. Otydlig smak. Kände varken gräslök eller cream cheese. Blev tråkig konsistens av dem med, lite som tapetklister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in